شناسهٔ خبر: 23022230 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

کیهانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تصادفات جاده‌ای؛ عامل اصلی مشکلات مفاصل و آرتروز زانو

یک متخصص ارتوپد گفت: در اثر بروز تصادفات و حوادث مفاصل زانو آسیب و عارضه آرتروز زانو بروز پیدا می‌کند.

صاحب‌خبر -

سهراب کیهانی متخصص ارتوپد  در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: آسیب مفصل زانو امروزه یکی از بیماری های شایع در بین مردم دنیا و به خصوص ایرانیان است که علت اصلی بروز آن تغییر سبک زندگی و صنعتی شدن شهرها است.

وی با بیان اینکه مفصل زانو در اثر تغییر سبک زندگی منجر به بروز آسیب و ایجاد آرتروز زانو در افراد می شود، افزود: چاقی و کم تحرکی باعث ایجاد آرتروزهای زانو می شود که با آب درمانی می توان این عارضه را درمان کرد.

کیهانی تأکید کرد: شهرنشینی باعث می شود که به دلیل انجام کارهای روزمره و حتی گرم نکردن بدن در هنگام ورزش های سنگین منجر به بروز آرتروز زانو و آسیب دیدن مفاصل می شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما بروز مشکلاتی از قبیل تصادفات باعث ایجاد آسیب های مختلف در زانو می شود، عنوان کرد: به خاطر بروز تصادفات برای موتورسواران مشکلات اسکلتی و آرتروز زانو در کشور ما زیاد به وقوع می پیوندد و متاسفانه ایران آمار بسیاری در آسیب های زانو و نقص عضو دارد.

وی تاکید کرد: متاسفانه انحرافات پرانتزی در سال های اخیر و همچنین بخاطر افزایش طول عمر آرتروز زانو و مفاصل آن در اثر کهولت سن دچار مشکلات مختلفی می شود و برای پیشگیری از چنین مشکلی باید با ورزش مناسب به تقویت عضلات زانو پرداخت.

وی یادآور شد: در تصادفات جاده ای ریسک بروز آرتروز زانو و آسیب دیدن مفاصل دوچندان می شود که رعایت احتیاط و مقررات به عنوان یک عامل پیشگیری از حوادث در کاهش بیماری های آرتروز و زانو موثر است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما