شناسهٔ خبر: 23021861 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تظاهرات ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی در پاکستان

اسلام آباد - ایرنا - جمعی از مردم شهر راولپندی اسلام آباد پاکستان روز جمعه در اعتراض به سیاست های ترامپ و سران رژیم صهیونیستی برابر قدس شریف، تظاهرات ضد اسرائیلی و آمریکایی برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا؛ تظاهر کنندگان در شهر راولپندی اسلام آباد پاکستان روز جمعه پس از برگزاری نمازجمعه، با حمل دست نوشته ها و پلاکاردهایی با مضمون دفاع از آرمان مردم فلسطین، سیاست های ترامپ و سران رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
تظاهر کنندگان در این راهپیمایی پلاکاردهایی با عنوان ' فلسطین را آزاد کنید، اسرائیل را تحریم کنید، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، لا اله الا الله و محمد رسول الله' تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس را محکوم کردند.
به گزارش ایرنا، موج محکومیت اقدام ترامپ در خصوص قدس همچنان از سوی شخصیت ها و احزاب ادامه دارد.
گروه های مذهبی و احزاب سیاسی پاکستان روز جمعه هفته گذشته هفدهم آذرماه پس از برگزاری نماز در شهرهای مختلف این کشور، اقدام ترامپ درخصوص به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کردند.
هفته گذشته در پی تصمیم دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس، گروه های مذهبی و احزاب سیاسی این کشور نظیر حزب جماعت اسلامی و حزب مجلس وحدت مسلمین پاکستان با برگزاری اجتماع و برپایی تظاهرات، به این اقدام اعتراض کردند.
گروه های سیاسی و مذهبی پاکستان در شهرهای کراچی، لاهور، اسلام آباد، کویته و پیشاور با برگزاری تظاهرات، اعتراض خود را به تصمیم ترامپ اعلام کردند.
شاهد خاقان عباسی نخست وزیر پاکستان نیز در نشست سازمان همکاری اسلامی با محکوم کردن دوباره تصمیم اخیر ترامپ در مورد قدس، از رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا خواست که در تصمیم خود مبنی بر به رسمیت شناختن قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تجدید نظر کند.
احزاب و گروه های سیاسی مذهبی و اجتماعی در شهرهای کوچک و بزرگ علیه ترامپ و رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند.
مجلس محلی ایالت خیبرپختونخوا پاکستان نیز روز سه شنبه هفته جاری با تصویب قطعنامه ای از جهان اسلام خواست آمریکا را تحریم اقتصادی کند.
در این اعتراض های ضد آمریکایی آدمک ترامپ از سوی مردم پاکستان به آتش کشیده شد.
شست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی چهارشنبه 22 آذرماه پس از برگزاری اجلاس سران با صدور بیانیه ای پایان یافت و کشورهای شرکت کننده در این نشست به رسمیت شناختن دولت فلسطین به مرکزیت قدس را مورد تاکید قرار دادند.
در بیانیه نهایی این نشست بیان شد: 'از جامعه جهانی می خواهیم قدس شرقی را به عنوان پایتخت اشغالی دولت فلسطین به رسمیت بشناسد.'
کشورهای شرکت کننده در این نشست اعلام کردند: 'تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در خصوص شناسایی قدس به پایتختی رژیم صهیونیستی و نیز انتقال سفارت آمریکا به این شهر مقدس اسلامی را نپذیرفته و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.'
کشورهای شرکت کننده در این نشست اعلام کردند: در صورتی که شورای امنیت سازمان ملل متحد در قبال تصمیم آمریکا در مورد قدس اقدامی نکند، این پرونده را به مجمع عمومی سازمان ملل خواهیم برد.
آساق**6125**3404**سیدبهادر حسینی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*

نظر شما