شناسهٔ خبر: 23021635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

خطیب جمعه تهران: یاوه گویی ترامپ سبب اتحاد کشورهای اسلامی شد

صاحب‌خبر -
 

سرویس سیاسی – اجتماعی: امام جمعه موقت تهران، گفت: رئیس جمهوری آمریکا و رژیم صهیونیستی با اهداف شوم ، ایجاد فتنه در کشورهای اسلامی را دنبال می کردند اما یاوه گویی ترامپ سبب اتحاد کشورهای اسلامی در بعد مقاومت شد.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران افزود: موضوع فلسطین مساله اول جهان اسلام است که آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش داشتند به حاشیه رانده شود و تا حدی هم رانده شده بود اما سخنان ابلهانه ترامپ سبب شد همه کشورهای اسلامی متحد شوند و واکنش نشان دهند.
صدیقی گفت: استکبار و همراهانش نه فقط به هدف خود نرسیدند بلکه سبب شدند نفوذ منطقه‌ای ، عاطفی ، سیاسی و نظامی ما در منطقه تعمیق شود و در برابر خطرهای جدید، کشورهای اسلامی با اتحاد خود در بعد مقاومت و تشکیل زینبیون، حیدریون و فاطمیون، حلقه مستحکم دفاعی به وجود آورند.
خطیب جمعه تهران با بیان این که زوال اسرائیل نه در مدت طولانی بلکه به زودی قطعی و غیر قابل انکار است، اظهار داشت: مردم فلسطین یکپارچه به پا خاسته وانتفاضه سوم را به وجود آوردند. اجلاس اضطراری سازمان همکاری اسلامی هم محقق و قطعنامه جهان اسلام منعکس شد و مساله فلسطین بار دیگر در جایگاه خود قرار گرفت.
صدیقی گفت: بار دیگر انزوای امریکا در جهان رقم خورد زیرا خود غربی ها و همپیمانانش این مساله را رد کردند و نخست وزیر بی شرم اسرائیل هم وقتی به فرانسه رفت به او اعلام کردند که حرف ترامپ را قبول نداریم زیرا خلاف قطعنامه های سازمان ملل است و حاضر نشدند به آنها چراغ سبز نشان دهند .
خطیب جمعه تهران افزود: اینها امدادهای غیبی است زیرا هرچه تلاش می کنند به ما ضربه بزنند به خودشان برمی گردد و به لطف خدا ما قویتر و استکبار هر روز ضعیف تر می شود.
وی در ادامه سخنان خود به وضع یمن اشاره کرد و افزود: امداد الهی شامل حال یمنی ها هم شد و از بین رفتن علی عبدالله صالح مهره فتنه گر که تحت تاثیرعربستان خائن و امارات نگرانی به وجود آورده و به دنبال فتنه داخلی بود مردم یمن را منسجم تر کرد و امید آن می رود رژیم کودک کش و بی رحم که نه مسلمان و نه عرب است به همین زودی به سزای عملش برسد .
صدیقی همچنین به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: قبل از آمدن امریکا و استعمار و عقب ماندگی از علم و فرهنگ دینی و اخلاقی، ما دانشگاه جندی شاپور و خواجه نصیر طوسی داشتیم و همه علوم زیر لوای اسلام ترتیب داده شده بود .
امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: با پیروزی انقلاب علما در مساجد دانشگاه به تحصن نشستند و زیر پرچم ولایت فقیه شورای عالی انقلاب فرهنگی را به طور برنامه درآوردند.
وی افزود: بنابراین دانشگاه ها اگر به بایدها و نبایدها و حوزه ها به نیازهای جامعه و دانشگاه توجه کنند و شایستگی ها را از حوزه‌ها بگیرند،علوم هدفدار خواهد شد و جامعه به مقاصد عالی خواهد رسید .
خطیب جمعه تهران با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله دستغیب گفت : این شهید محراب، عارف ،حکیم و معلم اخلاق بودند.
صدیقی همچنین تاکید کرد: کسانی که امریکا و قدرت های استکباری غرب را یاری می کنند و با برنامه های آنها برای مردمشان برنامه ریزی می کنند، به ظالم کمک کرده اند.
علم سرلوحه تمدن سازی اسلامی قرار گیرد
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی هم در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با تاکید بر ضرورت وجود وحدت میان حوزه های علمیه و دانشگاه ها، گفت: باید از علم در جهت تمدن سازی اسلامی بهره مند شد.
حسن بنیانیان با بیان این که بعد از انقلاب اسلامی در طول سال های مختلف حوزه و دانشگاه رابطه خوبی داشته اند، اظهار داشت: رفتارهای روزمره و برنامه ریزی بلند مدت باید ذیل رفتارهای فرهنگی دینی قرار گیرد زیرا این مسیر بزرگترین اثر را برای آماده سازی برای تمدن اسلامی دارد.
وی با بیان این که همه قوا باید در تصمیم گیری های مهم کشور از وحدت حوزه و دانشگاه استفاده کنند، تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید مصطفی چمران و شهید حسن طهرانی مقدم از نمونه های این وحدت هستند.
بنیانیان با بیان این که این افراد علم را به جهان بینی و اعتقادات پیوند زدند، تاکید کرد: عالمان دینی و دانشگاهی برای رسیدن به جامعه مطلوب از مبانی فکری استفاده کنند تا علم سرلوحه تمدن سازی اسلامی قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما