شناسهٔ خبر: 23021492 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی در گرگان برگزار شد

بزرگداشت «آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی» شامگاه پنج شنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم در کانون طه شهر گرگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب از گلستان، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم، گفت: آیت الله رفسنجانی نمونه ای بارز از انسان تراز قرآنی است.

«حجت الاسلام عبدالمجید معادی خواه»، اظهار کرد: ایشان نمونه ای برجسته از اعتدال قشر عالم و روحانی در جامعه اسلامی ما است.

به گفته وی؛ هاشمی با مرگ از زندگی و جامعه ما محو نمی شود؛ بلکه همچنان حضور دارد و یاد و خاطره اش در دل های مشتاقان زنده است.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استفاده از زیباترین ادبیات در برخورد با دیگران از سفارشات اکید قرآن کریم است، تصریح کرد: انسان مسلمان در برخورد با هم دین خود و حتی با یهود و نصاری مخاصمه و دشمنی را کنار گذاشته و با رویی گشاده با دیگران برخورد نماید.

وی، افزود: برخورد انسانی و مودبانه با همه افراد جامعه در پیشبرد و موفقیت فرد تاثیر فراوانی دارد.

به گفته وی؛ تندروی و افراطی گرایی، جامعه بشری را به سمت تخاصم، دشمنی و انحطاط سوق می دهد.

حجت الاسلام معادی خواه با انتقاد از مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی، ابراز کرد: متاسفانه امروز کتاب آسمانی ما مسلمانان در بسیاری از بلاد اسلامی مهجور مانده و این شکایت رسمی رسول اکرم (ص) نزد خداوند است.

وی، ادامه داد: دلبستگی به هیاهوهای فرقه ای، قومی و تعصبات بی جا یکی از دلایل مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی است.

آیت الله هاشمی همیشه به فکر آبادانی و رفاه کشور بود

فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز در این مراسم، گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی چه قبل از دوران ریاست جمهوری و چه بعد از آن تا لحظات آخر زندگی عمرشان به فکر توسعه و رفاه کشور بود.

«یاسر هاشمی رفسنجانی»، اظهار کرد: ایشان با عملکرد بالایی که در طول قبولی مسئولیت در کشور داشت ثابت کرد که روش و مشی اعتدالی مفید ترین راه برای اداره و مدیریت کشور است.

به گفته وی؛ به خاطر همین ویژگی های اعتدال گرایانه است که مردم حتی بعد از درگذشتش نیز به خوبی از او یاد می کنند و به بازماندگانش محبت می ورزند.

یادگار آیت الله هاشمی رفسنجانی با اذعان بر اینکه ایشان هیچ وقت آرمان گرایی را مقابل اعتدال گرایی قرار نداد، تصریح کرد: در مشی سیاسی وی مردم از جایگاه والایی برخوردار بودند و به همین خاطر عموم مردم را پشتیبان اصلی نظام می دانست.

وی، افزود: ایشان معتقد بود مردم در دوران پیروزی، دفاع مقدس، تثبیت و تداوم انقلاب و نظام نقش مهمی ایفا کرده و می کنند.
 
 

نظر شما