شناسهٔ خبر: 23021257 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه اصفهان :

نبود وحدت میان حوزویان و دانشگاهیان آرزوی دشمن است

اصفهان- ایرنا- نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: آرزوی دشمنان این است که میان دانشگاهیان و حوزویان کشور وحدت وجود نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه افزود: معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزویان دروس دانشگاه و دانشگاهیان دروس حوزوی بخوانند.
وی تاکید کرد: عالم بدون دین و تقوا نمی تواند برای جامعه مفید باشد و یا کاری انجام دهد و عابد بدون علم وجاهل مانند خوارج می شود که در گذشته وجود داشت و نمونه امروزی آن هم داعش است.
وی گفت: با کمال تاسف در جامعه ما نیز گروهی به بهانه عشق به دین و امامت در عزاداری ها قمه می زنند که باید از آنها پرسید این عمل شما و عشق شما منطبق بر کدام دستور دینی است و بر اساس چه منطق و عقلی صورت می گیرد.
امام جمعه اصفهان افزود: افرادی با انجام این اعمال بدون توجه به دستورات دین فقط به دین و اسلام ضربه می زنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود غفلت از خدا را عامل تسلط شیطان بر افراد و جامعه دانست و افزود: غفلت از یاد و نام خدا روشنایی عقل و قلب را می گیرد و انسان را از گام برداشتن در راه درست باز می دارد.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان افزود: بسیاری از ناهنجاری هایی که در جامعه اتفاق می افتد مانند زیاد شدن طلاق، خودکشی ها و بسیاری جنایات دیگر به دلیل غفلت از یاد و نام خداست.
وی همچنین به تشییع روز گذشته سه شهید مدافع حرم دراصفهان اشاره کرد و گفت: تشییع با حضور مردمی و خوب برگزار شد اما اطلاع رسانی باید بهتروبیشتر باشد.
آیت الله طباطبایی نژاد افزود: بدرقه و تشییع کسانی که در راه اسلام و حفظ و حراست از حرم مطهر ائمه جان خود را از دست می دهند باید باشکوه و بدون خستگی باشد.
ت/ 7153 /6022 خبرنگار: هُدا استکی - انتشار دهنده : مسعود عمادی

انتهای پیام /*

نظر شما