شناسهٔ خبر: 23020990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

یکهزار و200 میلیارد ریال برای بازسازی مدارس زلزله زده کرمانشاه نیازاست

دزفول - ایرنا - رییس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: برای بازسازی مدارس زلزله زده استان کرمانشاه یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

صاحب‌خبر -

محمدتقی نظرپور روز جمعه در حاشیه بهره برداری از پنج طرح آموزشی خدماتی در دزفول با حضور وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اثر زلزله اخیر در استان کرمانشاه، 415 کلاس درس در قالب 78 مدرسه تخریب شد.
وی گفت: این مدارس در فهرست مدارس نیازمند تخریب و نوسازی قرار داشتند که به دلیل نبود اعتبار بازسازی آنها انجام نشده بود.

** فرسودگی 30 درصد مدارس کشور
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین در خصوص وضعیت مدارس کشور اظهارکرد: در مجموع 30 درصد مدارس کشور فرسوده هستند که حدود 11.6 درصد از این مدارس نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند و اگر بخواهیم آنها را بازسازی کنیم به 180 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
نظرپور بیان کرد: با توجه به زلزله اخیری که در کشور رخ داد نیاز است تا نسبت به مقاوم سازی مدارس تسریع شود تا در صورت حادثه احتمالی شاهد تلفات کمتری باشیم.
وی بر ضرورت مقاوم سازی و یا تخریب حدود 15 هزار کلاس درس در کشور تاکید کرد و گفت: برخی از این مدارس امکان نوسازی ندارند و باید تخریب شوند.
رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور سرانه متوسط آموزشی را در کشور به ازای هر دانش آموز را پنج متر و 16 سانتیمتر دانست و افزود: در صورتی که سرانه استاندارد هشت متر و 39 سانتی متر است لذا برای 13 میلیون دانش آموز کشور حدود چهار میلیون متر مربع فضای آموزشی کم داریم.
وی همچنین گفت: امسال حدود پنج هزار و 400 کلاس درس در کشور به بهره برداری رسید که از این تعداد 50 درصد با همت و مشارکت خیرین ساخته شده اند.
حدود 13 میلیون دانش آموز در کشور مشغول تحصیل هستند.
در سفر روز جمعه وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه به شهرهای دزفول و اندیمشک 10 طرح آموزشی بهره برداری و یا کار ساخت آنها آغاز شد.
7278/6068 / 6037
خبرنگار: رقیه کردی ** انتشاردهنده: عبدالحمید راجی

انتهای پیام /*

نظر شما