شناسهٔ خبر: 23020622 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش مقام سابق آمریکایی به اظهارات ضد ایرانی هیلی

«ریچارد نفیو»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت نمی‌توان جامعه جهانی را متقاعد کرد که ایران «تماماً» مقصر جنگ یمن است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: یک مقام سابق آمریکایی در واکنش به اظهارات شب گذشته نماینده کشورش در سازمان ملل گفته که جامعه جهانی را نمی‌توان متقاعد کرد که ایران مقصر جنگ یمن است.

«ریچارد نفیو»، مقام سابق وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت نمی‌توان جامعه جهانی را متقاعد کرد که ایران «تماماً» مقصر جنگ یمن است.

روزنامه واشنگتن‌پست، اظهارات «نفیو» را در گزارشی درباره نمایش تبلیغاتی شب گذشته نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران منعکس کرده است.

نیکی هیلی روز گذشته با حضور در محل نگهداری قطعاتی که به ادعای وی لاشه‌های موشک‌های ایرانی بازیابی‌شده از مناطق درگیری در خاورمیانه است تهران را به نقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد.

واشنگتن‌پست نوشته به نظر می‌رسد دولت ترامپ این اقدام را با هدف جلب حمایت بین‌المللی علیه ایران انجام داده است. هیلی در سخنرانی دیشب از اظهارنظر درباره اینکه واشنگتن قصد انجام چه اقدامی علیه ایران دارد خودداری کرد.

به نوشته واشنگتن‌پست، دولت آمریکا ممکن است در تلاش باشد از شواهد ارائه شده در شب گذشته برای جلب حمایت نمایندگان کنگره جهت لغو برجام استفاده کند.

ریچارد نفیو، یک مقام سابق دولت آمریکا و کارشناس مسائل تحریمی گفت که واشنگتن در حال حاضر گزینه‌های اندکی برای اعمال تحریم‌های جدید یا به کارگیری تدابیر دیگر علیه ایران برخوردار است.

وی گفت: «متقاعد کردن یک نماینده کنگره ممکن است بسیار آسان باشد. اما اثبات کردن این برای یک مقام اروپایی یا ژاپنی دشوارتر است و بسیار دشوارتر است بتوانیم آنها را متقاعد کنیم اینکه جنگ یمن به مرحله کنونی رسیده، تماماً تقصیر ایران است.»

نظر شما