شناسهٔ خبر: 23020276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مشروح بیانات خطیبان جمعه در شهرستانهای استان مرکزی

بودجه۹۷؛ مغایر با سند ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی/اقدام ترامپ اسرائیل را به فروپاشی نزدیک کرد

خطیبان جمعه در شهرستانهای استان مرکزی با اشاره به لایحه بودجه ۹۷تاکید کردند:نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه خود عمل کنند و تغییرات اساسی در لایحه بودجه به وجود آورند. عدم توجه به مصوبات برنامه ششم و سیاست های اقتصاد مقاومتی از نقاط ضعف این لایحه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛خطیبان جمعه در شهرستانهای استان مرکزی با اشاره به برخی نقاط ضعف لایحه بودجه 97،به موضوعاتی از جمله سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران و تلاش برای آزادی جاسوسان دوتابعیتی،ضرورت تحقق وحدت حوزه و دانشگاه،تقدیر از اقدام پهلوانانه ورزشکار کشور در عدم مواجهه با ورزشکار رژیم صهیونیستی،افزایش عوارض خروج از کشور برای مسافرت های زیارتی و ... پرداختند.

خطیبان جمعه در شهرستان های استان مرکزی تاکید کردند:نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه خود عمل کنند و تغییرات اساسی در لایحه بودجه97 به وجود آورند. عدم توجه به مصوبات برنامه ششم و سیاست های اقتصاد مقاومتی از نقاط ضعف این لایحه است.

در ادامه مشروح بیانات خطیبان جمعه در شهرستان های استان مرکزی را مشاهده می کنید.

آیت‌الله دری نجف آبادی:

قدس متعلق به همه آزادی خواهان جهان/آمریکا قابل اعتماد نیست؛ دولت ما نباید فریب بخورد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی قدس شریف را مسئله مهم جهان اسلام عنوان کرد و گفت: قدس قبله اول اسلام ، قلب کشورهای اسلامی و متعلق به همه آزادی خواهان عالم است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نسل فردا؛ آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اراک، قدس شریف را مسئله مهم جهان اسلام عنوان کرد و گفت: قدس قبله اول اسلام، قلب کشورهای اسلامی و متعلق به همه آزادی خواهان عالم است.

امت اسلام بیدارتر و هوشیارتر از گذشته 

دری نجف‌آبادی با اشاره به اقدام آمریکا و رژیم صهیونیستی در اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل تاکید کرد: سیاست جنون‌آمیز ترامپ و نتانیاهو و همسویی آل سعود خبیث با آن بسیار خطرناک است و عالم اسلام نباید اجازه‌ عملی شدن چنین اقدامی را به استکبار بدهد.

وی افزود: امت اسلام امروز بیدارتر و هوشیارتر از گذشته است و دشمن را بهتر می‌شناسد؛ البته سران منافق آل سعود و هم پیمانانشان از پشت به امت اسلام خنجر زده و خیانت می‌کنند اما وحدت و انسجام مسلمانان بیشتر شده و وظیفه ما این است که با فرهنگ‌سازی، تبلیغات سوء را خنثی کرده و تا می‌توانیم با اسرائیل و سیاست های استکباری آن مبارزه کنیم.

آمریکا قابل اعتماد نیست؛ دولت ما نباید فریب بخورد

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به پیمان‌شکنی مکرر آمریکا در برجام افزود: آمریکایی‌ها دوباره نعل وارونه می‌زنند؛ یکی از بندهای برجام این است که کشورهای مختلف بتوانند به ما هواپیمای مسافربری بفروشند اما در این رابطه هم علی رغم پایبندی ایران به برجام، آمریکا بهانه می‌آورد و در صدد لغو این بند از برجام است.

دری نجف‌آبادی در همین رابطه ادامه داد:رفتارهای جنون آمیز آمریکا نشان می دهد که قابل‌اعتماد نیستند و دولت ما نباید فریب بخورد، بلکه باید به توانمندی های داخلی کشور تکیه کنیم همان‌طور که در صنایع موشکی بدون وابستگی کار کردیم؛ همه صنایع ما باید از درون خوداتکا باشند.

فساد؛ موجب رنج و آزردگی مردم

امام‌جمعه اراک همچنین با اشاره به دستور رهبری در مبارزه با فساد نیز گفت: یکی از مسائلی که مردم ما را آزرده می‌کند و رنج می‌دهد همین فساد است، مسئله صندوق ذخیره فرهنگیان و موضوع بانک‌ها و موسساتی که مردم به آنها اعتماد کرده و سپرده هایشان را از دست داده اند،خیانتی بزرگ به حساب می آید.

وی با تاکید بر اینکه مسئولین بانک مرکزی و دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوعات مهم توجه داشته باشند، گفت: امروز در کشور فعالیت اقتصادی‌ که حتی ۲۰ درصد سود خالص داشته باشد،نداریم؛ پس برخی موسسات و بانک‌ها بر چه معیاری وعده‌ سودهای بالا را به سپرده گذارانشان می‌دهند، مگر اینکه فعالیت خلافی داشته باشند و البته مردم هم نباید فریب بخورند چراکه اولا چنین سودهایی ربا و حرام است و درنهایت سرمایه آن‌ها زمین خواهد خورد.

محتوای حوزه و دانشگاه باید رنگ دینی داشته باشد

دری نجف‌آبادی در ادامه ضمن اشاره به هفته وحدت حوزه و دانشگاه و گرامیداشت یاد شهید مفتح تصریح کرد: ارتباط حوزه و دانشگاه ما و همکاری‌های دوجانبه باید تقویت شود و محتوای دانشگاه و حوزه باید در زمینه‌ی علوم انسانی، علوم اسلامی و علوم روز رنگ دینی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه جوانان غیرتمندی که در راه تحصیل علم تلاش می‌کنند موتور محرکه جامعه هستند، تاکید کرد: دانشگاه‌های ما باید مسئولیت‌پذیر بوده و با کار و تلاش بیگانه نباشند، دانش تجربی دردی را دوا نمی‌کند و باید به دنبال دانش عملی و گره‌گشا بود.

رعایت تقوا سبب افزایش اعتماد عمومی در جامعه

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود مسئله تقوا را در همه کارها و سطوح جامعه بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید از مرز و حصار تقوا با قدرت صیانت کنیم و هر چه دیوار تقوا محکم‌تر باشد شیطان امکان آسیب‌رساندن به آن را نخواهد داشت.

دری نجف‌آبادی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین درس‌های مکتب پیامبر اکرم (ص) همین درس تقواست گفت: تقوا یعنی صداقت، امانت‌داری و عدالت؛ وقتی تقوا رعایت شود اعتماد عمومی در جامعه افزایش می یابد؛در جامعه ای که تقوا حاکم است پول و رابطه حلال مشکلات نیست و کسی نمی‌تواند از این اهرم‌ها سوءاستفاده کند.

یکی از ارکان اسلام امانت‌داری است

امام‌جمعه اراک با اشاره به اینکه یکی از ارکان اسلام امانت‌داری است،ادامه داد: نمی‌ توان گفت ما مسلمان هستیم اما عهد و پیمان نداریم و تقوا را رعایت نمی‌کنیم، اگر به تعهدات خود عمل نکنیم گناه و خیانت بزرگی کرده ایم که اعتماد عمومی و وفاداری اجتماعی را سلب کرده و به وحدت، عزت و اقتدار جامعه که سرمایه‌های اجتماعی هستند آسیب می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: امانت‌داری، صداقت و رعایت عهد و پیمان از شاخه‌های اصلی تقوا و جوهره‌ی دیانت اسلام است و دین ملتی که عهد ندارند و به پیمان‌ها وفادار نیستند متزلزل است و جامعه‌ای که در آن به امانت، خیانت شود و افراد پاسدار امانت‌های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... نباشند در پیشگاه خداوند روسیاه خواهند بود.

 

امام جمعه خمین

تصمیم ترامپ، قدس را به عنوان مسئله اول جهان مطرح کرد/دولت با جاسوسان برخورد جدی کند

امام جمعه خمین گفت: تصمیم احمقانه ترامپ باعث شد تا بار دیگر قدس به عنوان مسئله اول جهان مطرح و اتحاد جهان اسلام مستحکم‌تر از گذشته شود.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری خمین نیوز حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه خمین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه، با اشاره به اظهارت رئیس جمهور آمریکا، گفت: تصمیم احمقانه ترامپ در رابطه با بیت‌المقدس، نتایج خوبی برای جبهه مقاومت و جهان اسلام داشت.

وی اظهار کرد: بعد از سخنان رئیس جمهور آمریکا، اتحاد جهان اسلام محکم‌تر از گذشته شد و حتی کشورهای غیراسلامی بر این تصمیم معترض شدند.

حسینی ادامه داد: این موضوع باعث شد تا دوباره قدس، به عنوان مسئله اول جهان اسلام مطرح شود و انتفاضه جدیدی شکل بگیرد.

وی بیان کرد: با این تصمیم احمقانه، آمریکا بیش از گذشته منزوی شد و روند نابودی صهیونیست و استکبار جهانی را سریع‌تر کرد.

امام جمعه خمین، در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه، به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران اشاره و تصریح کرد: این سفر به منظور برقراری رابطه دوستانه با جمهوری اسلامی ایران انجام نگرفت چرا که ما از انگلستان در طول تاریخ بدعهدی ها و توطئه های زیادی دیدیم، بلکه این سفر به منظور آزادی جاسوسان دستگیر شده انجام گرفت.

حسینی ادامه داد: این دو جاسوس زن و مرد دو تابعیتی که توسط ایران دستگیر شده اند، کارشکنی‌های بسیاری در برجام علیه ایران انجام داده بودند که باید دولت با آنها برخورد جدی کند.

وی همچنین به بودجه سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: مجلس باید اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را در این بودجه مدنظر داشته باشد.

حسینی با انتقاد از دستمزد ۱۷ میلیونی برخی مدیران گفت: پرداخت این دستمزد به عده ای از مدیران در شرایطی که مردم در وضعیت اقتصادی خوبی نیستند عادلانه نیست و همچنین باید هزینه‌های هنگفتی که صرف سمینارها و گردهمایی‌هایی که مشکلی را برطرف نمی‌کنند،می شود نیز به کمیته امداد و بهزیستی سپرده شده و در راستای محرومیت زدایی به کار گرفته شود.

وی در ادامه به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و هفته وحدت حوزه و دانشگاه اشاره و بیان کرد: اتحاد حوزه و دانشگاه باید جدی گرفته شود و این دو باید در کنار همدیگر باشند تا بتوانند مشکلات جامعه را با همکاری یکدیگر حل کنند.

خطیب نماز جمعه خمین همچنین به مدارا کردن مسئولین با مردم اشاره کرد و گفت: برخی از مردم به دلیل نبود درآمد و خشکسالی، در زمین‌های منابع طبیعی اقدام به کشت می‌کنند اما مسئولین با شکایت، آنها را ملزم به پرداخت جریمه می‌کنند.

حسینی تصریح کرد: این پرداخت جریمه در حالی است که این کشاورزان منبع درآمدی ندارند پس مسئولین باید با آنها مدارا کنند و به آنها اجازه کاشت محصولات را بدهند.

وی افزود: مسئولین باید به دنبال زمین‌خواران کلان باشند و از زمین‌خواری آنها جلوگیری کنند.

امام جمعه شازند:

وحدت حوزه و دانشگاه موجب تعالی و استقلال کشور/لشکر الهی آماده آزادسازی قدس شریف باشد

امام جمعه شازند گفت: هرگاه حوزه و دانشگاه به هم نزدیک شده اند علاوه بر رشد سطح علمی و فرهنگی مردم، جامعه به سمت پیشرفت و تعالی هدایت شده است.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از پایگاه خبری شازند ما، حجت الاسلام موسوی امام جمعه شازند در خطبه های این هفته نماز جمعه به مسئله  ۲۷ آذر ماه روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: در حالی که کشور ما مورد هجمه‌ عظیم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان قرار دارد، وحدت بین حوزه و دانشگاه می‌تواند زمینه پیشرفت علمی و اسلامی، تعالی و استقلال کشور را فراهم کند.

 

 

وی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مفتح در ۲۷ آذر و نامگذاری آن به عنوان روز تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه، بر قوت بخشیدن اشتراکات و کم کردن افتراقات در بین حوزویان و دانشگاهیان تاکید کرد.

امام جمعه شازند بیان کرد: وحدت حوزه و دانشگاه مساله ای است که باید مورد توجه جدی حوزویان و دانشگاهیان قرار گیرد، چراکه رخدادهای تاریخ معاصر ایران نشان می دهد هر گاه حوزه و دانشگاه به هم نزدیک شده اند علاوه بر رشد سطح علمی و فرهنگی مردم، جامعه به سمت پیشرفت و تعالی هدایت شده است.

موسوی به روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری اشاره و تصریح کرد: اسلام، دین خشونت نبوده و نخواهد بود اما دشمنان همواره به دنبال ایجاد  اسلام هراسی در بین مردم جهان بوده اند و یکی از دسیسه های آنان راه اندازی مسئله داعش بود تا چهره ای ناپسند از اسلام را به نمایش بگذارند اما به یاری خداوند روسیاه شدند.

وی در ادامه به اقدامات اخیر رئیس جمهور آمریکا اشاره و تاکید کرد: رئیس جمهور آمریکا با اقدامات ابلهانه اخیر، گور خود و رژیم جعلی اسرائیل را کَند.

امام جمعه شازند خاطر نشان کرد: لشکر الهی همانطور که برای آزادسازی حرمین شریفین پای کار بوده و سوریه و عراق را از لوث وجود حرامیان پاک کردند باید آماده آزادسازی قدس شریف باشند.

خطیب جمعه محلات؛

انگلیس جاده صاف کن اهداف آمریکا است/ اقدام ترامپ اسرائیل را به فروپاشی نزدیک کرد

امام جمعه محلات گفت: در حالی که بهبود روابط اقتصادی ایران و انگلیس و مسائل پسا برجامی دلیل سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران عنوان شده بود تمام سفر تحت الشعاع آزادی جاسوسان انگلیسی قرار گرفت.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری صبح محلات، حجت الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر محلات گفت: ۲۷ آذر ماه سالروز شهادت آیت الله مفتح و نماد وحدت حوزه و دانشگاه است و در حالی که به فرموده امام راحل، اجانب برای رسیدن به آمال خود دین و دانشگاه را در مقابل هم قرار داده و بر طبل جدایی دین از علم می‌کوبیدند آیت الله مفتح برای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش فراوانی کرد.

وی ادامه داد: همه باید بدانیم حوزه و دانشگاه نمی‌توانند به صورت مجزا به اهداف خود برسند و آنچه در وحدت این دو مرکز مهم باید مورد توجه قرار گیرد وحدت در باورهای دینی، ارزشهای جامعه و اهداف جامعه و نظام اسلام است.

اقدام ورزشکار ایرانی در دفاع از آرمان فلسطین قهرمانانه بود

ربانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام ورزشکار ایرانی و باخت عمدی برای عدم مواجهه با ورزشکار رژیم صهیونیستی گفت: پهلوان واقعی امروز، ورزشکار ایرانی است که به نماد عزت ایرانیان تبدیل شده و به فرموده رهبر معظم انقلاب اقدام وی در دنیای امروز همانند اقدام پوریای ولی بود.

خطیب جمعه محلات افزود: جوان ورزشکاری که تمام عمر خود را برای کسب مدال طلا و قهرمانی صرف می‌کند و تنها به خاطر یک ارزش و دفاع از یک آرمان از آن منصرف می‌شود و روی هوای تفس خود پای می‌گذارد به واقع یک پهلوان است و باید از این اقدام وی تقدیر و تجلیل شود.

دخالت، خیانت و جنایت تصورات مردم از انگلیس 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به کشور بیان کرد: حافظه مردم منطقه ما سابقه‌ای جز دخالت، خیانت و جنایت از انگلیس در اذهان خود ندارند و لیستی بلند بالا از اقدامات خصمانه انگلیسی‌ها بر علیه مردم ایران وجود دارد، با این حال انگلیس ایران را به عنوان تهدیدی برای منطقه معرفی می‌کند.

ربانی افزود: تصمیمات انگلیس تماما توطئه آمیز بوده و آخرین نمونه آن تلاش برای تجزیه سوریه، عراق و لیبی بود و امروز سلاح‌های انگلیسی در دستان آل سعود برای کشتار مردم یمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امام جمعه محلات با معرفی انگلیس به عنوان عامل جدایی بحرین از ایران اظهار کرد: در حالی که از قبل علت سفر وزیر امور خارجه انگلیس بهبود روابط اقتصادی و بررسی مسائل پسابرجامی اعلام شده بود در نهایت تمام سفر تحت الشعاع آزادسازی دو جاسوس دو تابعیتی انگلیس در ایران صرف شد.

انگلیس جاده صاف کن اهداف آمریکا است

ربانی، با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از نقش دولت انگلیس در دنیای کنونی بیان کرد: دولت انگلیس جاده صاف کن و دلال رابطه با آمریکا است و با باز خوانی برجام به وضوح نقش آفرینی برنامه ریزی شده آمریکا، انگلیس و فرانسه را مشاهده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: آمریکا برجام را نقض و علنی و عملی آن را زیرپا می گذارد و هدفی نیز جز عدم حصول نتیجه از برجام برای ایران ندارد و انگلیس با ظاهر سازی برای پایبندی ایران به برجام تلاش می‌کند و این درحالی است که به سفارت ایران اجازه بازکردن حساب بانکی را نیز نمی‌دهد و فرانسه نیز برجام را یک تعهد چند جانبه معرفی می‌کند و معتقد است در مقابل بد عهدی آمریکا در برجام، ایران به تنهایی حق تصمیم گیری در خصوص برجام را ندارد و همه طرف‌های برجام باید به آمریکا فشار بیاورند تا آمریکا به برجام باز گردد.

اقدام ترامپ اسرائیل را به فروپاشی نزدیک کرد

امام جمعه محلات در خاتمه در اشاره‌ای کوتاه به برپایی انتفاضه‌ای جدید در سرزمین‌های اشغالی خاطر نشان کرد: اقدام احمقانه ترامپ اسرائیل را به فروپاشی نزدیک‌تر می‌کند.

 

امام جمعه آشتیان

لایحه بودجه۹۷؛ مغایر با سند ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی/وزیر خارجه انگلیس به دنبال آزادی جاسوس های دو تابعیتی است

امام جمعه آشتیان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه خود عمل کرده و تغییرات اساسی در لایحه بودجه به وجود آورند؛عدم توجه به مصوبات برنامه ششم و سیاست های اقتصاد مقاومتی از نقاط ضعف این لایحه است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از سفیر آشتیان؛ حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری، امام جمعه آشتیان در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: فرزندان خوب در خانواده های خوب تربیت می شوند، ما وظیفه داریم علاوه بر خودسازی به فکر ساختن دیگران نیز باشیم.

حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه اند

وی افزود: ۲۷ آذر سالروز شهادت آیت الله دکتر مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه است، حوزه و دانشگاه دو مغز متفکر جامعه اند که وحدت آنها سبب پیشرفت بهتر جامعه می شود.

نیشابوری اظهار کرد: حوزه و دانشگاه مراکز پیشرفت و ترقی کشور هستند و دشمنان همواره دنبال جداکردن این دو قشر از یکدیگرند، شرط موفقیت آنها تعهد و تخصص است و هر یک باید در علوم خاص خود از دیگری استفاده کند.

امام جمعه آشتیان ضمن تبریک پیروزی های اخیر قهرمانان کشور در رشته های مختلف ورزشی گفت:نتیجه انجام ورزش همراه با ارزش های جامعه، گذشت و فداکاری در راه عقیده است، رهبر معظم انقلاب از پهلوان علیرضا کریمی بخاطر از خودگذشتگی و عزت آفرینی او تشکر کرد و فرمود« کار تو شبیه کار پوریای ولی است».

رفتار ورزشکار ایرانی سبب عصبانیت رژیم جنایتکار اسرائیل شد 

وی بیان کرد: رفتار این پهلوان سبب عصبانیت رژیم جنایتکار اسرائیل شد، آن ها بدانند، ورزشکاران قهرمان ملت ایران با رژیم کودک کش اسرائیل مسابقه نمی دهند و این رژیم نامشروع را به رسمیت نخواهند شناخت.

انگلیس دنباله رو آمریکا است 

نیشابوری با اشاره به سفر وزیر امور خارجه انگلیس به ایران گفت: مسئولین ما به مسئولین خارجی بویژه انگلیس هرگز خوش بین نباشند و به آنها اعتماد نکنند، انگلیس دنباله رو آمریکا است.

وی گفت: انگلیس مانند آمریکا به تعهداتش در برجام عمل نکرده است، وزیر امور خارجه انگلیس برای اعمال فشار به ایران و برای آزادی دو جاسوس دستگیر شده انگلیسی به تهران آمده است؛ باید نیات و اهداف شوم او مورد بررسی کارشناسان قرار گیرد.

وزیر خارجه انگلیس به دنبال آزادی دو جاسوس ایرانی

امام جمعه آشتیان گفت: مسئولین ما هرگز به این دشمن عهد شکن اعتماد نمی کنند. مسئولین باید به آن ها با دید دشمن نگاه کنند و بدانند که در گفتارشان صادق نیستند.

وی ادامه داد: «کمال فروغی» خائنی است که همزمان برای ۳۵ سفارتخانه جاسوسی می کرد و تمام نقشه میدان های گاز و نفت سراسر کشور را در اختیار دشمنان ما و کشورهای خارجی گذاشته است.

نیشابوری گفت: «نازنین زاغری» نیز که انگلیس به دنبال آزاد کردنش است در جهت براندازی نظام گروهای جاسوسی را در قالب تیم های خبرنگاری تشکیل داده بود. انگلیس با وقاحت تمام بجای عذرخواهی از ایران، دستگیری او را خلاف قوانین حقوق بشر می داند و علیه ایران تبلیغات می کند. مهمترین کار وزیر خارجه انگلیس آزادی این دو جاسوس بود.

لایحه بودجه ۹۷ مغایر با سند ششم توسعه و اقتصاد مقاومتی

امام جمعه آشتیان با اشاره به لایحه بودجه ۹۷ گفت: با این لایحه بودجه، رکود و بیکاری حل نمی شود و تغییر در وضعیت موجود بوجود نمی آید.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به وظیفه خود عمل کنند و تغییرات اساسی در لایحه بودجه به وجود آورند. عدم توجه به مصوبات برنامه ششم و سیاست های اقتصاد مقاومتی از نقاط ضعف این لایحه است.

روند افزایش ریخت و پاش های دولت در بودجه ۹۷

نیشابوری افزود: دولت تدبیر و امید رکوردار افزایش هزینه ها است، دولت به مردم فشار می آورد ولی به خود سختی نمی دهد.

امام جمعه آشتیان اظهار کرد: دولت امسال هزینه های جاری را افزایش و هزینه های عمرانی را کاهش داده؛به این معنی که ریخت و پاش های دولت افزایش پیدا می کند. با این اقدام رکود و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی ادامه می یابد.

وی گفت: یکی از اشکالات بودجه، نادیده گرفتن اقتصاد مقاومتی است؛ بودجه ۹۷ بر اساس نسخه های لیبرالی و تعدیل اقتصادی نظام سرمایه داری نوشته شده و در آن بخش های کشاورزی، معدن، خودکفایی، خوداتکایی و اقتصاد دانش بنیان و تولید مورد توجه قرار نگرفته است.

نیشابوری خاطر نشان کرد: باید جلوی خام فروشی گرفته شده و از صادرات غیرنفتی حمایت شود، افزایش عوارض خروج از کشور برای سفرهایی که ارز کشور را به جیب دشمنان ما سرازیر می کنند و ارزش های ایرانی-اسلامی ما را تحت الشعاع قرار می دهند نیاز است اما برای سفرهای زیارتی صحیح نیست.

 

امام جمعه تفرش:

جهان، جهالت ترامپ را محکوم کرد/حوزه و دانشگاه مواضع انقلابی خود را حفظ کنند

امام جمعه تفرش با اشاره به دستور اخیر ترامپ، گفت: جهان، جهالت ترامپ را محکوم کرد؛ تصمیم ترامپ و صهیونیست‌ها به فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد انجامید و کلید غلبه بر دشمنان اسلام، آزادی فلسطین است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از ندای تفرش، حجت الاسلام نعمت الله خدامی امام جمعه تفرش در خطبه های آیین عبادی و سیاسی جمعه این هفته در تفرش با اشاره به بودجه پیشنهادی دولت برای سال ۹۷، اظهار کرد: نباید موضوعاتی که باعث یاس و ناامیدی مردم و ابزار دست دشمنان برای القای ناکارآمدی نظام اسلامی می‌شود، در جامعه مطرح شوند.

 جای خالی اجرای سیاستهای اقتصادمقاومتی پر شود

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی افزود:باید جای خالی مباحث فرهنگی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور پر شود و مجلس و دولت پیروی خود را از سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در این مقاطع نشان دهند.

 حوزه و دانشگاه مواضع انقلابی خود را حفظ کنند

امام جمعه تفرش با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و نامگذاری این روز به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه، بیان کرد: دو مغز متفکر یعنی حوزه و دانشگاه به شرط پیروی و پیگیری مطالبات اسلام، اتحاد، حفظ مواضع انقلابی، درک شرایط زمان، داشتن موضع به هنگام و برنامه برای ساختن محیط خود و استکبار ستیزی می‌توانند تحولات عظیمی ایجاد کنند.

خدامی در خصوص سفر وزیر خارجه انگلیس به ایران، گفت: انگلیس خبیث، جاده صاف‌کن آمریکا و منبع نکبت‌های ملت‌های منطقه است. منافع کشور، انقلاب و جهان اسلام را نباید نادیده گرفت، همچنان‌ که نباید جنایات آنها را فراموش کرد.

 کلید غلبه بر دشمنان اسلام، آزادی فلسطین است

وی با اشاره به دستور اخیر ترامپ، اضافه کرد: جهان، جهالت ترامپ را محکوم کرد؛ تصمیم ترامپ و صهیونیست‌ها به فروپاشی رژیم صهیونیستی خواهد انجامید. کلید غلبه بر دشمنان اسلام، آزادی فلسطین است.

خطیب نماز جمعه در تفرش در بخش دیگری از سخنانش به تشریح یکی از ویژگی‌های متقین در خطبه ۱۹۳ نهج‌البلاغه پرداخت و گفت: متقین دارای ایمان قوی و اطمینان به وعده‌های الهی هستند؛ عشق به ثواب و ترس از عقاب، روحشان را ناآرام می‌کند و این حالت تا استقرار در جوار رحمت خداوند در سرای دیگر، در قالب خوف و رجا ادامه می‌یابد.

خدامی یادآور شد: نباید به اعمال خوب خود فریفته شد بلکه باید از سوء‌ عاقبت واهمه داشت و به خدا و اولیایش پناه ببرد.

امام جمعه کمیجان:

لایحه بودجه ۹۷؛ رکود و بیکاری را رفع نخواهد کرد/تصمیم ترامپ فروپاشی رژیم صهیونیستی را نزدیک تر کرد

امام جمعه کمیجان گفت:تصمیم احمقانه و اشتباه بزرگ ترامپ نه تنها موجب تقویت و رشد رژیم صهیونیستی نشد بلکه سبب ضعف بیشتر و نزدیک تر شدن زوال و نابودی آن خواهد شد.

به گزارش دیار آفتاب؛به نقل از سلام کمیجان؛ حجت‌الاسلام مقدسی‌پور، امام جمعه کمیجان در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کمیجان به اصل نصیحت و خیرخواهی در سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: از ویژگی های برجسته انسان مومن در قبال دیگران، نصیحت و خیرخواهی است که با وجود تاکید فراوان در آیات و روایات، متاسفانه کمتر به آن پرداخته شده است.

وی افزود: مؤمن همواره باید خیرخواه برادر مؤمن خود باشد و او را از خطراتی که تهدیدش می کند، آگاه کند و اگر در این مسیر مجبور به پند و موعظه شود نباید حرمت و آبروی او را ببرد و طرف مقابل هم باید خیرخواهی و نقد دلسوزانه را بپذیرد.

جایگاه خیرخواهی در بیان پیامبر(ص)

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: در سیره نبوی شاهد نمونه های فراوانی از تلاش حضرت جهت جلوگیری و اصلاح خطا یا اشتباهات یاران هستیم و ایشان از تذکر یا نقدی خیرخواهانه دریغ نمی کردند و اصحاب آن را می پذیرفتند.

لایحه بودجه ۹۷؛ رکود و بیکاری را رفع نخواهد کرد

امام جمعه کمیجان با اشاره به بندهای مختلف لایحه بودجه ۹۷ گفت: دولت دچار کسری بودجه شده و فقط برای امسال ۴۰ هزار میلیارد تومان کسری و همچنین بدهی های هنگفتی به شهرداری ها، بیمه تامین اجتماعی و... دارد. دولت تصمیم دارد کمبودهای منابع و کسری بودجه را با افزایش قیمت حامل های انرژی مانند بنزین، آب، گاز، نفت، گاز، خوراک پتروشیمی، برق، مالیات و... از مردم طلب کند.

وی در ادامه افزود: هیچ کس به طور جدی مخالف افزایش قیمت حساب شده برخی کالاها و خدمات دولتی نیست اما از طرف دیگر، دولت در افزایش هزینه های جاری رکورد دار است و در این گونه افزایش ها که مردم متحمل سختی های آن می شوند هیچ فشاری را به خود وارد نمی کند. نمونه آن همچون حقوق های نجومی، پاداش های میلیونی به اعضای هیئت مدیره، سمینارهای ده ها میلیارد تومانی بی ارزش و کم خاصیت، سفرهای پر هزینه خارجی و... است که دولت برای کم کردن آن ها برنامه ای ندارد.

جای خالی مصوبات برنامه ششم و سیاست های « اقتصاد مقادمتی» و حمایتی در بودجه ۹۷

حجت الاسلام مقدسی پور با انتقاد از کاهش هزینه های عمرانی در لایحه بودجه ۹۷، تصریح کرد: دولت امسال هزینه های جاری را افزایش و هزینه های عمرانی را کاهش داده است، معنای این کار؛ افزایش ریخت و پاش ها در دولت و ادامه رکود و بیکاری و تعطیلی واحدهای تولیدی است.

خطیب نمازجمعه کمیجان نادیده گرفته شدن «اقتصاد مقاومتی» را یکی از خلاء های اساسی لایحه بودجه ۹۷ دانست و بیان کرد: یکی از خلاءهای اساسی لایحه بودجه ۹۷ دولت دوازدهم، فراموشی و نادیده گرفتن «اقتصاد مقاومتی» است.

عدم برنامه ریزی درست دولت در حوزه یارانه ها

امام جمعه کمیجان از عدم برنامه ریزی درست دولت در حوزه یارانه ها انتقاد کرد و گفت:در طرح هدفمندی یارانه ها از ابتدا قرار بود مبالغ به سمت نیازمندان و نیازهای واقعی تولید سوق داده شوند هرچند دولت از سال قبل این اختیار را از سوی مجلس داشت که این طرح را عملی کند اما متاسفانه به خاطر انتخابات این کار مهم را انجام نداد و اکنون می خواهد آن را عملیاتی کند. البته در حال حاضر به دلیل ناکارآمدی در اجرای یارانه ها، ثروتمندانی داریم که یارانه می گیرند و فقرایی داریم که از دریافت آن محرومند.

بدهی های سنگین دولت در حوزه وزارت بهداشت و تقلیل آثار طرح تحول در جامعه/ افزایش۹ برابری عوارض خروج زائرین عتبات

حجت الاسلام مقدسی پور با اشاره به بدهی های سنگین دولت در حوزه وزارت بهداشت گفت: دولت در حوزه بهداشت به تعهداتش کامل عمل نکرده است و همین امر سبب شد تا بسیاری از داروهای پر مصرف از شمول بیمه خارج شوند و به این ترتیب آثار طرح تحول در جامعه تقلیل پیدا کند.

وی به افزایش چند برابری عوارض خروج از کشور اشاره و تصریح کرد: افزایش چند برابری عوارض خروج  از کشور برای برخی از افراد که مسافرت های متعدد تفریحی و سیاحتی به برخی از کشورها دارند و میلیاردها دلار از سرمایه های کشور را به جیب خارجیان می ریزند کاملا توجیه دارد اما در مورد سفرهای زیارتی و مذهبی همچون اربعین، که آثار فرهنگی و معنوی بسیاری دارد اصلا قابل پذیرش نیست و عوارض خروج میلیون ها زائر عتبات با افزایش عجیب و باور نکردنی نزدیک به ۹ برابری به تصویب می رسد.

تصمیم ترامپ فروپاشی رژیم صهیونیستی را نزدیک تر کرد

امام جمعه کمیجان با اشاره به تصمیم گستاخانه ترامپ مبنی بر معرفی «قدس» به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، گفت: ترامپ در دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از وعده های خود را انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به «قدس» اعلام کرد. اکنون این اقدام دولت آمریکا در این بازه زمانی، تلاشی برای تغییر توجه افکار عمومی از شکست آمریکا در سوریه و عراق و پیروزی جبهه مقاومت است.

حجت الاسلام مقدسی پور تصریح کرد: دولت آمریکا برای فرار از شکست در منطقه مجبور است مساله مهم تری به نام «قدس» شریف را با این حربه به افکار عمومی وارد کند تا موضوع شکستش در مقابل جبهه مقاومت به فراموشی سپرده شود.

اختلاف در جهان اسلام؛ زمینه ساز تصمیم نابخردانه ترامپ

وی در ادامه افزود: وجود اختلاف در جهان اسلام و زخم های عمیق جنگ و ستیز بین کشورهای اسلامی و نزاع قدرت طلبانه داخلی آن ها، متاسفانه چندین سال است که موضوع فلسطین را به حاشیه برده و از اولویت اول جهان اسلام دور کرده است.

خطیب نمازجمعه کمیجان گفت: اگر فلطسین مسئله اول جهان اسلام بود، ترامپ هیچ گاه به خود اجازه چنین گستاخی احمقانه ای  را نمی داد. در واقع اختلاف در جهان اسلام زمینه ساز این تصمیم نابخردانه ترامپ شده است.

حجت الاسلام مقدسی پور بیان کرد: این اقدام ترامپ پیامد خیانت برخی از سران کشورهای اسلامی به آرمان فلسطین است که با داشتن روابط پیدا و پنهان با رژیم صهیونیستی به موجودیت غاصبانه اش رسمیت داده و بی شرمانه مردم مظلوم فلسطین را به صهونیست ها فروخته اند.

امام جمعه کمیجان اشتباه ترامپ را سبب شکل گیری نوعی شناخت، هوشیاری و ایجاد شرایط جدیدی دانست که می تواند وقایع و روند های مبارکی را نیز رقم بزند.

فلسطین دوباره مسئله اول جهان اسلام شد

وی در ادامه افزود: این موضوع سبب شد که موضوع «فلسطین» و «قدس» در راس مسائل جهان اسلام قرار بگیرد و وحدت و همگرایی در جهان اسلام حول محور فلسطین ایجاد شود.

حجت الاسلام مقدسی پور گفت: همچنین بی نتیجه بودن هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی به جهانیان اثبات شد و بازگشت فلسطینی ها به انتفاضه و مبارزه جهادی به حق موجودیت خود را برای این ملت مظلوم ایجاد کرد.

امام جمعه کمیجان خاطرنشان کرد: تصمیم احمقانه و اشتباه بزرگ ترامپ نه تنها موجب تقویت رشد صهیونیستی نشد بلکه سبب ضعف بیشتر آن و نزدیک تر شدن زوال و نابودی آن خواهد شد.

امام جمعه ساوه تاکید کرد

بودجه ۹۷ ریاضتی است تا مقاومتی/گرانی، فساد اداری و بیکاری عمده مشکلات جامعه امروز

امام جمعه ساوه گفت: بودجه ۹۷ به جای اینکه مقاومتی باشد ریاضتی است چراکه دولت به جای کاهش هزینه های اداری، سفرهای خارجی وزراء و نمایندگان، برای یارانه مردم برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از نارخبر، حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی امام جمعه ساوه در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه افزایش تورم در بودجه ۹۷ را دارای شیب ناملایم دانست و گفت: این شیب ناملایم در بودجه ۹۷ اجحاف در حق مردم است در بخش یارانه‌ها، افزایش مالیات و قیمت حامل های انرژی، شیب تورم شدید است.

وی با انتقاد از وابستگی به صادرات نفتی افزود: اقتصاد کشور نیاز به یک جراحی بزرگ دارد و به جای نفت بایستی بر مالیات و صادرات تکیه داشته باشد. 

حسینی بیان کرد: این تصور اشتباه است که فقط افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی به یارانه نیاز دارند، عده بسیاری از افراد جامعه به همین یارانه متکی هستند و ارجاع آنها به این نهادها خلاف تکریم است، نمایندگان مجلس باید به این موضوع رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: حذف یارانه های دهک بالا کار خوب و لازمی است ولی برای مردم با سطح زندگی متوسط، آن هم با شرایطی که هزینه حامل های انرژی و هزینه زندگی گران است باید مبلغ یارانه ها را افزایش داد.

خطیب نماز جمعه ساوه با تاکید بر لزوم حمایت از اصناف برای رونق اقتصادی کشور و انتقاد از افزایش مالیات‌ها در بودجه ۹۷ اظهار کرد: امام علی(ع) در دستور مالیاتی خود به مالک اشتر می‌فرماید؛«برنامه مالیات را به گونه ای رسیدگی کن که به صلاح مالیات دهندگان باشد..... کار دیگران سامان نمی یابد و درست نمی شود، مگر اینکه کار مالیات دهندگان سامان بپذیرد».

وی افزود: باید مردم کسب و کار داشته باشند تا بتوانند مالیات بدهند، اجحاف در حق زندگی مردم موجب فساد اقتصادی و بدبینی به نظام می شود.

بودجه ۹۷ ریاضتی است تا مقاومتی

حسینی تصریح کرد: بودجه ۹۷ بیشتر ریاضتی است تا مقاومتی؛ زیرا دولت به جای کاهش هزینه های اداری، سفرهای خارجی وزراء و نمایندگان، دکوراسیون ادارات و در کل به جای مستحکم کردن پایه های اقتصادی و تکیه بر صادرات، برای یارانه مردم برنامه‌ریزی کرده است.

وی ادامه داد: دولت به جای کاهش بودجه فرهنگی، عمرانی و قرآنی بهتر است در خصوص استخدام ۲ هزار نفر از یک طیف سیاسی خاص به عنوان مشاور استاندار توضیح دهد و هزینه سمینارهای تبلیغاتی دولتی و NGOهای فعال در انتخابات را هم کاهش دهد.

گرانی، فساد اداری و بیکاری عمده مشکلات جامعه امروز است

امام جمعه ساوه گفت: حق انتقاد از مسئولین درباره مسایل صنفی و سیاسی از شاخه‌های آزادی بیان و از حقوق عمومی مردم بر اساس اسلام و قانون اساسی است.

وی افزود: مشکلات نظیر گرانی، فساد اداری و بیکاری عمده مشکلات جامعه امروز است از سوی دیگر مؤسسات اعتباری با کم کاری بانک مرکزی دسترنج یک عمر زحمت مردم را از بین برده‌اند. این مشکلات باعث اعتراض مردم می‌شود و دولت باید گوش شنوا برای آن داشته باشد.

حسینی با اشاره به سوءاستفاده ضد انقلاب بیان کرد: باید مراقب بود که پیگیری یک اعتراض قانونی موجب سوءاستفاده دشمنان نشود و اعتراضات را به آشوب سیاسی تبدیل نکرده و بهره‌برداری تبلیغی را از آن نکند.

وی ادامه داد: دولت منتخب مردم بوده و تضعیف کلیت آن، تضعیف نظام است ولی جریان‌هایی که در زمان انتخابات برای ترساندن مردم، رقیب را موجب تخریب برجام و عامل ادامه تحریم ها تبلیغ می کردند امروز با مشخص شدن واقعیت ها، با شعار «عبور از روحانی» چه هدفی دارند؟

خطیب نماز جمعه ساوه اظهار کرد: خوب و بد این کارها به نام شما نوشته شده است، با این شعارها چالش جدیدی برای نظام درست نکنید و از مسئولیت تبلیغات گذشته، شانه خالی نکنید.

مبارزه با فساد اداری مطالبه همه مردم

وی افزود: مردم آنها را مسئول نابسامانی ها می دانند، و تلاش برای شعارهای جدید و وعده های بی حاصل آنان برای حفظ قدرت را درک می‌کنند. خواست مردم مبارزه با فساد، وادادگی سیاسی و فرهنگی، اختلاس و دزدی برخی مسئولین است و از قوه قضائیه می خواهند بدون ملاحظه برخورد کنند.

میز خدمت برای پاسخگویی مسئولین در ساوه مصوب شد

حسینی با پیشنهاد میز خدمت برای پاسخگویی مسئولین گفت: در حکومت اسلامی، مسئول باید پاسخگو باشد در جلسه روز گذشته با حضور مسئولین محترم، مصوبه ای درخصوص اجرای میز خدمت داشتیم و مقرر شد تا مسئولین محترم شهرستان در محلات، مساجد و نماز جمعه حضور پیدا کنند و مشکلات آنها را شنیده و برای رفع آن تلاش کنند.

امام جمعه ساوه بیان کرد: میز خدمت و حضور مسئولین در بین مردم، زمینه نظارت همگانی و اعتماد عمومی مردم به دولت را فراهم می کند.

باخت عمدی کشتی‌گیر ایرانی جوانمردانه بود

خطیب نماز جمعه ساوه به اقدام جوانمردانه علیرضا کریمی کشتی‌گیر کشورمان اشاره کرد و گفت: باختن به حریف برای اینکه در مبارزه بعدی در مقابل نماینده رژیم اشغالگر فلسطین قرار نگیرد ارزشمند است؛ این اقدام جوانمردانه جوان ایرانی و گذشت از شهرت و مدال به خاطر انسان دوستی و دین خدا کار بسیار خوب و الگو برای دیگر ورزشکاران است.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با این جوان و خانواده اش ملاقات کردند و دستور دادند تا مسئولان این جوانان را از یاد نبرند و جوان آرمان‌خواه، آزاده و ورزشکار باید دیده شود.

حسینی تصریح کرد: آقای کریمی نشان داد صحنه ورزش را می توان به صحنه دفاع از انقلاب و از ارزش های اسلامی و انسانی تبدیل کرد.

حاکمان منافق عربی خائن به اسلام و مسلمین هستند

امام جمعه ساوه با اشاره به حمایت ترامپ از سیاست پلید رژیم صهیونیستی برای اعلام پایتختی قدس گفت: حضور مقامات بحرینی در همین ایام در سرزمین های اشغالی خیانت به اسلام است و مذاکرات پنهانی ولیعهد سعودی نیز با داماد ترامپ، جریان نفاقِ حاکم بر کشورهای عربی را اثبات می کند. اما آمریکا و حاکمان منافق عربی باید بدانند، هسته های آزادی‌بخش خیانت آنان را نمی بخشد.

انگلیس جاده صاف کن آمریکا و منبع نکبت ملت‌های منطقه است

حسینی در خصوص سفر وزیر خارجه انگلیس بیان کرد: اظهارات سخیف این مقام خارجی پس از بازگشت به انگلیس نشان داد این کشور همان روباه پیر و خبیث گذشته است؛ چراکه آنها تلاش برای آزادی یک جاسوس را عمل انسان دوستانه تلقی می کنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب؛« انگلیس جاده صاف کن آمریکا و منبع نکبت ملت‌های منطقه است».

امام جمعه فرمهین:

لایحه بودجه ۹۷ معیشت مردم را تهدید می کند/ربا خواری در بانک ها بیداد می کند

امام جمعه فرمهین گفت: لایحه بودجه ۹۷ تورم زا است و معیشت مردم را تهدید می کند، این لایحه نمی تواند فقر را ریشه کن کند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  فراهان خبر؛ حجت الاسلام فیض کرمیان، امام جمعه فرمهین در خطبه های این هفته نمازجمعه: لایحه بودجه ۹۷ تورم زا است و معیشت مردم را تهدید می کند، این لایحه نمی تواند فقر را ریشه کن کند.

کشور گران اداره می شود

وی افزود: کشور گران اداره می شود، دولت با عِده و عُده و خدم و حشم زیادی کشور را اداره می کند که این امر برای دولت جز هزینه تراشی نتیجه دیگری نداشته است.

فیض کرمیان اظهار کرد: هنوز حقوق های نجومی در کشور وجود دارد و مدیرانی هستند که بعد از این هیاهو ها که درباره حقوق های نجومی به پاشد هنوز دریافتی ها و حقوق های نجومی دارند و با خیال راحت این پول ها می گیرند و کسی هم نیست که به آنها ایرادی بگیرد.

ربا خواری در بانک ها بیداد می کند

امام جمعه فرمهین با اشاره به سود تسهیلات بانکی گفت: یکی از معضلات اقتصادی در حال حاضر در جامعه سود تسهیلات بانکی است .سیستم بانکداری کشور ما اگرچه به ظاهر و با قانون بانکداری اسلامی اداره  می شود اما ربا و معاملات ربوی در بانک های کشور وجود دارد و کسی هم نیست که درصدد رفع آن براید.

وی ادامه داد: سود بالای تسهیلات بانکی بوی ربا می دهد، مراجع تقلید و علمای دینی بارها و بارها نسبت به آن انتقاد کرده و هشدار داده اند.

فیض کرمیان بیان کرد: سود سرسام آور تسهیلات بانکی نشأت گرفته از شیوه بانکداری صهیونیستی است، در بلاد کفر هم این شیوه بانکداری رواج ندارد، برای برطرف کردن این مشکلات باید بانکداری اسلامی در جامعه پیاده و مشکلاتی همانند رکود و تورم برطرف شود. 

وحدت حوزه و دانشگاه در راستای رشد و تعالی نظام جمهوری اسلامی

امام جمعه فرمهین با اشاره به روز وحدت حوزه و دانشگاه ادامه داد: این روز در حقیقت سمبلی برای یک حرکت، پیوند و نهضتی فرهنگی در راستای رشد، تعالی، بالندگی و توسعه همه جانبه نظام جمهوری اسلامی است.

افزایش آمار معتادان در جامعه نگران کننده است

وی با اشاره به افزایش آمار معتادان در جامعه گفت: با توجه به آمار و اطلاعات موجود در مورد افزایش میزان مصرف  و کاهش سن معتادان مشاهده می‌شود که این ارقام بسیار نگران‌کننده است، بنابراین باید در این‌ باره به والدین آگاهی بیشتری داده شود.

فیض کرمیان با اشاره به روند افزایش متقاضیان برای قرار گرفتن تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: کمیته امداد باید سالانه ۱۰ درصد افراد تحت پوشش خود را با آموزش ها و تسهیلات اشتغالزایی خودکفا کند اما متاسفانه با این روند سیاست های اجرایی دولت برای بهبود وضعیت معیشت مردم، روز به روز به تعداد متقاضیان برای بهره مندی از خدمات این نهاد افزوده می شود.

راه اندازی مرکز نگهداری معتادان استان مرکزی در فراهان تبعات منفی دارد

امام جمعه فرمهین با اشاره به راه اندازی مرکز نگهداری معتادان متجاهر استان مرکزی در یکی از روستاهای فراهان گفت: این تصمیم مسئولین ارشد استانی مورد اعتراض مردم و مسئولان این شهرستان است.

وی افزود: مکان در نظر گرفته شده برای راه اندازی این مرکز،یک مدرسه خیر ساز بوده و این موضوع با نیت واقف مغایرت دارد و خلاف شرعی است.

فیض کرمیان ادامه داد: فراهان یک شهرستان تازه تاسیس و محروم از امکانات یک شهرستان است، راه اندازی این مرکز در فراهان تبعات منفی زیادی دارد.

امام جمعه فراهان خاطر نشان کرد: مسئولین ارشد استانی به جای تخصیص اعتبار برای رفع محرومیت های این شهرستان با این اقدام نسنجیده مشکلاتی را برای شهرستان به وجود می آورند، این تصمیم به منزله خدمت به مردم فراهان نیست.

امام جمعه شهر خنداب:

انگلیس مهره اصلی نقض برجام/ملت ایران بدعهدی‌های روباه پیر را فراموش نمی کنند

امام جمعه شهر خنداب کفت: نگلیس و فرانسه یکی از مهره‌های اصلی نقض برجام هستند، مقامات ایرانی باید در برابر فریب انگلیس آگاه باشند.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از پایگاه خبری نسیم خنداب، حجت‌الاسلام مجدی‌زاده، امام جمعه شهر خنداب در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته با اشاره به اهمیت صله رحم گفت: محبوب‌ترین اعمال نزد پروردگار، ایمان به خدا، صله رحم و امر به معروف و نهی از منکر است، شرک به خدا و قطع صله رحم نیز از منفورترین اعمال است.

قطع کننده صله رحم از رحمت و مغفرت خداوند به دور است

مجدی‌زاده اظهار کرد: صله رحم نه تنها برای آدمی برکت به همراه دارد بلکه زمینه مغرفت و آمورزش او را در آخرت نیز فراهم می‌کند، قطع کننده صله رحم نیز  از رحمت و مغفرت خداوند در دنیا و آخرت به دور است.

وی افزود: کسی که صله رحم را قطع نکند، خداوند عزت یافتن او در میان بستگان، گسترش رزق و روزی، افزایش طول عمر و داخل شدن او به بهشت را ضمانت می‌کند.

انتفاضه سوم فلسطین در واکنش به تصمیمات ترامپ آغاز شد

امام جمعه شهر خنداب تصریح کرد: مردم فلسطین در واکنش به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، انتفاضه سوم را آغاز و مسلمانان و آزادگان کشورهای مختلف جهان نیز تجمعاتی را در اعتراض به تصمیم ترامپ در مورد قدس و اعلام همبستگی با مردم فلسطین برگزار کردند.

انگلیس مهره اصلی نقض برجام/مقامات ایرانی در برابر فریب انگلیس آگاه باشند

وی با اشاره به دیدار هفته گذشته وزیر خارجه کشور انگلیس با مقامات ایرانی، گفت: انگلیس و فرانسه یکی از مهره‌های اصلی نقض برجام هستند، مقامات کشور انگلیس در لفظ از برجام حمایت می‌کنند اما در عمل حتی به ایرانیان اجازه باز کردن حساب در کشور انگلیس را نداده و حساب آن‌ها را مسدود می‌کنند، مقامات ایرانی باید در برابر فریب انگلیس آگاه باشند.

مجدی‌زاده با اشاره به جنایات انگلیسی‌ها در افغانستان و عراق خاطر نشان کرد: ملت ایران نه تنها بدعهدی‌های انگلیس در زمینه برجام و اختلال این کشور در نظم و امنیت بین‌المللی را فراموش نمی‌کنند بلکه تا زمانی که انگلیس از آمریکا تبعیت می‌کند شعار مرگ بر انگلیس را در کشور طنین‌انداز کرده و زنده نگه می دارند.

امام جمعه دلیجان :

قوه مجریه اهتمام ویژه ای نسبت به اعتبارات پژوهشی داشته باشد

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه بودجه حوزه پژوهش بسیار ناچیز است گفت: قوه مجریه باید اهتمام ویژه ای نسبت به اعتبارات پژوهشی داشته باشد تا شاهد اثرات بیشتر اقدامات پژوهشی در بخش های مختلف باشیم.

به گزارش دیار آفتاب؛ به نقل از  پیام دلیجان حجت الاسلام محمد تقی کرامتی امام جمعه دلیجان در خطبه های این هفته نماز جمعه دلیجان به ۲۵ آذر ماه روز پژوهش اشاره کرد و گفت: تحقیق و پژوهش یکی از عوامل تاثیر گذار در رشد و توسعه بخش های مختلف است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کرامتی با اشاره به اینکه بودجه حوزه پژوهش بسیار ناچیز است اظهار کرد: قوه مجریه باید اهتمام ویژه ای نسبت به اعتبارات پژوهشی داشته باشد تا شاهد اثرات بیشتر نتایج اقدامات پژوهشی در بخش های مختلف باشیم.

وی به ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل اشاره کرد و ادامه داد: حمل و نقل به عنوان یکی از اقدامات زیر ساختی در توسعه و پیشرفت هر کشوری مطرح است.

امام جمعه دلیجان به نقش حمل و نقل در تولید، توسعه و صادرات اشاره کرد و افزود: توجه به زیر ساخت های حمل و نقل و توسعه آنها کمک شایانی به توسعه کشور در بخش های مختلف خصوصا صادرات محصولات داخلی می کند. 

کرامتی با تاکید بر اینکه زیر ساخت های حمل و نقل کشور مشکلات فراوانی دارد ادامه داد: لازم است دولت توجه ویژه ای به حمل و نقل داشته باشد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و افزود: حوزه و دانشگاه دو بال جامعه برای ایجاد جامعه مطلوب هستند.

امام جمعه دلیجان با اشاره به اینکه حوزه و دانشگاه نقش اساسی در پیشبرد اهداف نظام دارند خاطرنشان کرد: حوزه علمیه بدون توجه به دانشگاه و دانشگاه بدون توجه به حوزه علیمه قادر به انجام رسالت خود نیستند.

انتهای پیام/ش

نظر شما