شناسهٔ خبر: 2302010 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

دیگر رسانه ها

عروس بهشت تا آمبولانس حمل تریاک

نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی و خارجی در دوم آذر ۱۳۹۳.قدیمی‌ترین قرآن جهان/طرح کلاه ایمنی آلونسو در گرندپری ابوظبی/ آمبولانس حمل تریاک/لامپی که ۱۱۰ سال است، روشن است!/عروس بهشت در خدمت داعش/عروس بهشت در خدمت داعش/ رکورددار کارمندی

صاحب‌خبر -

قدیمی‌ترین قرآن جهان در کجا نگهداری می‌شود؟


قدیمی‌ترین قرآن جهان در کجا نگهداری می‌شود؟
کارشناسان پی برده‌اند قرآنی که در کتابخانه دانشگاه توبینگن نگهداری می‌شود، بسیار قدیمی و به احتمال قوی قدیمی‌ترین قرآن موجود است. کارشناسان پس از مطالعه سه برگ از قرآنی قدیمی به این نتیجه رسیده‌اند که تاریخ نگارش آن به قرن هفتم میلادی یا سرآغاز اسلام برمی‌گردد. قرآن یادشده از ۱۵۰ سال پیش در خزانه کتابخانه دانشگاه توبینگن نگهداری می‌شود، اما تا کنون کسی به قدمت و اهمیت آن پی نبرده بود.

نسخه‌ شناسان با استفاده از تکنیک‌های تازه دریافته‌اند که قرآن مزبور به احتمال بالای ۹۵ درصد، در سال‌های ۶۴۹ تا ۶۷۵ میلادی تحریر شده است. یعنی فقط ۲۰ تا ۴۰ سال پس از وفات حضرت محمد، پیامبر اسلام. بدین ترتیب این قرآن احتمالا قدیمی‌ترین متن موجود از کتاب آسمانی مسلمانان است. متن روی پوستی محکم و مرغوب نوشته شده که توانسته صدها سال دوام بیاورد. دست‌نوشته قسمت پیوسته و بزرگی از کتاب مقدس مسلمانان را در بر دارد: از آیه ۳۷ سوره هفدهم تا آیه ۵۷ سوره سی و ششم.
بیشتر...

طرح کلاه ایمنی آلونسو در گرندپری ابوظبی


طرح کلاه ایمنی آلونسو در گرندپری ابوظبی
کلاه ایمنی فرناندو آلونسو برای آخرین مسابقه اش با تیم فراری، در گرندپری این هفته ابوظبی طراحی شد. فرناندو آلونسو راننده اسپانیایی که برای تیم فراری رانندگی می کند و 2 بار قهرمان جهان شده و هم اکنون نفر ششم جدول فرمول یک است. کلاه وی توسط کمپانی فراری و اسپانسرهای او طراحی شد.
بیشتر...

آمبولانس حمل تریاک


آمبولانس حمل تریاک
 سرهنگ جعفر غضنفری، فرماندهی انتظامی شهرستان انار، گفت: ماموران این فرماندهی هنگام ماموریت خود، به یک دستگاه خودروی حمل متوفی که به مقصد اصفهان در حال حرکت بود، مشکوک شده و در بازرسی فنی و دقیق تر از آن، بیش از شصت کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را که در بدنه خودرو جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند.

آمبولانس حمل تریاک

وی افزود: مجرمان و قاچاقچیان از شیوه های جدید و گمراه کننده ای جهت حمل مواد استفاده کرده بودند  که هوشیاری پلیس این ترفند آنها را خنثی نمود و در این زمینه یک نفر متهم نیز دستگیر شده است.
بیشتر...

لامپی که 110 سال است، روشن است!


لامپی که 110 سال است، روشن است!
لامپ در زمان خودش، طراحی و زیبایی خاص خودش را داشت؛ رشته کربنی در آن به صورت خاصی انحنا داشت و انحنای خود حباب هم با لامپ‌های مرسوم آن زمان متفاوت بود. اما واقعا لامپی در جهان وجود دارد که از سال ۱۹۰۱ تا حالا، یعنی قبل از پرواز برادران رایت، روشن مانده باشد. تصور کنید که در این ۱۱۰ سال، جهان چقدر تغییر کرده است، اما لامپ مورد نظر ما، همچنان کار کرده است!

لامپی که 110 سال است، روشن است!

آغاز به کار این لامپ سخت‌جان، در سال ۱۹۰۱ بود، در آن زمان در «لیورمور» در ایالت کالیفرنیا این نوید داده شد که به زودی یک دستاورد مدرن فناوری نصب خواهد شد، این دستاورد لامپ‌های حبابی بودند که در آنها از رشته‌های کربنی استفاده شده بود. این لامپ را مخترعی به نام آدولف آ کایلت، اختراع کرده بود و شرکت شلبی الکترونیک به صورت انبوه ساخته بود. لامپی که بحثش شد، در ایستگاه آتش‌نشانی شماره شش لیورمور نورافشانی می‌کند. البته در سال ۱۹۷۶، محل لامپ را عوض کردند و آن را از یک ایستگاه آتش‌نشانی به ایستگاه دیگری منتقل کردند. در آن زمان نگران بودند مبادا خارج کردن لامپ باعث شکسته شدنش شود، اما این اتفاق رخ نداد.
بیشتر...

عروس بهشت در خدمت داعش


عروس بهشت در خدمت داعش
روزنامه انگلیسی دیلی میل گزارشی درباره یک دختر پزشک مالزیایی به نام شمس منتشر و اعلام کرد وی برای جهاد نکاح به صفوف داعش در سوریه پیوسته است. دیلی میل تصریح کرد شمس ۲۶ ساله است و در سایت های ارتباط اجتماعی داستان ازدواجش با نیروهای داعش و زندگی اش در شهر رقه سوریه را بیان می کند.

این روزنامه انگلیسی می افزاید: شمس با یک تروریست مغربی تبار به نام ابوالبراء که پیش تراً وی را ندیده بود، ازدواج کرد و این دو نفر چون زبان همدیگر را نمی فهمند، از فرهنگ لغت برای مکالمه شان استفاده می کنند.

به نوشته دیلی میل، شمس که فوریه ۲۰۱۴ به داعش پیوست و ادعا می کند اعضای خانواده اش از این امر خشنود اند و به زودی به وی خواهند پیوست، در سایت های ارتباط اجتماعی بسیار فعال است و خود را عروس جهاد می نامد و هدفش را درمان اعضای زخمی داعش اعلام می کند و از دختران می خواهد که به داعش بپیوندند. شمس در صفحه شخصی اش در توئیتر، خود را «عروس بهشت» نامیده و منتظر تولد ننخستین فرزندش است.
بیشتر...

مجسمه  اسکار بدون مشتری ماند!


مجسمه  اسکار بدون مشتری ماند!
مجسمه اسکاری که در سال 1924 به «جیمز کاگنی»، بازیگر سرشناس سینمای کلاسیک هالیوود، برای ایفای نقش در فیلم «یانکی دودل دندی» اعطا شد، در حراجی لس آنجلس به فروش گذاشته شد، اما در اتفاقی نادر، حتی یک پیشنهاد خرید هم دریافت نکرد. قیمت پایه این مجسمه طلایی، 800 هزار دلار تعیین شده بود و پیش‌بینی می‌شد با قیمتی بیش از یک میلیون دلار به فروش برسد. جیمز کاگنی، متولد 17 ژوئن 1899 در طول دوران فعالیت هنری خود در بیش از 80 فیلم در بین سال‌های 1920 تا 1976 ایفای نقش کرد و سینمای گنگستری آمریکا و محصولات کمپانی برادران وارنر  درخشان ترین دهه فعالیتش یعنی دهه 30 را مدیون اوست. کاگنی یکی از اولین بازیگران نسل اول سینمای ناطق بود. آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار از سال 1950 قانونی تصویب کرد که براساس آن برگزیدگان اسکار و وارثان آنها اجازه فروش مجسمه‌های طلایی اسکار را ندارند و تنها می‌توانند به ازای دریافت تنها یک دلار آنها را به آکادمی تحویل دهند، اما چون این مجسمه مربوط به سال 1924 بود شامل این قانون نمی‌شد.
بیشتر...

رکورددار کارمندی در جهان


رکورددار کارمندی در جهان
این خانم رکورددار کارمندی در جهان است.خانم فرانسز مور که نود و سه سال دارد، هفتادوپنج سال است در کمپانی برومبرگ در آلاباما آمریکا به عنوان متخصص صیقل انداختن نقره مشغول به کار است،.یعنی از قبل از جنگ دوم جهانی
بیشتر...

کشف بزرگ ترین محموله قاچاق پرندگان مهاجر در گلستان


کشف بزرگترین محموله قاچاق پرندگان مهاجر در گلستان

کشف بزرگترین محموله قاچاق پرندگان مهاجر در گلستان
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن و گمیشان، از کشف و ضبط  1000 قطعه پرنده کوکر شکم سفید از متخلفان شکار و صید خبر داد . علی بیانی با بیان مطلب افزود : طی ماموریت ضربتی و پس از ۲۴ ساعت کار اطلاعاتی و رهگیری متخلفان ،مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان ترکمن موفق به دستگیری متخلفان  صید و زنده گیری این پرندگان در حاشیه تالاب گمیشان شدند . وی گفت : این عملیات که با بسیج حداکثری امکانات و نیروی انسانی شهرستان ترکمن و گمیشان به اجرا درآمد از ساعت ۹ شب روز پنج شنبه ۲۹ آبان ماه آغاز و تا ساعت ۴ بامداد روز جمعه ۳۰ آبان به طول انجامید. رییس حفاظت محیط زیست بندرترکمن وگمیشان تصریح کرد: در این ماموریت تعداد ۶ دستگاه موتور سیکلت و تعداد ۲ راس اسب و تعداد۳۰ رشته دام هوایی بطول بیش از ۵ کیلومتر از متخلفین کشف و در این ارتباط سه نفر متخلف نیز دستگیر شدند که با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی می گردند .
بیشتر...


 

نظر شما