شناسهٔ خبر: 23019746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

سنجش فعالیت‌های رسانه‌ای درباره مدافعان حرم در یک رزم‌واره(اخبار ادبی و هنری)

صاحب‌خبر -


متولی برگزاری اولین دوره رزم‌واره مدافعان حرم از جمع‌بندی و سنجش فعالیت‌ها و تولیدات رسانه‌ای با محوریت مدافعین حرم در این رویداد فرهنگی خبر داد.
بهنام احمدپور مبارکه، مدیر رادیو ایران در گفت وگو با خبرنگار کیهان توضیح داد: نخستین رزم‌واره مدافعان حرم به پیشنهاد شبکه رادیویی ایران و با چند هدف طراحی شد. یکی از این اهداف، پی‌گیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه انقلابی‌گری و مقاومت مردمی است. همچنین با برگزاری این رزم‌واره می‌توان سنجید که جامعه رسانه‌ای ما تا چه حد پی‌گیر جبهه مقاومت و رزمندگان این جبهه هستند و ظرفیت‌ها و فعالیت‌های انجام شده را جمع‌بندی خواهیم کرد. یکی دیگر از اهداف برگزاری رزم‌واره، معرفی مدافعان حرم و خانواده آنها به عنوان بخشی از رویش‌های انقلاب اسلامی است. ترویج روحیه انقلابی و جهادی در جامعه نیز از دیگر اهداف برگزاری این رزم‌واره است.
وی درباره بخش‌های مختلف این رزم‌واره نیز گفت: بخش دیداری شامل، فیلم، مستند، پویانمایی، فیلمنامه‌نویسی، تیزر و برنامه‌های ترکیبی است. بخش شنیداری هم قالب‌هایی چون مستند رادیویی، آنونس، نمایش رادیویی و متن رادیویی را در بر می‌گیرد. در بخش موسیقی، سرود و نغمات آئینی نیز آثار موسیقایی باکلام و بدون کلام، مداحی، سرود و سایر نغمات داوری می‌شود. همچنین یک بخش هم به خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایت‌های خبری اختصاص دارد که مقاله، مصاحبه، خبر، گزارش، تیتر و محصولات چند رسانه‌ای را در بر می‌گیرد. بخش فضای مجازی نیز سایت، وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی را شامل می‌شود. یک بخش مردمی هم در این رزم‌واره ایجاد شده که همه مردم می‌توانند آثار مختلف ادبی و هنری از قبیل، شعر، داستان کوتاه، فیلمنامه کوتاه، طرح و ایده را برای این بخش ارسال کنند تا داوری شود.
احمدپور در پایان بیان کرد:دبیرخانه این رزم‌واره در شبکه رادیویی ایران قرار دارد و آثار را دریافت می‌کند که پذیرش آثار تا پایان ماه آذر ادامه خواهد داشت. تا به حال آثار دریافتی از کیفیت قابل توجهی برخوردار هستند.در این میان، شبکه‌های رادیویی بیشترین استقبال را از این رزم‌واره داشته‌اند. البته طبیعی است، تولید آثار رسانه‌ای به خصوص در قالب‌های تصویری و دیداری زمان زیادی می‌برد و ارسال آثار در این بخش به روزهای پایانی موکول شده است. همچنین منتظر آثار معاونت برون‌مرزی صداوسیما در این حوزه هستیم. اختتامیه نخستین رزم‌واره مدافعان حرم، 18 دی برگزار خواهد شد.




نظر شما