شناسهٔ خبر: 23018815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه آهن اردبیل در فهرست طرح های اولویت دار در سال جدید

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه اردبیل گفت: پروژه راه‌آهن اردبیل در فهرست طرحهای اولویت دار کشور در سال جدید قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

راه آهن اردبیل در فهرست طرح های اولویت دار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اردبیل ، آیت‌الله سید حسن عاملی که در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل در مصلای این شهر سخن می گفت افزود:از دولت محترم و از مدیریت ارشد استان تشکر می‌کنم که علاوه براختصاص کامل بودجه امسال، 100 میلیارد تومان برای راه‌آهن اردبیل با تخصیص صددرصد تامین کردند و علیرغم کاهش اعتبارات طرحهای دیگر در سال آینده ،بودجه راه آهن اردبیل در سال آینده افزایش یافت .

وی با بیان اینکه با اعتبارات موجود راه آهن اردبیل می‌توان صورت حسابی 300 میلیارد تومانی به دولت ارائه کرد گفت: از 120 میلیاردتومان اعتبار مورد نیازفعلی ، 40 میلیارد برای ریل‌گذاری و 80 میلیارد برای ساخت ابنیه فنی وایجاد زیرساختها لازم است که اگر امسال تا سقف 300 میلیارد تومان کار شود می‌توان گفت، پایان کل پروژه تا سه سال آینده معقول است.

امام جمعه اردبیل دربخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفاهم ایران و یک کشور اروپایی برای همکاری در زمینه درمان سرطان و احداث مراکز جدید درمان این بیماری تا سقف یک میلیارد و 800 میلیون یورو از مسئولان خواست با توجه به آمار بالای سرطان در استان، تلاش کنند تا یکی از این مراکز در اردبیل احداث شود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وهابی‌های داعشی مهم‌ترین حاشیه امنیتی را برای رژیم صهیونیستی درست کرده بودند و با انقراض داعش، آمریکا و اسرائیل فهمیدند که موضوع فلسطین دوباره در افکار عمومی مطرح ودرهای مذاکرات صلح بازمی شودافزود: به همین دلیل ترامپ خواست با طرح مرکزیت قدس پیش شرط مذاکرات را فراهم کرده و دست اسرائیل را بالاتر قرار دهد و بر این اساس است که نتانیاهو درمصاحبه اخیرش گفت شرط مذاکره، اعتراف به مرکزیت قدس برای اسرائیل است .

آیت الله عاملی،با تاکید بر اینکه شکست آمریکا در سوریه ونفوذ ایران تا مرزهای فلسطین اشغالی صهیونیست‌ها را به شدت عصبانی کرده است و آن ها به شدت از ترامپ انتقاد می کنند گفت:ترامپ احتیاج به جبران و قوت بخشیدن به قلب صهیونیست‌ها داشت و از سر عجز، مرکزیت قدس را برای اسرائیل اعلام کرد.

آنهامی‌خواهند در آینده قدس کلا یهودی‌نشین شود و با صراحت می‌گویند قدس نه تنها پایتخت اسرائیل بلکه پایتخت سیاسی و دینی یهودیان جهان است، آن ها در نظر دارند در آینده فلسطین را به صحرای سینا منتقل کنند تا به خیال خودشان از مقاومت فلسطین و از جنگ 70 ساله خلاص شوند و به همین دلیل اعتراض و فشارجهان اسلام باید در حد اعلی ادامه پیدا کند.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اعتراض شدید وفشار مضاعف عالم اسلام به آمریکا در هفته گذشته افزود:به همین دلیل ترامپ مجبور شد اعلام کند که ما با مشورت حکام مصر و عربستان این کار را انجام داده‌ایم ودر پاسخ ،مردم مسلمان مصر در تظاهرات ضد صهیونیستی خود فریاد زدند " عذر می خواهیم ای قدس که حاکمان ما افراد صهیونیست هستند".

خطیب جمعه اردبیل تاکید کرد: انتقال مرکزیت رژیم غاصب صهیونیستی به قدس شریف اشغالی ذره‌ای در تقویت این رژیم جعلی یا مشروعیت بخشیدن به این رژیم یا کم شدن مشکلات آن تاثیری ندارد و به همین دلیل کار ترامپ کاملا بی‌فایده ، بی‌منطق و غیرعقلانی است و او با این کار به هم پیمانان عرب خود پشت پا زد و ثابت کرد که روی ارتباط با آمریکا نمی‌توان حساب کرد.

نظر شما