شناسهٔ خبر: 23018516 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

یادداشت روز؛

خانم هیلی پا جا پای نتانیاهو نگذار!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نمایش رسانه ای به سبک نتانیاهو در برابر خبرنگاران تدارک دید که انصافا سر سوزن ذوقی در این زمینه نداشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاسی در یادداشتی آورد: نیکی هیلی نماینده آمریکا نزد سازمان ملل نمایش رسانه ای به سبک نتانیاهو در برابر خبرنگاران تدارک دید. این خانم ضد ایرانی سیک مذهب انصافا سر سوزن ذوقی در این زمینه نداشت در این زمینه اما چند پرسش در ذهن هر خبرنگاری شکل می گیرد که نیاز به پاسخ دارد.

الف: ائتلاف نظامی سعودی و شرکا با حمایت آمریکا دو سال است که مرز های خشکی و دریایی یمن را محاصره کرده اند پس چگونه نتوانسته اند جلوی ورود جنگ افزار انهم با قد و قواره موشک بالستیک به یمن را بگیرند؟

ب: موشک بالستیک دست کم 8 متر طول دارد و به پرتابه یی با ان عظمت نیاز دارد مگر سوزن خیاطی است که با گذاشتن در جیب از میان رصد صدها ماهواره ،پهپاد و ناو از تنگه_هرمز تا تنگه باب_المندب برد و کسی مطلع نشود؟

ج: اگر کسی این قدرت انتقال شگفت آور را دارد که شبکه پر طمطراق اطلاعاتی و امنیتی نظام سلطه را به هیچ انگارد باید به او آفرین گفت و بخاطر ناکارامدی شبکه امنیتی و جاسوسی مشترک غربی ، عربی و عبری بایستی بودجه همه آنها را قطع کرد.

د:نشان دادن یک قطعه فلز یا یک عکس ایا ادله محکمه پسندی برای اتهام زدن به جمهوری اسلامی ایران است که بگوییم این مربوط به موشکی است که یمنی ها بسوی سعودی پرتاب کرده اند؟

ه: اگر عکس های پشت سر این خانم 45 ساله فتوشاپ نباشد و قطعه ای که نشان داده شده واقعا متعلق به موشک باشد از کجا معلوم می شود که آن را داعشی ها که زخم خورده موشکهای سپاه پاسداران در شهر المیادین سوریه بوده اند به امانت به نیویورک نفرستاده باشند؟

و: آیا ژنرال های امریکایی نمی دانند که وقتی موشکی به هدف اصابت می کند منفجر می شود و علامت روی آن هم از بین می رود؟

ر:اگر کشوری تا این حد ملاحظه دارد که نمی خواهد مسئولیت پرتاب موشک را بر عهده بگیرد چه ضرورتی دارد نامش را روی موشک حک کند؟

ز: "علی_عبدالله_صالح " دیکتاتور سابق یمن در زرادخانه اش هم موشک آمریکایی داشت و هم روسی. آیا دور از ذهن است که اگر این استوانه واقعی هم باشد مربوط به بقایای موشک روسی یا آمریکایی باشد؟

ح:خانم هیلی مهاجر هندی تبار که با تخصص حسابداری به جرگه دیپلمات ها پیوسته دست کم یک بار هم از نمایشگاه واقعی مظلومیت مردم یمن ، سوریه ، عراق ، افغانستان و ... دیدن کند تا به چشم ببیند چگونه با بمب ها و موشک های آمریکایی که میلیون ها دلار نفتی سعودی بابت آن پرداخته شده است، هزاران زن و کودک و پیر و جوان قتل عام شده اند.

نظر شما