شناسهٔ خبر: 23016493 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

توضیحات معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس کشاورزی دانشگاه تهران درباره مراسم روز دانشجو در کرج

نمایندگی البرز

معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران در یادداشتی که به ایسنا ارسال شده به ارائه توضیحاتی در خصوص مراسم روز دانشجو در محل این دانشکده پرداخته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا منطقه البرز، این یادداشت که به امضای مصطفی اویسی رسیده است به شرح زیر است:

دانشگاه تهران با سبقه‌ای طولانی از مبارزات ضد استبدادی و استعماری در ایران و جهان شناخته شده است. شهدای دانشگاه تهران در راه مبارزات ضد آمریکایی و نیز در طول دوران نظام ستم‌شاهی و پس از آن در سال‌های جنگ تحمیلی و هرجا و هرجایی که نیاز به رشادت جوانمردان مومن انقلابی باشد از خون خود خلق حماسه نموده و روزهای تاریخی تقویم انقلاب را به نام خویش به ثبت رسانده‌اند.

 16 آذر نیز، که به یادبود خون ریخته شده جوانان دانشجوی این دانشگاه در راه مبارزه با طاغوت و سیاست‌های خبیث آمریکا بزرگ داشته می‌شود همیشه در دانشگاه تهران محل تحقیق، مباحثه و ارائه راهکارهای انقلابی، اسلامی و خردورزانه بوده و هست. همین هوای پویای با نشاط مملو از نیروهای سرشار جوانان ماست که ستون‌های استوار نظام را مستحکم‌تر از پیش نموده و چشم طمع دشمنان را از راه دانش و اندیشه کور می‌کند.

امسال نیز 16 آذر، یادآور فضای آزادی، تبادل اندیشه‌های نو و جریان نورانی انقلابی و حیات‌بخش در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران بود. تشکل‌های سیاسی بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی علی‌رغم اختلاف سلیقه‌های طبیعی، زیر چتر انقلاب اسلامی و دنباله‌رو نور ولایت حضرت امام خامنه‌ای، روز استکبارستیزی را بزرگ داشتند. آقایان مصطفی میرسلیم در روز جشن بسیج دانشجویی و ابراهیم اصغرزاده در روز جشن انجمن اسلامی دانشجویان به پردیس آمدند تا هر یک از دریچه متفاوت سیاسی خویش، اما در مرزهای جاویدان نظام جمهوری اسلامی به تضارب آراء بپردازند. در هر دو روز جمع پرنشاط دانشجویی گردهم آمدند و امیدهای انقلاب را برای آینده‌ای محکم و پرنشاط دوباره روشن‌تر نمودند. در راستای عمل به فرمایشات مقام عظمای ولایت که می‌فرمایند: "بنده دلم می‌خواهد این جوانان ما شما دانشجویان؛ چه دختر، چه پسر و حتّی دانش‌آموزان مدارس، روی ریزترین پدیده‌های سیاسی دنیا فکر کنید و تحلیل بدهید" ( ۱۳۷۲/۰۸/۱۲).

فضای پردیس کشاورزی و منابع طبیعی امسال در گرامیداشت مقام دانشجو، فی‌الواقع محل تضارب اندیشه‌های انقلابی و خردورز بود. حرف‌های از هر سلیقه، درست یا نادرست، روشن یا خاکستری، از سمت‌های مختلف سیاسی با خواسته‌های متفاوت به دور از هرگونه هیاهو و نقطه‌ای که بهانه سوء استفاده به بدخواهان بدهد شنیده شد تا روح انقلاب در نوشتار، گفتار و کردار دانشجویان جوانه‌های نو بدهد و درخت استقلال، امنیت و اقتدار را تناورتر از پیش گرداند. مسئولان پردیس بر خود لازم می‌دانند از همراهی و سعه صدر مقامات استانی و شهری و نیروهای امنیتی و انتظامی برای ایجاد فضای امن و آرام و خالی از تنش و کمک به فراهم‌سازی بستر مناسب تفکر و تحلیل سیاسی تقدیر و تشکر نمایند.

مصطفی اویسی
معاون دانشجویی و فرهنگی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران

انتهای پیام

نظر شما