شناسهٔ خبر: 23016326 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نسل سوزی نشانه دوری از قرآن است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام جمعه تفرش گفت: برای نسل سازی و جلوگیری از نسل سوزی باید به قرآن پناه برد، دانشگاه ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش مبانی قرآن است دانشجو باید درک کند که در قرآن برای تمام امور زندگی آیاتی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ‌بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله خدامی، امام جمعه تفرش، در نشست مشترک متولیان امور قرآنی که در حاشیه چهارمین همایش تخصصی حفاظ قرآن استان مرکزی، پنجشنبه 23 آذرماه، به میزبانی تفرش برگزار شد گفت: نسل جوان امروز با قرآن بیمه می‌شود، تجربه نشان داده افرادی که موانست با قرآن داشتند کمتر دچار ناهنجاری اخلاقی و رفتاری شدند.
وی عنوان کرد: برای حافظان در لحظه ورود به دانشگاه یا سربازی باید امتیاز ویژه‌ای قائل شد. برخی کشورها در حوزه حفظ از ما سبقت گرفتند که جای تأسف دارد. درست است که کشور در عمل به قرآن جایگاه خوبی در منطقه دارد اما باید در حوزه حفظ بهتر کار کرد تا بهترین‌های حفظ از آن ما باشد.
امام جمعه تفرش اضافه کرد: کسب رتبه در مسابقات خوب است اما باید حفظ قرآن و فرهنگ پیاده سازی مبانی قرآنی را به سطح عمومی جامعه کشاند تا اثرات مثبت آن را شاهد باشیم.
حجت‌الاسلام خدامی تأکید کرد: برای نسل سازی و جلوگیری از نسل سوزی باید به قرآن پناه برد، دانشگاه ظرفیت بسیار خوبی برای گسترش مبانی قرآن است دانشجو باید درک کند که در قرآن برای تمام امور زندگی آیاتی وجود دارد.
امام جمعه تفرش اضافه کرد: چون از نظر تاریخی عقب هستیم نباید به حداقل‌ها اکتفا کنیم. برای رسیدن به اهداف باید چشم انداز روشنی ترسیم کرد و برنامه‌ریزی دقیق داشت. در تفرش آموزش و پرورش، دانشگاه، حوزه علمیه و جامعه هدف ادارات برای ایجاد حلقه قرآنی آماده‌اند.
وی افزود: مربی باید با ترتیل آشنایی کامل داشته باشد خیلی شایسته نیست مربی در کلاس از قلم قرآنی برای تدریس و روخوانی استفاده کند ایجاد جاذبه ظاهری از نیازهایی است که توسط مربی تامین شود.
حجت‌الاسلام خدامی با اشاره به اعزام حافظان و قاریان فعال به اردوی زیارتی جهت ایجاد انگیزه، بیان کرد: اعزام یکی از اساتید مجرب به شهرستان از مرکز به صدا سازی قاریان یا تقویت حافظه حفاظ کمک می‌کند که از مرحله تقلید به ترکیب و بعد از آن ایجاد سبک جدید برسند.
امام جمعه تفرش در پایان گفت: برپایی نمایشگاه کتاب و نرم افزارهای قرآنی به توسعه فرهنگ قرآن کمک می‌کند اگر حفظ قرآن برای استخدام اولویت باشد بهتر می‌توان در این رشته نتیجه گرفت. برای آموزش و پرورش باید برنامه ویژه تدارک دید. دانشگاه‌ها پس از مدارس برنامه مدون قرآنی ندارند و برنامه‌های قرآنی را مقطعی برگزار می‌کنند، به طور مثال می‌توان شرط ورود به دانشگاه تفرش را حفظ کردن بخشی از قرآن قرار داد و برای تحقق این مهم از اساتید با روش تدریس‌های بروز استفاده کرد.

نظر شما