شناسهٔ خبر: 23015277 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان باندونگ سئول

سئول- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران و هیات همراه در ادامه سفر به کره جنوبی و بازدید از مراکز بیمارستانی و درمانی سئول، امروز /جمعه/ از بیمارستان باندونگ سئول بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این بازدید گفت: همه ایرانیان بیمه هستند و از خدمات درمانی مناسبی برخوردارند.
وی با اشاره به اینکه در ایران 60 دانشگاه علوم پزشکی خدمات بیمارستانی ارایه می کنند گفت: 200 هزار دانشجو نیز در ایران تحصیل می کنند که بخشی از انها دانشجویان خارجی از جمله منطقه خاورمیانه هستند.
دکتر هاشمی با اشاره به اینکه در زمینه بهداشت هم هر دو هزار ایرانی یک مراقبت سلامت دارند گفت: از جمعیت 80 میلیونی کشورمان 23 میلیون آنها در روستاها زندگی می کنند.
وی گفت: در روستاهای به ازای هر هزار نفر یک خانه بهداشت داریم و در حال حاضر 0 هزار خانه بهداشت در ایران وجود دارد و در هر خانه بهداشت هم یک آقا و یک خانم مسئولیت سلامت مردم را به عهده دارند.
به گفته وی در شهرها نیز مراقب سلامت فعالیت دارند که پیشگیری از بیماری ها را انجام می دهند.
وزیر بهداشت افزود: در زمینه درمان هم 900 بیمارستان داریم که 600 مورد آنها خصوصی و 300 مورد دیگر عمومی هستند.
دکتر هاشمی افزود: در حوزه پژوهش هم 600 مرکز در دانشگاه ها و بخش خصوصی داریم که در سال 45 هزار مقاله علمی در نمایه بین المللی isi منتشر می کنند و رتبه اول منطقه و 16 جهانی را در این زمینه داریم.
وی با بیان اینکه زمینه های همکاری زیادی بین مراکز علمی ایران و کره جنوبی وجود دارد اظهار امیدواری کرد این سفر دستاوردهای مهمی برای دو طرف داشته باشد.
دکتر قاضی زاده هاشمی در راس هیاتی متشکل از مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی عصر روز پنجشنبه وارد سئول شد.
دکتر 'جو هو لیی' رییس بیمارستان باندونگ سئول نیز در این دیدار به ارایه گزارشی از وضعیت بیمارستان به ویژه در حوزه it پرداخت و گفت: بیمارستان باندونگ در سال 1885 میلادی تاسیس شده است.
وی افزود: بیمارستان دارای یک هزار و 163 تخت عمومی، 42 تخت مراقبت های ویژه، 71 تخت ای سی یو و 40 تخت در بخش ان ای سی یو است.
او با بیان اینکه بیمارستان باندونگ سئول سالانه حدود 37 هزار عمل جراحی انجام می دهد گفت: بیمارستان دارای 793 پزشک، یک هزار و426 پرستار و 73 داروخانه است.
وزیر بهداشت و هیات همراه در این بازدید از بخش های مختلف بیمارستان باندونگ سئول بازدید کرد و از نزدیک در جریان توسعه پزشکی کره جنوبی و همچنین تجهیزات و امکانات این بیمارستان قرار گرفت.
در این سفر هیاتی از وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دکتر قاضی زاده هاشمی را همراهی می کنند.
شرکت در نشست همکاری های بهداشتی و پزشکی، بازدید از بیمارستان یونسه ای سئول، بازدید از بیمارستان ملی سئول، ملاقات با وزیر بهداشت کره جنوبی و بازدید از نمایشگاه تولیدات پزشکی سامسونگ از جمله برنامه های سفر سه روزه وزیر بهداشت به کره جنوبی است.
**آساق**1904*1144* انتشار دهنده: علیرضا جباری

انتهای پیام /*

نظر شما