شناسهٔ خبر: 23015251 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

ویژه اعضای کانون های مساجد؛

برترین های جشنواره قرآنی مدهامتان معرفی و تجلیل شدند

در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه اعضای کانون های مساجد برترین های این جشنواره در رشته های مختلف قرآنی معرفی و تجلیل شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درمشهد، محمد حسین محمدزاده، مدیر شبکه قرآن و معارف اسلامی سیما، در مراسم اختتامیه دوازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان ویژه کانون های مساجد سراسر کشور که شامگاه پنجشنبه 23 آذر در مجتمع فرهنگی آفتاب ولایت برگزار شد، گفت: صدا وسیما در تلاش  است که جذابیت های مختلف قرآنی در این رسانه به تصویر کشیده شود.

 وی درادامه با تأکید بر به نمایش درآمدن زیبایی های قرآن در دو قالب ظاهری و باطنی که همان قرائت دلنشین و عمل به دستورات این کلام الهی است، افزود: تربیت نسلی قرآن که حیات طبیه داشته باشند از دیگر اهداف شبکه قرآن و معارف سیما است.

 سید جوادحسینی، معاون امنیتی سیاسی استانداری خراسان رضوی هم در این مراسم با اشاره به انتقال دبیرخانه دائمی این جشنواره به مشهد که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، گفت:  از دیگر فعالیت هایی که می توان برای رشد و پویایی این جشنواره انجام داد قدم گذاشتن در مسیر بین المللی شدن جشنواره قرآنی مدهامتان کانون های مساجد است.    

سعید سرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این جشنواره درباره اضافه شدن بخش های فرهنگی و هنری در کنار بخش های اصلی این جشنواره گفت: از آنجا که مشهد خاستگاه پیشکسوتان و قاریان و تالیان قرآنی است می توان در این راستا این کار را انجام داد که علاقه مندان بیشتری بتوانند در آن شرکت کنند.

 سرابی ادامه داد: امروز فعالان و خادمان و پیشکسوتان قرآنی کشور زینت پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستند و مشهد این قابلیت را دارد که میزبان جشنواره قرآنی مدهامتان در دوره ده ساله ای باشد و در این سالها پایتخت فرهنگی دیگری از کشور ایران معرفی نمی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه به بهره مندی از فضای مجازی در این جشنواره در بین مسابقه دهندگان تأکید کرد و گفت: در فضای مجازی نیز خوب است که بین این جشنواره و بسترهای مناسب در این فضا ارتباط ایجاد شود.

 گفتنی است، در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان که با حضور برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خانواده شهید حسنی کارگر، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ریاست شورای شهر مشهد، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی و شمار دیگری از مسؤولان برگزار شد، از نفرات برگزیده در رشته‌های مختلف  حفظ، ترتیل و اذان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد؛ همچنین از اثر هنرمند برجسته مشهدی، استاد هاشم طلائیان که تحریر آیات سوره حشر با نگارش و تهذیب تابلو با بهره از تفسیر این آیات بود، رونمایی شد؛ رونمایی از این اثر به دست حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و سیدجواد حسینی، معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی صورت گرفت.

 لازم به ذکر است، استاد محمود فرشچیان این تابلو ارزشمند را نوآوری جالبی در خطاطی آیات قرآنی دانسته است.

 در ادامه با پایان یافتن مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی مدهامتان که در مشهد برگزار شد اسامی نفرات برتر رشته های مختلف اعلام شد که در رشته حفظ کل قرآن کریم ویژه برادران محمد رضا اکبریان از استان اصفهان حائژ رتبه اول شد،رتبه دوم به محمد جواد بهی از استان آذربایجان شرقی رسید و رتبه سوم از آن مهرداد اسماعیل زاده از استان مازندران شد.

در رشته حفط ۲۰ جزء قرآن کریم ویژه برادران، طه محرم زاده از استان آذربایجان شرقی رتبه اول، محسن حاجی حسینی از استان گیلانرتبه دوم و مهدی آشور ماهانی از استان کرمان رتبه سوم را کسب کردند و در رشته حفظ ۵ جزء قرآن کریم ویژه برادران زیر ۱۸ سال هم مهدی فراستی از استان خراسان رضوی به عنوان نفر برتر تقدیر و تجلیل شد.

در رشته قرائت قرآن کریم ویژه برادران، رتبه اول به هادی اسفیدانی از استان خراسان رضوی، رتبه دوم  علیرضا مکاری از استان اصفهان و رتبه سوم به محمد پورسینا از استان اصفهان رسید، همچنین در رشته قرائت زیر ۱۸ سال هم حمید رضا رضوی از استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر این دوره از مسابقات شد.

در رشته ترتیل قرآن کریم ویژه برادران، رتبه اول را سید وحید حسینی از بوشهر کسب کرد، محمد حسین حدادزاده نیری از استان تهران دوم  شد و رتبه سوم به  حسین رفیع پور از استان گیلان رسید.

در رشته اذان ویژه برادران ، سید رضا حسینی از استان اصفهان رتبه اول،حمید رضا خاوری مقدم از استان قم رتبه دوم و معین رنجبر از استان کرمانشاه رتبه سوم را کسب کردند و همچنین در رشته اذان زیر ۱۸ سال مصطفی یزدانی از استان خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر این دوره از مسابقات شد.

در رشته حفظ کل قرآن کریم ویژه خوهران رقیه رضایی از استان مازندران رتبه اول را کسب کرد، عطیه تبیانیان از استان سمنان رتبه دوم را به دست آورد، رتبه سوم به زهرا محبی از استان اصفهان رسید و  زهرا سلطان پور از استان مازندران رتبه چهارم را کسب کرد.

در رشته قرائت قرآن کریم ویژه خواهران فائره سادات قریشی نسب از استان یزد، زهرا حسین پور از استان فارس، سنا منبوهی از استان خوزستان و فاطمه السادات میرکریمی از استان یزد به ترتیب رتبه های اول تا چهارم را کسب کردند./934/پ202/ب۲

نظر شما