شناسهٔ خبر: 23015092 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

سفر وزیر آموزش‌و‌پرورش به خوزستان/ افتتاح پروژه‌‌های عمرانی، آموزشی و ورزشی

دزفول (پانا)-وزير آموزش و پرورش صبح امروز برای افتتاح چند طرح عمرانی، آموزشی، ورزشی و رفاهی در حوزه آموزش و پرورش استان خوزستان وارد فرودگاه شهر دزفول در شمال این استان شد.

صاحب‌خبر -

سید محمد بطحایی، در بدو ورود مورد استقبال نمایندگان اندیمشک و دزفول در مجلس شورای اسلامی و استاندار خوزستان قرار گرفت.
وزیر آموزش و پرورش در ابتدای این سفر ضمن افتتاح ۵ پروژه آموزشی در دزفول از خیرین مدرسه ساز این شهر تجلیل به عمل می آورد.

دبستان طیبه شهر دزفول افتتاح شد

محمد بطحایی در اولین برنامه از سفر خود به استان خوزستان، دبستان طیبه شهر دزفول را افتتاح کرد. در این مراسم علاوه بر او، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، نماینده دزفول در مجلس، استاندار خوزستان و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش خوزستان و دیگر مسئولان کشوری و استانی حضور داشتند.

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پروزش، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در حاشیه این افتتاح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های تخریب و احداث مدرسه راهنمایی 6 کلاسه حضرت سمیه، تخریب و احداث دبستان 6 کلاسه طیبه پاطلا، احداث دبستان 10 کلاسه مسکن مهر کوی آزادگان، احداث دو باب کلاس درس در مدرسه رویش و احداث یک باب کلاس درس و سرایداری و سرویس بهداشتی امروز با حضور وزیر افتتاح می‌شوند.

رضا رضایی افزود: منبع تأمین اعتبار این پروژه‌ها از محل اعتبارات استانی و خیران مدرسه‌ساز کشوری، استانی و خارج از کشور بوده است.

وی بیان کرد: در مجموع این پروژه‌ها 24 کلاس با سه هزار و 860 مترمربع زیربنا در شهر دزفول ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان یادآور شد: این پنج پروژه با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال (دولتی) و همچنین 18‌میلیارد و  600 میلیون ریال (خیران) در سفر وزیر آموزش و پرورش به منطقه افتتاح می‌شوند.

بازدید از مدرسه قدس

وزير آموزش و پرورش در ادامه سفر خود، صبح امروز با حضور در دزفول از دبستان پسرانه قدس اين شهرستان بازديد كرد.

سيد محمد بطحايي با حضور در اين دبستان از نزديك در جريان مشكلات و كمبودهاي مدرسه قرار گرفت.

وجود 120 مدرسه فرسوده در دزفول

پاپی زاده نماینده دزفول در بازدید وزیر آموزش پرورش از مدرسه قدس دزفول گفت: در دزفول ۱۲۰مدرسه فرسوده و نیاز به بازسازی وجود دارد.


 

وی افزود: وزير آموزش و پرورش از وزراي خوب دولت است كه تلاش هاي بسياري را در زمينه جذب اعتبار براي آموزش و پرورش دارد و ما نيز در مجلس ايشان را در اين خصوص مورد حمايت قرار مي دهيم و انتظار داريم وزارت آموزش و پرورش دو برابر بودجه هزينه شده توسط خيرين آموزشي در اين شهرستان را متعهد شود.

افتتاح 724 کلاس درس

مديركل آموزش و پرورش خوزستان نیز که همراه وزیر در سفر استانی خوزستان به سر می برد، بیان کرد: با حضور وزیر آموزش و پرورش ٢٤كلاس درس در مساحت ٣٨٦متر مربع و با اعتباري بالغ بر 38 ميليارد ریال بهره برداري مي رسد.

نظر شما