شناسهٔ خبر: 23014659 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف:

مسابقات قرآنی اوقاف اصلاح می شود

تهران- ایرنا- رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با ارائه گزارشی، درخصوص روند اصلاح مسابقات سراسری حفظ و قرائت این سازمان گفت: مسابقات قرآنی سازمان اوقاف بهبود می یابد.

صاحب‌خبر -

چهلمین دوره از مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن کریم که شهریور ماه با حضور بیش از 900 نخبه قرآنی طی دو هفته در بخش های قرائت، ترتیل، مدیحه سرایی، حفظ، اذان و معارف در ارومیه برگزار شد، با حرف و حدیث های بسیاری روبرو بود و در فضای مجازی نیز شاهد سیلی از پیام ها و انتقادات به ویژه در میان جامعه قرآنی بودیم؛ به گونه ای که مجریان شبکه قرآن و مدیران برگزاری مسابقات، واکنش هایی را در این زمینه نشان دادند.
استقبال سرد و صندلی های خالی در روزهای اولیه مسابقات یا نحوه داوری و امتیازدهی در بخش های مختلف از مهمترین ایرادهای این مسابقات بود و همین مسائل باعث شد تا از همان زمان زمزمه تغییرات در نحوه برگزاری مسابقات در رسانه ها منعکس شود.
«پویش سراسری قرآنیان جهت مطالبه تغییرات بنیادین در راستای ترویج واقعی فرهنگ تلاوت» یکی از بازتاب های پس از برگزاری این دوره از مسابقات بود و محمد انجم شعاع معاون هماهنگی و نظارت راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی هفته گذشته در برنامه رصد شبکه قرآن گفت که خواسته‌های اعضای این پویش به حق است و تغییرات در راستای جشنواره‌ای شدن مسابقات برای سال 13۹۷ در گرو تکمیل آیین‌نامه آن است.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه روز جمعه درباره آخرین تصمیم گیری های مربوط به برگزاری مسابقات سراسری حفظ و قرائت سازمان اوقاف و امور خیریه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: نشست هایی قبل از مسابقات و بعد از آن داشته‌ایم و طبیعی است که بعد از برگزاری چهار دهه از مسابقات توقع تحولات و تغییرات مطلوب به رشدی را انتظار داریم.
حجت الاسلام سید مصطفی حسینی افزود: درحال حاضر در چند حوزه از این مسابقات انتظار داریم که بهبود یابد که این حوزه ها شامل رشته های این مسابقات و روش برگزاری آن است و درباره نظام داوری، ساماندهی نظام اعتراض‌ها، نظام انتخاب نفرات برتر می توان گفت این موضوع‌ها به عنوان بخشی در نظام جامع مسابقات قرآن پیش بینی شده است.
حافظ قرآن همچنین گفت: بخشی از این موضوع یک سال پیش در نظام جامع مسابقات پیش بینی شده و از یک سال و نیم پیش نیز در ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور دبیرخانه ای را برای تدوین نظام جامع مسابقات تدوین کردیم که پیش‌نویس آن در جلسه گذشته ستاد عالی ارائه شد.
حسینی افزود: به نظر می‌رسد اگر توجه به ماموریت، چشم انداز، راهبردها و اقداماتی که در نظام جامع مسابقات پیش بینی شده است، صورت بگیرد و آن برنامه عملی شود، بسیاری از دغدغه‌هایی که جامعه قرآنی از نظر بهبود وضعیت مسابقات دارند، محقق خواهد شد.
وی تاکید کرد: به آن نظام و سند راهبردی بسنده نکردیم و در کنار آن در این فاصله دبیرخانه دیگری را دایر کردیم که با فعالان قرآنی و اساتید و چهره های قرآنی و همچنین برخی شرکت کنندگان در مسابقات سراسری حفظ و قرائت قرآن اوقاف تماس گرفته و نظرات را جمع بندی کرده اند.
حسینی افزود: در هفته های آینده نشست هایی را برگزار خواهیم کرد که ناظر بر هر یک از مسائلی خواهد بود که طی این مدت توسط جامعه قرآنی مطرح شده و پرونده های آماده شده، ارائه شود و نظرسنجی لازم صورت گیرد تا بتوانیم تصمیم‌گیری لازم را برای سال آینده داشته باشیم.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره شاکله این مسابقات برای سال آینده گفت: با توجه به جزییات گسترده این مسابقات نمی‌توان توضیح کاملی ارائه کرد ولی در این زمینه پس از برگزاری جلسات کارشناسانه و رسیدن به یک وفاق کلی صحبت هایی را مطرح می کنیم.
فراهنگ ** 1003 **1834
خبرنگار: محمدرضا جعفرملک ** انتشار: ناهید شفیعی

انتهای پیام /*

نظر شما