شناسهٔ خبر: 23012446 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

وعده پرداخت مطالبات کارگران کیش چوب عملی نشد

کارگران «کیش چوب» می‌گویند طبق وعده‌ای که کارفرما به آن‌ها در جریان اجتماعات اخیر داده بود، هنوز پولی به حساب کارگران پرداخت نشده و همچنان درهای این کارخانه به روی کارگران بسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، در آخرین تجمع کارگران «کیش چوب» که در روز چهارشنبه (سوم آبان ) مقابل دفتر اشتغال منطقه آزاد کیش انجام شد، کارفرما وعده داده بود مطالبات کارگران حداکثر تا روز پنجشنبه (۲۵ آبان ماه) پرداخت می‌شود.

به گفته کارگران؛ با وجود اتمام مهلت هنوز تا این لحظه خبر خاصی درخصوص وضعیت شغلی و پرداخت ۸ تا ۱۲ ماه مطالبات مزدی آن‌ها به دست نیامده است.

آنان با بیان اینکه با گذشت حدودا دو ماه هنوز درهای کارخانه کیش چوب به روی ۲۰۰کارگر این کارخانه بسته است، درخصوص سایر مطالبات خود گفتند: علاوه بر ۸ تا ۱۲ ماه حقوق، کارفرما به دلیل کمبود نقدینگی عیدی سال ۹۵ را به کارگران بدهکار است.

همچنین به نقل از کارگران کیش چوب گفته می‌شود؛ آخرین حقوقی که این کارگران دریافت کرده‌اند مربوط به دستمزد شهریور ماه سال ۹۵ است که در خرداد ماه سالجاری توسط کارفرما به حساب بانکی آنها واریز شده است.

طبق ادعای کارگران «کیش چوب» ۸۵ نفر از کارگران برای پیگیری حقوقی دریافت مطالبات خود از روز چهارشنبه  (سوم آبان) به صورت مجزا به اداره اشتغال منطقه آزاد کیش مراجعه و شکایت کرده‌اند.

 پیش از این بهزاد فلاحی (مدیرعامل کارخانه کیش چوب) درباره  دلیل به تاخیر افتادن دستمزد کارگران به ایلنا گفته بود: مطالبات معوقه کارگران این واحد تولیدی بدنبال افزایش رکود بازار ساخت و ساز مسکن اتفاق افتاده است.

وی  در بخش دیگری از سخنان خود درباره نگرانی کارگران از تعطیلی موقت کارخانه کیش چوب گفته بود: تعطیلی موقت کارخانه کیش چوب به دلیل آغاز تعطیلات تابستانی است و کارگران بعد از خاتمه تعطیلات به کارشان بازخواهند گشت.

کارخانه کیش چوب در فاز ۵ صنعتی جزیره کیش واقع است و در زمینه صنایع چوبی فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما