شناسهٔ خبر: 23011235 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

وعده لاریجانی به گیلانی ها/ گلایه مردم گیلان از واردات بی رویه برنج به کشور

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات از طریق دریا ، از مزیت‌های گیلان است و ظرفیت اقتصادی خوبی برای این استان و البته کشور محسوب می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی لاریجانی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه در بودجه سال آینده توجه ویژه‌ای به صادرات داریم، بر لزوم توسعه صنعت در گیلان تأکید و بیان کرد: صنعت می‌تواند پشتوانه اقتصادی خوبی برای گیلان ایجاد کند و نباید از آن غافل شد.
وی با اشاره به اینکه مسئله پسماند و زباله در گیلان آزاردهنده است، خاطرنشان کرد: موضوع مذکور مورد توجه مجلس بوده و جزو اولویت‌های برنامه محیط زیست است.
لاریجانی بر علاج سریع‌تر معضل پسماند در گیلان تأکید کرد و گفت: دولت در لایحه بودجه سال 97 مکانیزمی برای موضوع مذکور ارائه کرده و می‌تواند برای مردم گیلان امنیت روانی ایجاد کند.
وی با بیان اینکه کشاورزی از دیگر موضوع‌های مورد توجه در گیلان است، اظهار کرد: در مجلس کاری کردیم که چرخه زندگی مردم در روستا به گونه‌ای باشد که در این مناطق ماندگار شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی از ابلاغ قانون مذکور به دستگاه‌های اجرایی خبر داد و افزود: اگر این قانون درست اجرا شود، می‌تواند در روستاها تحول ایجاد کند.
لاریجانی آب را از مسائل مهم کشور دانست و تصریح کرد: مشکل کمبود آب در گیلان علاج‌پذیر است.
وی در ادامه سخنانش، با اشاره به اینکه حدود 500 هزار میلیارد تومان طرح‌های عمرانی کلنگ‌زده در کشور وجود دارد، بیان کرد: اگر پروژه‌های مذکور در زمان خود به نتیجه نرسند، به عنوان طرح‌های کلنگی مطرح می‌شوند و بسیاری از آنها باید در قالب اصل 44 به بخش خصوصی واگذار شوند.
رئیس مجلس شورای اسلامی واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی را نیازمند همت مسئولان دانست و گفت: نگه داشتن پروژه‌ها به این نحو تضییع منابع ملی است.
وی در خاتمه سخنانش، آیت‌الله قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان را از علمای مبارز همراه امام(ره) در مبارزه با طاغوت توصیف کرد و حضور او را نعمت بزرگی برای مردم گیلان دانست.
نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این جلسه، به وجود استعداهای خوب در استان و گلایه های نمایندگان مجلس مبنی بر واردات بی‌رویه برنج در کشور اشاره کرد و افزود: مسئولانی که مصالح ملت در دست آنهاست، کاری نکنند مردم ناامید شوند.
آین الله زین العابدین قربانی چای را از مسائل مهم گیلان دانست و با تأکید بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه چای خارجی به کشور خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته سالانه 76 هزار تن چای خشک در استان‌های شمالی تولید می‌شد اما اکنون این مقدار به 20 هزار تن رسیده است.
وی به تبدیل باغ‌های چای به محصولات دیگر اشاره کرد و گفت: رئیس مجلس می‌تواند با هماهنگی مسئولان، برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشد تا مردم برای ورود به باغ‌های چای رغبت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه فضای مجازی تبدیل به بلای عمومی شده ، تخریب چهره‌های انقلاب در فضای مجازی را سبب ایجاد بی‌اتکایی و بی‌وزنی در جامعه عنوان کرد و افزود: امیدوارم با وجود چهره‌های دلسوز و آگاه و همچنین با هماهنگی مسئولان راهکاری در این زمینه ارائه شود.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ظهر امروز (چهارشنبه) به گیلان آمد و پیش از دیدار با امام جمعه رشت، در جلسه شورای اداری استان و همچنین همایش بزرگداشت میرزاکوچک خان جنگلی در رشت شرکت و سخنرانی کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما