شناسهٔ خبر: 23008137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چند خبر از شهرستان های یزد، مهریز ، میبد و بهاباد

صاحب‌خبر -

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به تخلف های ساختمانی گفت: یزدی ها در تخلف های ساختمانی در کشور پیشتاز است و درصد بالایی از ساخت و سازها بدون پروانه انجام می شود.
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر یزد ، محسن عباسی افزود: این امر باعث شده ساختمان های بخش جدید شهر به لحاظ سیما و منظر و حتی ایمنی فقیر و ضعیف باشند، چیزی که در شان این شهر تاریخی نیست.
وی ضعف شهرداری در برخورد با تخلف های ساختمانی را یادآور شد و ادامه داد: یکی از دستگاه های مقصر در این زمینه شهرداری است با اینکه قانون گذار اختیارهای خوبی داده تاکنون نتوانسته به وظیفه ذاتی خود عمل کند و با تساهل و تسامح برخورد کرده و حق مسلم شهروندان که داشتن شهری زیباست مغفول واقع شده است.
عضو شورای شهر یزد افزود: در این راستا شورای شهر و شهرداری یزد عزم جدی دارند با متخلفان ساختمانی برخورد کنند و از حقوق شهروندی دفاع کنند.
عباسی اضافه کرد: همزمان کارهای فرهنگی، آگاهی بخشی و ارائه بسته های تشویقی در این زمینه در دست انجام است و همینطور فرایند گرفتن پروانه در حال بررسی است تا در حد امکان تسهیل و مکانیزه شود.
وی اشاره ای به تعداد پرونده های تخلف امسال در شهر یزد نکرد.
از جمعیت یک میلیون و 138 هزار نفری استان حدود 60 درصد در شهرستان یزد زندگی می کنند.

**
رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهریز گفت: فرشته حفار از روشندلان فعال این شهرستان موفق به حفظ 28 جزء از 120جزء قرآن کریم شده است.
علیرضا علیزاده پنجشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این روشندل 31 ساله از سال 1390 با جدیت فعالیت های قرآنی را در محله بیدک مهریز آغاز کرد .
وی ادامه داد: خانم فخار تاکنون عنوان های مختلفی به خصوص مقام اول در حفظ 20 جزء قرآن در جامعه هدف بهزیستی استان یزد کسب کرده است.
این مسوول تصریح کرد: پیگیری فعالیت های دینی و قرآنی با حمایت و همراهی خانواده های روشندلان و مسوولان و برخی از دستگاه های تبلیغی پیگیری می شود.
علیزاده گفت: در مهریز هم اکنون 66 نابینای مطلق زیر پوشش بهزیستی هستند و در رشته مختلف فرهنگی و هنری فعالیت می کنند.
وی اظهار کرد: آمار نابینای خفیف ، متوسط و شدید زیر پوشش بهزیستی در شهرستان بیش از آمار نابینایان مطلق است که با همکاری خیران و تشکل های مردمی حمایت و فعالیت دارند.
رئیس بهزیستی مهریز اشاره ای در خصوص آمار سایر حافظان و فعالان قرآنی شهرستان نکرد.
افزون بر 2 هزار نفر زیر پوشش اداره بهزیستی مهریز هستند.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

**
مریم توکلی، کارشناس طرح سی.بی.آر بهزستی میبد گفت: با طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه( CBR) ارائه خدمات توانبخشی به افراد معلول در روستاها بهتر صورت خواهد گرفت.
وی در جلسه توجیهی این طرح بیان کرد: طرح یادشده ، یکی از برنامه های توانبخشی است که در ارائه خدمات توانبخشی نظیر آموزش ، زندگی ، سلامت و خدمات اجتماعی فعالیت دارد ، و هدف آن نیز ارائه خدمات به افرادی است که این گونه خدمات در دسترسشان نیست .
وی افزود : طرح یادشده ، افراد معلول را به خدماتی که احتیاج دارند آگاه می سازد و همچنین این طرح بر استفاده از امکانات محلی تاکید دارد .
این کارشناس عنوان کرد : در طرح یادشده افرادی به عنوان تسهیل گر میانی معرفی می شوند که مددکاران بهزیستی هستند و خدماتی را برای افراد تحت پوشش انجام می دهند و افرادی هم به عنوان تسهیل گر محلی انتخاب می شوند که می توانند از خانواده معلول، فرد معلول، بهورز روستا یا داوطلبی که نیازهای معلول و خانواده های روستاییان را می شناسد.
وی بیان کرد: لازم است کاری انجام خواهند داد، نسبت به مشکلاتی که معلولان دارند و نوع برخورد با آن مشکلات ، آگاهی و شناخت کافی داشته باشند.
توکلی به تشکیل شورای توانبخشی اشاره کرد که متشکل از رئیس شورای اسلامی روستا، دهیار روستا ، تسهیلگر محلی و نماینده جامعه معلولان است.
به گفته وی، یک روستا به نسبت جمعیت می تواند یک یا چند تسهیلگر محلی داشته باشد و
پرونده هایی هم برای افراد معلول تشکیل می شود که فرد تسهیل گلر پرونده ها را در ارتباط با روند پیشرفت درمان افراد معلول ، تکمیل می کند.

**
روابط عمومی هیات ووشو یزد اعلام کرد که با حضور رییس هیات، مسؤلان سبک ها و مربیان ووشو در مراسمی نفرهای جدید هیات ووشو این استان مشخص شدند.
حبیب فتوحی، رئیس هیات ووشو استان در این مراسم افزود: برای موفقیت در مسیرهای پیش رو همدلی و وحدت رویه بیشتری از اعضا، مسئولین سبک ها و مربیان نیاز است.
وی افزود: اعضا با تحقیق و دقت زیاد انتخاب شدند، امیدواریم شاهد پیشرفت ووشو استان باشیم.
در ادامه اعضای جدید هیات به شرح ذیل معرفی شدند:
رئیس هیات: حبیب فتوحی اردکانی، مشاور رئیس هیئت: عباس نامبخش، نایب رئیس بانوان: زینب معشوری، دبیر هیأت: سعید رضی، کمیته روابط عمومی: علیرضا مولایی، کمیته مربیان: سید جمال الدین عمادی، کمیته داوران: محمد حسن دهقانی،کمیته مسابقات: سید مصطفی میرزابابایی،کمیته استعدادیابی: مهدی ضرغامی ،کمیته فرهنگی و پژوهشی: وحید مزیدی شرف آبادی ،خزانه دار هیات: محمدرضا وحیدی فرد، کمیته بانوان:بی بی سکینه کل العماد
و عضوکمیته بانوان: فاطمه انتظاری.

**
معاون فرمانداری بهاباد در چهارمین جلسه کمیته مناسب سازی محیط شهری گفت : معلولان همانند دیگر شهروندان حق استفاده از وسایل رفاهی و امکانات برای رفت و آمد را در شهر دارند.
محمد هوشمند بهابادی با اشاره به مشکلاتی که به علت نامناسب‌سازی معابر برای معلولان به وجود می‌آورد، بر ضرورت توجه به مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر عمومی تاکید کرد.
وی با اشاره به وضعیت معابر شهری بهاباد، افزود: متأسفانه وضعیت پیاده‌روهای شهر بهاباد حتی برای رفت و آمد افراد سالم مشکل ایجاد می‌کند چه برسد به یک سالمند یا معلول که بتواند در آن رفت و آمد کند.
وی با تأکید بر اینکه باید شاهد کار عملی جهت مناسب سازی شهر برای رفت و آمد معلولان باشیم ،گفت: این جلسات باید خروجی داشته باشد و مصوبات آن با قاطعیت اجرایی شود.
هوشمند بهابادی با بیان اینکه وظیفه مسئولان حل مشکل مردم و پاسخگوی به شهروندان است یادآور شد: نداشتن رمپ در برخی از ساختمان‌های اداری مشکلاتی را برای تردد معلولان و سالمندان ایجاد کرده که باید نسبت به رفع این مشکل اقدام شود.
وی با بیان اینکه مناسب سازی مربوط به معلولان تنها نیست خاطرنشان کرد: احترام به حقوق آنها و سالمندان بسیار حائز اهمیت است، لازم است معابر ورودی اداره ها به نحوی مناسب سازی شود که هیچ معلول و یا سالمندی در تردد به اماکن و دستگاه‌های دولتی دغدغه‌ای نداشته باشد.
مرکز شهر بهاباد با 20 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری شرق یزد قراردارد.
7536/ 6197/ 9877/ 2047 خبرنگاران :کاظم سبحان زاده**انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*

نظر شما