شناسهٔ خبر: 23007911 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

پیشگیری از زانو درد

بهترین حالت برای استراحت زانو زاویه ۹۰ درجه است بنابراین بهتر است هنگام نشستن بر روی مبل بنشینید تا بر روی زمین نشسته و پا های خود را دراز کنید . نشستن دو زانو و چهارزانو نه تنها باعث استراحت زانو نمی شود بلکه برای زانو مضر هم هست .

صاحب‌خبر -
شفا آنلاین>سلامت>هیچگاه برای مدت طولانی در یک وضعیت ثابت نایستید و هر چند دقیقه یکبار وزن خود رااز یک پا به پای دیگر منتقل کنید.

به گزارش شفا آنلاین:بهترین حالت برای استراحت زانو زاویه ۹۰ درجه است بنابراین بهتر است هنگام نشستن بر روی مبل بنشینید تا بر روی زمین نشسته و پا های خود را دراز کنید . نشستن دو زانو و چهارزانو نه تنها باعث استراحت زانو نمی شود بلکه برای زانو مضر هم هست .

قوی کردن عضلات همسترینگ ، چهارسر ران و دو قولو که مفصل زانو <knee joint>را در بر دارد نیز از زانو درد جلوگیری می کند.

درمان زانو درد

شاید اولین توصیه، کاهش وزن باشد که از فشار برای مفصل زانو کاسته، احتمال صدمات به غضروف و تاندون و رباط‌های زانو را کاهش می‌دهد.

شنا یا راه‌رفتن در آب از ورزش‌های مفید در کاهش درد زانوست و برعکس ورزش‌هایی مانند فوتبال، تنیس، بدمینتون و بسکتبال باعث تشدید مشکلات و بیشترشدن درد زانو می‌شود.

پرهیز از سرپا ایستادن، پرهیز از دوزانو و چهارزانو نشستن و استفاده از توالت فرنگی از دیگرتوصیه‌های بسیار مفید و گاهی ضروری است.

اگر مجبور هستید برای طولانی مدت سرپا بایستید، مثلا هنگام ظرف شستن، توصیه می‌شود زیرپایی به‌طول حدود ۲۰ سانتی‌متر زیر یکی از پاهای خود قرار دهید.

پیاده‌روی با کفش مناسب روی سطح صاف به مدت نیم ساعت در روز توصیه می‌شود.

مطمئنا کوهنوردی، بالارفتن یا پایین آمدن از پله‌ها و پیاده در سراشیبی یا سربالایی مضر است..

نظر شما