شناسهٔ خبر: 23007029 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

راه تردد معلولان به بانک‌ها مسدود است

بی‌میلی بانک‌ها برای خدمت‌دهی به افراد معلول و سالمند/ اعلام اسامی چند بانک در ساری

راه تردد معلولان به بانک‌ها با عدم بهسازی مناسب برای تردد این قشر همچنان مسدود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، مشکل تردد معلولان و سالمندان در استان مازندران، ممکن است یکی از دغدغه‌های متولیان باشد ولی این دغدغه تنها در این روز برجسته‌سازی می‌شود و پس از آن به فراموشی سپرده می‌شود.


استاندار مازندران در روز جهانی معلولان در جمع آنها اعلام کرده است که به خاطر مشکلات در تردد جامعه معلولان از آنها عذرخواهی می‌کنم.

ما نوشتیم که پشت این عذرخواهی حرف‌های زیادی برای گفتن هست، نماینده دولت حتما در سال آینده نتیجه اقدامات خویش در این زمینه را اطلاع‌رسانی می‌کند.

سایت خبری تحلیلی بلاغ در مازندران در راستای کمک به نماینده دولت و بیان مطالبات جامعه معلولان بحث تردد روانسازی تردد معلولان و افراد سالمند جامعه را از بانک‌های مرکز استان شروع کرده است و تلاش دارد با معرفی شعبات بانک‌های که فاقد رمپ مناسب برای تردد معلولان و افراد سالمند است گامی در جهت رفع مشکلات این قشر و به استاندار مازندران کمک کند.

در همین رابطه، عکاس بلاغ، تصاویری از بانک‌های فاقد رمپ مناسب را منتشر کرد و در تداوم حمایت از افراد سالمند و معلول، محله به محله اسامی بانک‌های فاقد رمپ را انتشار تا اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها سریع‌تر انجام شود.

بانک صادرات شعبه راهبند ساری، کناردست ترمینال مازندران به سمنان، این شعبه از بانک در سابق رمپ نامناسب داشت که به جای اصلاح ساختار هندسی رمپ اقدام به تخریب رمپ ناقص کرده، تنها به تعمیر پله‌ها اکتفا کرده و میزان بلندی پله طوری است که حتی افراد سالم هم برای عبور و مرور دچار مشکل می‌شوند.

در طول همین خیابان، شعبه بانک کشاورزی فعالیت دارد، صاحب این شعبه در گذشته فعالیت صنفی داشت و مدتی است در اختیار این بانک قرار گرفت، متولیان این شعبه پس از تحویل نسبت به بهسازی داخل بانک اقدام کردند ولی فکری به حال پله‌ها نکردند، البته پله‌های این بانک کمتر از انگشتان دست است ولی برای معلول و سالمندی که بنا دارد از این بانک خدمات بگیرد، زیاد است.

نکته دیگر در این شعبه از بانک، وجود سه پله برای دسترسی به عابر بانک فعال در این شعبه می‌توان اشاره کرد که تازه تاسیس شده است و امکان دسترسی از سالمندان و معلولان سلب شده است.

بانک قوامین و یک موسسه اعتباری هم در ابتدای منطقه راهبند وجود دارد که دسترسی به داخل شعب برای افراد داری نقص جسمی مشکل است.

به صورت کلی عابر بانک‌های فعال در این منطقه هم جانمایی مناسبی نشده و امکان بهره‌برداری از آنها وجود ندارد.

به گزارش بلاغ، در روزهای اخیر مدیرکل بهزیستی استان مازندران در خطبه‌ نماز جمعه مرکز استان، گفت: 10 درصد افراد در استان مازندران دچار معلولیت هستند، همچنین 10 درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل می‌دهند و در کل سال 15 درصد افراد هم در طول سال درگیر بیماری هستند.
 
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما