شناسهٔ خبر: 23002557 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرهیختگان آنلاین | لینک خبر

بوفون و بهانه شیرینی برای ماندن

تو همیشه مهم هستی بزرگوار

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایتالیا جایی بود که بوفون جایزه بازیکن فصلی سری «آ» را دریافت کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاران درمورد احتمال ماندنش در یوونتوس اعلام کرد: «اگر حس کنم هنوز مهم هستم، شاید در یوونتوس بمانم؛ پاسخی که هیجان فراوانی را در کلوب‌های هواداری آنلاین یوونتوس راه انداخت.»

صاحب‌خبر -
به گزارش «فرهیختگان آنلاین»، چه مبارک‌سحری بود و چه فرخنده‌شبی، وقتی پی‌یرو آئوسیلیو، مدیر ورزشی باشگاه اینتر در پایان بازی یوونتوس و اینتر به نیمکت سر زد و سراغ بوفون مصدوم را گرفت و با او درمورد آینده‌اش حرف زد. بوفون یک دستش را مقابل صورتش قرار داد تا حرف‌هایش را کسی لب‌خوانی نکند؛ اما از سوی دیگر میدان، دوربین‌های قوی صحنه را شکار کردند و بعد، بزرگ‌ترین خبر روز سری «آ» مخابره شد: «لب‌خوانی بوفون: شاید یک فصل دیگر بازی کنم!»

این خبر ولوله‌ای به‌پا کرد و در سایت‌های طرفداری و فضای مجازی رسانه‌‌ها هم دل دادند به این سوژه و دم گرفتند که بوفون می‌ماند. شاید نه، می‌ماند. خبرها بیشتر شد. میزان توجه رسانه‌ها به این خبر از حد استاندارد اخبار روزمره یوونتوس بالاتر رفت. کار به جایی رسید که خیلی‌ها با مدیر ورزشی اینتر تماس می‌گرفتند تا ببینند آیا نظری درمورد صحبت‌های انجام‌شده بین خودش و بوفون دارد یا خیر.

 اولین زمزمه‌ها

نخستین زمزمه‌ها مبنی‌بر اینکه بوفون فوتبال را کنار نگذارد و در پایان فصل کفش‌ها را آویزان نکند، چند ماه قبل بیان شد. او خردادماه سال جاری اعلام کرد: «در صورت قهرمانی یوونتوس در لیگ قهرمانان، از فوتبال خداحافظی نمی‌کند و در کنار سژنی، دروازه‌بان دوم تیم می‌ماند تا فشارها روی تیم افزایش نیابد. او تضمین کرده بود که بعد از جام‌جهانی هم از فوتبال ملی کنار  می‌رود و هم از فوتبال باشگاهی منتها حذف ایتالیا از جام‌جهانی که در آبان‌ماه رخ داد، سبب شد میزان ناراحتی عامه از خداحافظی او افزایش یابد. چه کسی حاضر است ایتالیا و یوونتوس بدون بوفون را تحمل کند؟»

 حذف ایتالیا و فشار افکارعمومی

پس از پایان رقابت‌های پلی‌آف و حذف ناباورانه ایتالیا مقابل سوئد، تصویر اکثر گزارش‌هایی که روی حذف ایتالیا تاکید داشتند، اشک‌های بوفون وقت خداحافظی به تماشاگران کشورش بود. حجم دلداری‌های ستارگان بین‌المللی به بوفون در فضای مجازی از حد انتظار خارج بود، ضمن اینکه انجمن‌های هواداری و همچنین رسانه‌ها، بیش از حذف ایتالیا از تلخ‌تر شدن جدایی بوفون از تیم ملی گلایه داشتند. در این میان تاکید بوفون مبنی‌بر اینکه بر وعده خود می‌ماند و در پایان فصل دستکش‌ها را آویزان می‌کند، هواداران پرشمار این گلر محبوب را بیشتر ناراحت کرد.

 بارقه امید

هفته قبل بود که یوونتوس و اینتر با هم بازی داشتند. بوفون مصدوم بود و روی نیمکت نشست و تساوی دو تیم را دید. در پایان همین بازی بود که مکالمه معروف و امیدبخش صورت گرفت و خبرش به‌صورت کامل رسانه‌ها را دربر گرفت. این خبر که برمبنای لب‌خوانی صورت گرفته بود از سوی هیچ‌کدام از دو طرف مکالمه درز نکرده بود؛ اما فیلمبرداران این صحنه را ضبط کردند و به همین دلیل توانستند با لب‌خوانی به این خبر باارزش دست پیدا کنند.

 تایید خبر توسط بوفون

مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال ایتالیا جایی بود که بوفون جایزه بازیکن فصلی سری «آ» را دریافت کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاران درمورد احتمال ماندنش در یوونتوس اعلام کرد: «اگر حس کنم هنوز مهم هستم، شاید در یوونتوس بمانم؛ پاسخی که هیجان فراوانی را در کلوب‌های هواداری آنلاین یوونتوس راه انداخت.»

خیلی‌ها برای او در فضای مجازی پیغام‌های پرشور گذاشته‌اند و از او درخواست کرده‌اند که در یوونتوس بماند. قطعا اگر فشارها بین او و سژنی تقسیم شود، او توان ماندن در این تیم را تا سال‌های بیشتر خواهد داشت. کسی مخالف ماندن او نیست، نه هواداران و نه راسنه‌ها و نه بازیکنان خواهان کناره‌گیری کاپیتان نیستند. شاید اگر ایتالیایی‌ها با این شعر حافظ آشنا بودند، از آن برای متقاعد کردن جی‌جی استفاده می‌کردند؛ که حتی اگر همه عالم از عشق تو دست بردارند، برای ما هنوز عزیزی!

 

* نویسنده : هومن جعفری روزنامه‌نگار

نظر شما