شناسهٔ خبر: 22997779 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آرمان امروز | لینک خبر

وقتی منتقد با رئیس به بهشت نمی‌رود!

صاحب‌خبر -

آرمانماجرای انتقاد علی کریمی از فدراسیون فوتبال و پاسخ‌های مهدی تاج همچنان ادامه دارد. جلسه‌ای در این خصوص هم برگزار شده ولی نتایج مثبتی نداشته است.

انتقاد شدید علی کریمی از فدراسیون

آبان ماه گذشته علی کریمی انتقاد شدیدی را علیه فدراسیون فوتبال و مهدی تاج مظرح کرد. وی در بخشی از مصاحبه‌اش گفت: هر روز بحث ناراحتی از زمین تمرین مطرح می‌شود، هر اردو ۱۵۰ هزار، ۲۰۰‌هزار دلار یا... هزینه دارد پول یکی از این اردوهای خارجی را بگذارند و زمین کمپ را مثل ورزشگاه آزادی با کیفیت کنند. این همه از افراد داخل دایره مشورت گرفتید و کار خاصی انجام نشد. یک بار با افراد خارج دایره مشورت کنید شاید اتفاق خوبی افتاد. وی در ادامه یادآور شد: می‌گویند مشکلات مالی است، وضعیت مسائل مالی را روشن کنند، ۳ تا ۵‌درصد قرارداد بازیکنان به فدراسیون تعلق می‌گیرد. حق انتقال وجود دارد، الان مخابرات هم حق جابه‌جایی را برداشته است. برای خروج از استان ۸‌میلیون تومان پول می‌گیرند بازیکنی که ۳۰‌میلیون قراردادش بود و این پول را دریافت نکرده باید ۸‌میلیون بابت خروج از استان بدهد. این پول خروج از استان باعث شده یا یک عده از آن بازیکنان در همان شهر بماند یا اینکه اصلا به خاطر همین مساله فوتبال را کنار بگذارد. چرا شفاف‌سازی نمی‌کنید. کریمی در ادامه تاکید کرد: برای انتشار رقم قراردادها چرا فیش حقوقی خود تاج، علی کفاشیان و محمدرضا ساکت را منتشر نمی‌کنند؟ خانواده فوتبال فقط معطوف به مربی و بازیکن نیست از نوک هرم که رئیس فدراسیون است عضو خانواده فوتبال هستند. برای این شفاف‌سازی فیش حقوقی خودش و مدیران عالیرتبه فوتبال را منتشر کنند. کاری به کارمندان زحمتکش که به وظیفه خود عمل می‌کنند، ندارم. یک بار پای خود را از این دایره بیرون بگذارند چرا که خارج از دایره پیشنهاد خوبی داده شود. وی ادامه داد: سوال من این است چرا فدراسیون شفاف‌سازی نمی‌کند؟ مثلا شما دیدید در مورد بلیت‌فروشی چه اتفاقاتی افتاد. هیچ‌کجای دنیا آن طور که من می‌دانم صد‌درصد بلیت‌ها را اینترنتی نمی‌فروشند. برایتان مثال می‌زنم فرض کنید روز بازی استقلال یا پرسپولیس یک هوادار برای انجام کاری به تهران سفر کرده باشد، اگر او بخواهد بازی تیم محبوبش را ببیند چون بلیت اینترنتی نخریده باید محروم شود؟ تمام دنیا حداقل ۱۵‌درصد بلیت‌ها را در استادیوم می‌فروشند. کریمی ادامه داد: متاسفانه شفاف‌سازی فقط برای مربی و بازیکن بدبخت است؟ آقای تاج اگر اینها نباشند شما باید بازنشسته شوید و بروید در پارک دورهم بنشینید! حداقل دو کار درست انجام بدهید چون این پست‌ها مادام‌العمر نیست و بالاخره یک روز یا شما را برمی‌دارند، یا شما می‌روید. آیا شما نمی‌خواهید بعد از رفتنتان ۴ نفر بگویند خدا پدر فلانی را بیامرزد؟ وی ادامه داد: خیلی حرف‌ها دارم که شاید در این برنامه محوریت گفت‌وگویش باشد، آقای تاج، کفاشیان و ساکت و هر شخصی که فکر می‌کند من در یک جای خلوت نشسته‌ام و راحت حرف‌هایم را زده‌ام بیاید و هر سه نفر در کنار هم در هر برنامه‌ای که آنها گفتند (نود و فوتبال یک و شب‌های فوتبالی) با آنها صحبت می‌کنم. شما که به این فوتبال چسبیده‌اید من مقابل شما می‌نشینم و حضورا حرفم را به شما می‌زنم، بحث می‌کنیم و قضاوت را به مردم می‌سپاریم که چه کسی غصه این فوتبال را می‌خورد!

جواب فدراسیون

فدراسیون فوتبال بلافاصله اما در بیانیه‌ای به صحبت‌های علی کریمی پاسخ داد. در بخشی از این بیانیه آمده: مدیران فدراسیون فوتبال این آمادگی را دارند که نسبت به شفاف‌سازی مبالغ دریافتی‌شان اقدام کنند.ضمن اینکه به اطلاع می‌رساند،رئیس فدراسیون فوتبال از این فدراسیون حقوقی دریافت نمی‌کند.گفتنی است که این ادعا برای کلیه دستگاه‌های نظارتی قابل پیگیری است. بارها توسط مسئولان اعلام شده افرادی که اطلاعاتی مبنی بر فساد در فوتبال و هرگونه اطلاعی در این باره دارند به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال، بازرسی کل کشور و دیگر نهادهای نظارتی مراجعه و اطلاعات خود را اعلام تا رسیدگی لازم به‌عمل آید.لذا طرح مباحث بدون سند در رسانه‌ها قطعا نمی‌تواند کمک حال فوتبال باشد.

بازهم انتقاد کریمی

علی کریمی بازهم لب به انتقاد گشود و در کانال تلگرامی‌اش بیانیه‌ای نوشت که در قسمتی از آن ذکر شده:«وقتی من به مطالب مهمی درباره مدیریت فدراسیون فوتبال اشاره می‌کنم، این اسمش حمله نیست! فقط طرح سواله برای شفاف‌سازی! این فوتبال و مشکلاتش وقتی درست می‌شه که همه مسئولان خودشون رو در مقابل مردم پاسخگو بدونن و خودشون رو توی اتاق‌هاشون پنهان نکنن! آقایون تاج،‌ کفاشیان و ساکت و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال باید بدونن که صاحب اصلی این فوتبال مردم و باشگاه‌‌ها هستن و اونها حق دارن بدونن تو این سیستم مدیریتی چی داره می‌گذره و شماها چه گلی دارید به سر این فوتبال می‌زنید! به‌طور مثال مردم حق دارن درباره قرارداد تبلیغات محیطی فوتبال ایران همه چیز رو بدونن!‍ باشگاه‌ها حق دارن بفهمن چرا برای قرارداد دو‌ساله 160‌میلیارد تومانی که با شرکت ایران نوین توسط شخص آقای تاج و رفقاش امضا شد،‌ فوتبال ایران مجبور شد 69میلیارد تومان به این شرکت خسارت بده و تا الان هم نتونسته بقیه پولش رو بگیره».

تاج در مورد جلسه چه گفت؟

مهدی تاج در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا جلسه‌ای با علی کریمی داشته است، گفت: نشست 2 - 3 ساعته‌ای داشتیم که خیلی خوب بود و همه صحبت‌ها مطرح شد. صحبت‌ها دو بخش بود، یک بخش انتقاد از فدراسیون فوتبال که به دوره علی کفاشیان و من اختصاص داشت. تا جایی که حضور ذهن داشتم پاسخ دادم. در مورد کانون ایران نوین، موضوعی مطرح شد که گفتم پرونده در دادسرا است، در کنار انتقادات پیشنهادات خوبی داد که در دستور کار قرار گرفته و حتی گفته‌ام آنهایی که اجرایی‌تر است اجرا شوند.

نظرعلی کریمی در مورد جلسه

بازیکن پیشین تیم‌ملی ابراز امیدواری کرد با تصمیمات مجمع فدراسیون فوتبال، این فدراسیون از حالت انحصاری خارج شود. علی کریمی درباره برگزاری جلسه‌اش با مهدی تاج گفت: دو نفر از دوستان که ثابت کردند هنوز آدم‌هایی هستند که دلشان برای فوتبال می‌سوزد، این جلسه را ترتیب دادند. ما چند ساعت صحبت کردیم و من حرف‌هایم را به تاج زدم که بخشی از آنها را پیش از این گفته بودم. موضوعات دیگری هم مطرح شد که رئیس فدراسیون هم شنید و مسائلی را مطرح کرد. حالا اینکه چه کارهایی در آینده در فدراسیون فوتبال انجام می‌شود باید منتظر ماند و قضاوت را برعهده مردم گذاشت. وی درباره اینکه چه پیشنهادهایی به رئیس فدراسیون فوتبال داده، اظهار داشت: پیشنهادهای من خیلی ساده و معمولی است که انجام دادن آنها نه تنها اصلا سخت نیست بلکه خیلی آسان و ساده است، البته برای کسی که بخواهد کار انجام دهد. اگر حرفی در مورد فدراسیون می‌زنم برای این است که دلم برای فوتبال می‌سوزد و به هیچ‌وجه دنبال پست و مقام نبوده و نیستم که اگر بودم اصلا سوال‌هایم را مطرح نمی‌کردم؛ ضمن اینکه من با تاج به بهشت هم نمی‌روم. امیدوارم هفته آینده در مجمع فدراسیون فوتبال تصمیماتی اتخاذ و فدراسیون از این حالت انحصاری خارج شود و در نهایت اتفاقات خوبی برای فوتبال رقم بخورد. کریمی درباره اینکه اگر مشکلی ببینید باز هم حرف می‌زنید، عنوان کرد: امیدوارم مشکلات به حداقل برسد. انتظارم این است که مشکلات گذشته تکرار نشود که اگر شود فاجعه است. اما اگر مساله‌ای را ببینم باز هم در چارچوب سوال آن را مطرح خواهم کرد.

نظر شما