شناسهٔ خبر: 22996559 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

برگزاری آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن کریم» در استان یزد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری آزمون سراسری «حفظ و مفاهیم قرآن کریم» در این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، محمدحسین کاظمی، مسئول اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد صبح امروز در نشست ستاد برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با خبرنگاران اظهار کرد: این آزمون برای اولین بار با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، اداره اوقاف و امور خیریه و اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی برگزار می شود.
کاظمی افزود: در آزمون امسال هر داوطلب می تواند در چهار موضوع شرکت کند که حفظ در ۱۶ رشته اعم از تک جزء، حفظ موضوعی و..، ترجمه و مفاهیم قرآن در ۳ رشته، معارف اهل بیت ۴ رشته و انس با قرآن برگزار می شود.
وی ادامه داد: ثبت نام آزمون از 18 آذرماه شروع شده و تا 20 دی ماه ادامه خواهد داشت و علاقه مندان برای ثبت نام می توانند از طریق پایگاه اینترنتیwww.quranedu.ir اقدام کنند.
مسئول اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به اینکه پاسخنامه آزمون 24 ساعت پس از آزمون قابل مشاهده است گفت: حد نصاب قبولی در آزمون برای کتبی 70 به بالا، شفاهی 75 به بالا و آزمون الکترونیکی 70 به بالا است.
وی ادامه داد: آزمون کتبی در 10 اسفندماه سال جاری و آزمون شفاهی 12 الی 17 اسفندماه برگزار خواهد شد که مقطع دبستان توسط آموزش و پرورش در دارالقرآن های شهرستان ها و آزمون شفاهی امسال فقط مخصوص حفظ کل خواهد بود.
کاظمی گفت: صدور کارت ورود به جلسه 1 بهمن ماه لغایت 9 اسفندماه با مراجعه به سایت که شامل هم مکان برگزاری و هم ساعت آزمون است، انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته در آزمون حفظ و مفاهیم  قرآن چهار هزار نفر شرکت کردند تصریح کرد: حدود 90 درصد شرکت کنندگان را بانوان تشکیل می دهند.
مسئول اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد  اظهار امیدواری کرد: همکاری چهار ارگان در برگزاری این آزمون باعث هم افزایی و بهتر برگزارشدن این آزمون است و ان‌شاءالله در سال های بعد شاهد برگزاری مسابقات قرآن با همکاری ارگان های دیگر نیز باشیم.

نظر شما