شناسهٔ خبر: 22995936 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

ارتش سوریه پیروز اصلی بر داعش است

به گفته یک کارشناس، غرب و روسیه در مبارزه با تروریسم متحد نبودند، ولی اکنون با آزادی سوریه و عراق از دست تروریست‌ها، غرب و بویژه آمریکا سعی دارند خود را در پیروزی بدست آمده سهیم کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو می‌نویسد: "دونالد ترامپ" رئیس جمهوری آمریکا یکباره «به خود آمده» و برای اینکه از غافله عقب نماند آمریکا را پیروز مبارزه با داعش در سوریه و عراق نامیده است. "ژان لیو دریان" وزیر خارجه فرانسه نیز  از این قضیه عصبانی شده که چرا روسیه پیروزی در سوریه را «به خود اختصاص داده است». به عقیده وی، این ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکاست که بر گروه تروریستی داعش پیروز شده است.

این در حالی است که دقیقا این هفته "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در سفر تاریخی خود به سوریه و در پایگاه نظامی "حمیمیم" و در حضور "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه اعلام کرد که تلاش مشترک نیروهای هوایی-فضایی روسیه و ارتش مردمی سوریه باعث شد تا تروریستهای داعشی در این کشور بطور کامل سرکوب شوند. رهبران کشور عراق نیز اعلام کرده اند که در نتیجه عملیات گسترده نیروهای دولتی و شبه نظامیان محلی، این کشور بالاخره از وجود گروه تروریستی داعش پاک شده است.     

"سرگئی دنیسنتسوف" کارشناس مرکز تجزیه و تحلیل راهبردی و فناوری روسیه در تفسیر ادعای مقامات غربی یادآور شده است که اکنون که  سوریه و عراق از تحت کنترل داعش آزاد شده اند، همه به نوعی سعی دارند در این موفقیت سهیم شده و به نوعی خود را پیروز جلوه دهند.

به عقیده این کارشناس، در حقیقت پیروز اصلی بر داعش، ارتش سوریه است که با حمایت نیروی هوایی روسیه و پشتیبانی مردم خود سوریه، موفق شده خاک این کشور را از وجود تروریستها پاکسازی کند و اکنون همه خود را پیروز می دانند، بدون آنکه به این حقیقت اشاره کنند.

وی افزود: «نیروهای دولتی سوریه نبردهای سختی با تروریستها داشته و تلفات بسیار زیادی در این مبارزه داده اند و بدون تلاش ارتش سوریه، پیروزی بر داعش در این کشور میسر نبود.»

غرب شریک خوبی برای خود در خاورمیانه انتخاب نکرد

دنیسنتسوف همچنین تاکید کرد که روسیه و غرب اصلا در عملیات علیه تروریسم، متحد یکدیگر نبوده اند. در واقع غرب در این راستا شرکای "خوبی" برای خود انتخاب نکرد، ضمن اینکه هدف اصلی غرب نیز پیروزی بر تندرویان افراطی نبود، بلکه از آنها برای رسیدن به اهداف سیاسی خاص خود در منطقه استفاده کرده است.  

به گفته وی، اکنون نیز هنوز گروه تروریستی داعش بطور کامل از بین نرفته است و مشکلات مربوط به گسترش عقاید افراطی آنها در میان جوانان مسلمان، امکان سربلند کردن آنها در سوریه، عراق و یا سایر کشورهایی که این تروریستها با آنها گریخته اند، وجود دارد.

 

برچسب‌ها:

نظر شما