شناسهٔ خبر: 22995928 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید و اشتغال روستایی

سرایان- مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خوارزمی در جلسه بررسی آخرین وضعیت طرح مشارکتی شرکت تعاونی توسعه و عمران آیسک با اشاره به این موضوع که طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها و مناطق محروم در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «مردم باید باید وارد کار تولید شوند» کلید خورده است، افزود: مردم باید باور کنند که می‌توانند یک تولیدکننده موفق باشند.

وی افزود: اجرای این طرح‌ها که در راستای اقتصاد مقاومتی است، موجب خودباوری اقتصادی، مردمی کردن اقتصاد و عدالت اقتصادی است.

 مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان داشت:  طرح مشارکت دولت در راه اندازی واحدهای تولیدی درروستاها ومناطق کمتر توسعه یافته تاکنون در ۱۰۰روستای کشور شروع شده که تلاش می‌کنیم با رفع تنگناها و حمایت بیشتر شاهد به ثمر رسیدن این طرح‌ها باشیم.

خوارزمی تاکید کرد: هدف از این طرح سوق دادن فعالیت های تولیدی و صنعتی به سمت روستاها و مناطق محروم است.

۱۲ هزار میلیارد تومان برای حمایت از تولید و اشتغال در مناطق روستایی

وی ضمن برشمردن نمونه هایی از کارگاه های تولیدی احداث شده در مناطق مختلف از تداوم طرح حمایت از تولید واشتغال در مناطق روستایی کشور با اختصاص اعتبارات ۱۲ هزار میلیارد تومانی دولت خبر داد وافزود: همه ما در قبال بیکاری جوانان مسئول هستیم.

خوارزمی بر برند سازی تولیدات از همان ابتدای کار و استفاده از متخصصین تولید و بازاریابی تاکید کرد و افزود: با هر مسئولی که در راستای راه اندازی این طرح سنگ اندازی کند بشدت برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: به محض راه اندازی مجتمع در آیسک، زمین وتجهیزات آن به عنوان وثیقه مورد قبول بانک قرار می‌گیرد و کارت یارانه مردم آزاد می‌گردد و از این لحاظ نگرانی وجود ندارد.

مشاور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بر توجه ویژه به بحث اشتغال در بخش آیسک تاکید و آمادگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری را برای هرگونه حمایت از طرح های مشارکتی در ایجاد واحدهای تولیدی  اعلام کرد.

 گفتنی است: شرکت تعاونی توسعه و عمران تدبیر امید آیسک اولین شرکت در خراسان جنوبی است که مطابق با ابلاغیه دولت در طرح مشارکت مردم در توسعه و راه اندازی واحدهای تولیدی مستقر در روستاها شکل گرفت.

نظر شما