شناسهٔ خبر: 22995904 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

اجرای طرح ریلی بوشهر-شیراز نیازمند 2300 میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه در نشست پیگیری طرح راه آهن شیراز- بوشهر در استانداری بوشهر افزود:اتصال پروژه راه‌آهن پایتخت به قطب انرژی در بنادر

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، غلامرضا تاجگردون روز پنجشنبه در نشست پیگیری طرح راه آهن شیراز- بوشهر در استانداری بوشهر افزود:اتصال پروژه راه‌آهن پایتخت به قطب انرژی در بنادر بوشهر در اولویت بودجه سال آینده است که با توجه به محدودیت اعتبارات دولتی تامین اعتبار آن از عهده دولت خارج است و باید با استفاده از سایر ظرفیت های زمینه اجرا آن فراهم شود.
وی یادآورشد:امسال دولت برای طرح ریلی بوشهر به شیراز150 میلیارد ریال مصوب کرده که با این روند تخصیص روند تکمیل و بهره برداری از این پروژه زمانبر خواهد بود.
تاجگردون ادامه داد: سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور اقتصادی و دارایی برای اجرایی شدن طرح ریلی بوشهر باید بسیج شوند و وزارت نفت نیز باتوجه به سهم مهمش در این طرح باید مشارکت لازم را داشته باشد.
وی یادآورشد: بخشی از پروژه‌ها کلان در بودجه به روش فاینانس اجرا می‌شود که در ارتباط با طرح راه آهن شیراز - بوشهر در بودجه سال آینده برای تامین 15 درصدی سهم دولت به مبلغ 320 میلیارد تومان در طرح‌‌های فاینانسی روش‌های جدید تعریف و تدوین شده است.
تاجگردون ادامه داد: در پروژه‌های فاینانسی دولت باید سهم 15 درصدی خود را تامین کند که در این راستا، مجلس به دولت اجازه می‌دهد برای تامین این میزان اعتبار، از محل جابه‌جایی اعتبارات زمینه تامین 15 درصد سهم خود را انجام دهد.
وی گفت: این امر شرایط استفاده از فاینانس برای طرح های ملی و مهم تسهیل می کند و شرایط برای اجرا طرح راه آهن شیراز - بوشهر نیز فراهم می شود.
7212/ 6045**خبرنگار: عبدالصمد شهریاری**انتشار دهنده:اکبر اقبال مجرد

نظر شما