شناسهٔ خبر: 22995877 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خوزستان امروز بارانی است

نمایندگی خوزستان / نمایندگی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به ورود یک سامانه بارش‌زا طی روز جاری گفت: از اواخر امشب بارندگی در برخی نقاط خوزستان آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس خروجی مدل‌های هواشناسی با ورود یک سامانه بارشی به استان طی روز جاری، انتظار می‌رود  از اواخر امشب تا فردا شب شاهد بارندگی در خوزستان باشیم که شدت بارش‌ها در مناطق شمالی و شرقی بیشتر از سایر نقاط خواهد بود. 

 
وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود بارندگی در نواحی شرقی نظیر امیدیه، بهبهان، آغاجاری و هندیجان با شدت بیشتری همراه و در نواحی شمالی از قبیل تاراز و ارتفاعات دهدز به صورت بارش برف باشد. 

 
مدیرکل هواشناسی خوزستان تصریح کرد: همچنین در روز جمعه به علت وزش بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی احتمال می رود با فعال شدن کانونهای گرد و غبار جنوب شرق اهواز شاهد وقوع پدیده گرد و غبار در اهواز باشیم. 

 
بهادری ادامه داد: البته وقوع پدیده گرد و غبار و همچنین شدت آن به زمان بارشهای فردا بستگی دارد و به نوعی بحث تقدم و تاخر بارندگی‌ها مطرح می‌شود. در صورتی‌که بارش‌های فردا از لحاظ زمانی سریع‌تر رخ دهند، از شدت وزش باد نیز کاسته خواهد شد. 

 
وی عنوان کرد: در شبانه‌روز گذشته ایذه با منفی یک درجه سانتیگراد و اندیمشک با 24 درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین 7 تا 21 درجه سانتیگراد  در نوسان است.

انتهای پیام

نظر شما