شناسهٔ خبر: 22995750 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراکز درمانی تامین اجتماعی در دولت یازدهم بیش از دوبرابر شده است

شیراز-ایرنا- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت:از بدو تاسیس سازمان تامین اجتماعی تا سال 92 تنها 9 مرکز درمانی در کشور وجود داشت که این تعداد در دولت یازدهم به 20 مرکز درمانی افزایش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر سید تقی نوربخش پنجشنبه درمراسم افتتاح ساختمان جدید اداره امور کمیسیون ها و شوراهای پزشکی تامین اجتماعی فارس در شیراز افزود:در شرایطی که در کشور به لحاظ بودجه ای محدودیت و کمبود نقدینگی وجود دارد این سازمان ماهانه شش هزار میلیارد تومان در زمینه درمان و بیمه در کشور هزینه می کند.
وی همچنین گفت: طرحی با عنوان خوش رویی در سازمان تامین اجتماعی درحال تدوین است که بزودی به مراکز زیر نظر این سازمان ارائه می شود چون برخورد مناسب با مراجعین یکی از راهبردهای اصلی این سازمان است.
نوربخش بیان کرد:‌حدود دو میلیون و 100 هزارنفر در فارس تحت پوشش بیمه ای سازمان تامین اجتماعی قرار دارند و یک بیمارستان در این استان نمی تواند پوشش کافی به بیمه شدگان تامین اجتماعی ارائه کند.
وی اضافه کرد: تا چهار ماه آینده عملیات اجرایی ساخت بیمارستان جدیدی توسط سازمان تامین اجتماعی در فارس کلید خواهد خورد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: فارس با دارا بودن 34 شعبه و مرکز بیمه ای ،خدمات گسترده ای به بیمه شدگان ارائه می دهد و از این حیث دارای رتبه سوم در کشور است.
نوربخش اظهار داشت : سالانه مبلغ سه هزارو 200 میلیارد تومان مصارف بیمه ای و درمان توسط سازمان تامین اجتماعی در فارس پرداخت می شود.
تصویب قانون تامین اجتماعی در تیرماه ۱۳۵۴ و تشکیل سازمان تامین اجتماعی آغازگر تحولی نو در نظام تامین اجتماعی کشور بود.
درسال ۱۳۵۵ با تصویب قانونی که منجر به انحلال وزارت رفاه و تشکیل وزارت بهداری و بهزیستی شد، سازمان تامین اجتماعی به صندوق تامین اجتماعی تغییر نام داد و تعهدات و امکانات درمانی آن به وزارت بهداری و بهزیستی محول شد.
اما این تغییر، چندان دوام نیاورد و با تصویب لایحه‌ای در شورای انقلاب در سال ۱۳۵۸، سازمان تامین اجتماعی دوباره احیا شد.
خبرنگار:محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
9873 /1876

انتهای پیام /*

نظر شما