شناسهٔ خبر: 22995731 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اما و اگرهای چاقوی زنجان به اتمام رسید

نمایندگی زنجان / نمایندگی زنجان

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: نگرانی‌ها و اما و اگرهای چاقوی زنجان با مصوبه مجلس برطرف شد.

صاحب‌خبر -

فریدون احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد رفع نگرانی از دست‌اندرکاران صنعت چاقوی زنجان هستیم، افزود: به دنبال مصوبه‌ای که از شورای نگهبان اعاده شده بود، مجلس اصلاحاتی را در این مصوبه به وجود آورد تا هیچ‌گونه نگرانی در مورد صنعت چاقوی زنجان نداشته باشیم.

وی با یادآوری اینکه به جز موارد معدود از جمله پنجه‌بوکس و قداره در سایر موارد، تولید چاقو، شمشیر، چاقوی ضامن‌دار و ... برای مصارف تزئینی و خانگی هیچ مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به این مصوبه، تولید و صادرات صنعت چاقوی زنجان هیچ مشکلی نداشته و صنعتگران این عرصه نیز نباید نگران فعالیت خود در این زمینه باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس در این خصوص تقریبا همه نگرانی‌ها را در زمینه تولید و صادرات صنعت چاقوی زنجان برطرف کرد، ادامه داد: بیشترین تمرکز قانون در این زمینه، مربوط به برخورد با کسانی است که در درگیری‌ها و شرارت‌ها از این ابزارآلات استفاده می‌کنند و این موضوع ارتباطی با تولید و صادرات چاقوی زنجان ندارد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس خاطرنشان کرد: صنعتگران چاقوی زنجان، امروز باید به سمت تولید اقلام صادراتی حرکت کنند؛ چرا که عرصه برای تولید صنایع‌دستی تزئینی به‌ویژه در مورد صنعتی چون چاقو باز است و می‌توانند تولیدات خود را صادر کنند.


انتهای پیام

نظر شما