شناسهٔ خبر: 22995713 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

توقف ناپذير مثل برانکو و پرسپوليس

برانکو ايوانکوويچ سرمربي سرخپوشان با حضور در ايران دوران موفقي را در کارنامه مربيگري خود ثبت کرده که در آينده به نيکي از آن ياد خواهد شد.

صاحب‌خبر -

پس از قهرماني پرسپوليس با افشين قطبي در هفتمين دوره ليگ برتر، اين تيم تا چندين به توفيقي دست نيافت و موفقيت قابل توجهي در کارنامه اين تيم ثبت نشد. طي اين سالها به جز نايب قهرماني ليگ سيزدهم با علي دايي، پرسپوليس نه نتايج رضايت بخشي کسب کرد و نه ثبات لازم را داشت تا جايي که ليگ برتر يازدهم را با رتبه دوازدهم به پايان رساند. کسب مجوز حضور در ليگ قهرمانان آسيا مهم ترين دستاورد ليگ برتري پرسپوليس طي اين سالها بود اما روزهاي موفق و نتايج مطلوب پرسپوليس در برخي مقاطع موقتي بود و آنچه که طي يک دهه گذشته در پرسپوليس ديده نمي شد، ثبات و پيشرفت مداوم بود تا اينکه پروفسور کروات سکان هدايت سرخپوشان را بر عهده گرفت.

برانکو ايوانکوويچ را مي توان نقطه عطفي در پرسپوليس و حتي در تاريخ ليگ برتر دانست؛ مربي سابق تيم ملي پس از حدود 3 سال حضور در فوتبال ايران به عنوان سرمربي پرسپوليس روزهاي بسيار موفقي را در اين تيم رقم زده و نتايجي را کسب کرده که تا سالها در ذهن هواداران اين تيم باقي خواهد ماند. اما مهمتر از نتايج درخشان و آمارهاي فوق العاده اي که برانکو در دو سه فصل اخير همراه با پرسپوليس به دست آورده، ثبات و پيشرفت مداوم اين تيم است که مربي کروات براي سرخپوشان به ارمغان آورده است.

با نگاهي به روند نتيجه گيري و عملکرد پرسپوليس برانکو در پنج نيم فصل اخير، به خوبي مي توان اين ثبات و پيشرفت مداوم را مشاهده کرد. پرسپوليس در نيم فصل اول ليگ برتر پانزدهم 25 امتياز به دست آورد و در رده چهارم جدول قرار گرفت. در نيم فصل دوم تيم برانکو 32 امتياز کسب کرد و در پايان فصل، تنها به دليل تفاضل گل کمتر، به نايب قهرماني رسيد. گفتني است اگر جدول ليگ پانزدهم را فقط بر اساس نتايج تيمها در نيم فصل دوم در نظر بگيريم، پرسپوليس صدرنشين نيم فصل دوم ليگ پانزدهم است.

شانزدهمين دوره ليگ برتر جهش خيره کننده تيم برانکو آغاز مي شود و زمان به بار نشستن نتايج اين تيم فرا مي رسد؛ 32 امتياز و صدرنشيني در پايان نيم فصل اول، هواداران را به قهرماني اين تيم پس از ? سال اميدوار مي کند. نيم فصل دوم نتايج پرسپوليس باز به گونه اي رقم خورد که نه تنها قهرماني اين تيم را به همراه داشت، بلکه پيشرفت مداوم در نتيجه گيري شاگردان برانکو را هم نشان مي داد؛ پيشرفت تيم از نظر کسب امتياز و دستيابي به 34 امتياز که قهرماني ليگ برتر شانزدهم را به هواداران اين تيم تقديم کرد. گرچه پيشرفت يک مجموعه از رده هاي مياني و پايين جدول به رده هاي بالا بسيار اهميت دارد، اما نکته بسيار مهم در تيم برانکو ادامه درخشش پرسپوليس، آن هم در رده هاي بالاي جدول، است که بيانگر عملکرد فوق العاده اين تيم در ليگ هفدهم است. پرسپوليس در نيم فصل اول ليگ امسال نيز با 36 امتياز توانست امتيازات بيشتري نسبت به نيم فصل قبل کسب کند تا روزهاي خوش اين تيم همچنان ادامه داشته باشد. گام برداشتن در اين مسير و مداومت بر آن، کار بسيار دشوار و حائز اهميتي است که تيم برانکو به خوبي آن را انجام داده است؛ چيزي که حتي در تيم هاي موفق در ساليان گذشته هم ديده نمي شد.

نظر شما