شناسهٔ خبر: 22995708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استاندار لرستان:

۷۵۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی استانی به لرستان تخصیص یافت

R41450/P1486/S6,72/CT11 / R41450/P1486/S6,72/CT11

استاندار لرستان گفت: بودجه عمرانی استانی لرستان حدود ۷۵۰ میلیارد تومان است علاوه بر اینکه بودجه عمرانی ملی و بودجه عمرانی استانی ویژه نیز داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، سید موسی خادمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: علی‌رغم اینکه به دلایلی اعتبارات عمرانی در کشور کم شده و میانگین اعتبارات عمرانی استان‌ها حدود 12.5 درصد کاهش‌یافته ولی برای استان لرستان این کاهش کمتر از میانگین است.

وی افزود: در طرح‌های ملی نیز همه استان‌ها کاهشی در اعتبارات ملی دارند ولی خوشبختانه امسال مدلی در بودجه پیش‌بینی‌شده که مدل مشارکت عمومی خصوصی است که اقدام خوبی به شمار می‌رود و تعداد زیادی از پروژه‌ها وارد این مدار شده  است تا بتوانند از سایر روش‌های تأمین مالی استفاده کنند که تعداد زیادی از پروژه‌های ما در جدول پروژه‌های عمومی و خصوصی آمده و امیدواریم بتوانیم تحرکی به این پروژه‌ها بدهیم.

استاندار لرستان بابیان اینکه در بودجه استانی هشتم یا نهمین استان و در بودجه کلی کمتر از 15استان به شمار می‌رویم عنوان کرد: بودجه عمرانی استانی حدود 750 میلیارد تومان است علاوه بر اینکه بودجه عمرانی ملی و بودجه عمرانی استانی ویژه نیز داریم.

وی بیان کرد: اتفاق مهمی که در بودجه امسال افتاده این است که  بودجه آموزش‌وپرورش از ملی تبدیل به استانی شده است که چون عدد بودجه آموزش‌وپرورش بالا است بودجه جاری استان به‌شدت افزایش‌یافته است که هم امتیازات و هم معایبی دارد که امیدواریم بتوانیم از امتیازات استفاده و معایب را به حداقل برسانیم.

خادمی تصریح کرد: پروژه‌های سدسازی چند نوع هستند به‌طوری‌که یک سری مطالعه شده، خیلی‌ها مشکل تخصیص آب‌دارند و در ابتدای کار هستند، تعدادی دیگر از این پروژه‌ها شروع‌شده‌اند ولی تخصیص آب ندارند و دولت و وزارت نیرو این پروژه‌ها را متوقف کرده‌اند و یک سری تنها به دلیل کمبود اعتبار رهاشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تخصیص آب برای استان بگیریم ولی تاکنون استان در این زمینه موفق نبوده است، با توجه به پیگیری‌هایی که شده دو پروژه که متوقف مانده بود ازجمله سد معشوره و بختیاری وارد مدار شد و برای سد تاج امیر و شهید بروجردی نیز تلاش می‌شود مشکل حل شود.

انتهای پیام/

نظر شما