شناسهٔ خبر: 22995658 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

فرهنگ غنی خراسان جنوبی راحفظ کنیم/آسیب به فرهنگ توسط برخی مسئولان

بیرجند- نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه متأسفانه امروزه فرهنگ جامعه به وسیله برخی مسئولان آسیب می‌بیند، گفت: باید فرهنگ غنی و ناب استان را حفظ کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید علیرضا عبادی صبح پنج شنبه در شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه مقوله فرهنگ هویت جامعه است، گفت: امروز فرهنگ یکی از مهم ترین مسائل در جامعه است.

وی ادامه داد: جامعه غارت زده آن نیست که اموالش را به غارت ببرند چراکه اگر فرهنگ جامعه به یغما برده شود هیچ چیز جز توفاله‌ باقی نمی‌ماند.

آیت الله عبادی خطاب به  اعضای شورای فرهنگ عمومی استان، بیان کرد: مسئولیت شما امانتی بسیار مهم و ارزشمند بوده که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به جنگ نرم دشمن بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی هشدارهایی داده و باید حواسمان را جمع کنیم چرا که همه چیزمان را به غارت می‌برند.

وی بیان کرد: بیرجند به شهر تدین و دانش یاد می شود، بنابراین این استان شهر ادب است و باید در مقابل خطرات، آن را با چنگ و دندان حفظ کنیم.

آیت الله عبادی با بیان اینکه متأسفانه امروزه فرهنگ جامعه به وسیله برخی مسئولان آسیب می‌بیند، گفت: مسئولانی که باید حافظ باشند و همانند شبان عمل کنند، به آن آسیب می زنند.

وی با بیان اینکه طی دهه‌های اخیر آسیب‌های زیادی به ملت‌ها وارد شده است، گفت: این آسیب ها تغییراتی را حاصل کرده  اما ذخایر موجود خیلی زیاد است که باید تصمیم بگیریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: باید از این پایگاه معنوی، شورای فرهنگ عمومی، تا می‌توانیم در مقابل ناتوی فرهنگی، غارت فرهنگی  و نفوذ فرهنگی دفاع کنیم.

وی بیان کرد: جامعه دارای ذخایر مختلفی از زوایای گوناگون است که وقتی این زوایا تجمیع شوند چیزهایی در عمل، رفتار و کردار انسان به نمایش گذاشته شده و فرهنگ را تشکیل می‌دهد.

آیت الله عبادی اظهار کرد: باید مانند هواشناسی که پیش‌بینی می‌کند، پیش‌بینی‌های خوبی داشته باشیم و ابرها را بارور کنیم تا باران‌های معنوی ببارد.

نظر شما