شناسهٔ خبر: 22995642 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

درخشش هنرمند خورموجی در بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی کشور

حمید زارعی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:این هنرمند خورموجی موفق شد در این جشنواره که از 20 تا 22 آذر ماه در اصفهان و با 38 شرکت کننده از استان های

صاحب‌خبر - حمید زارعی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود:این هنرمند خورموجی موفق شد در این جشنواره که از 20 تا 22 آذر ماه در اصفهان و با 38 شرکت کننده از استان های فارس ، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و خوزستان در سه بخش به رقابت بپردازد.
زارعی افزود:دراین جشنواره که شش نفر برگزیده داشت طوبی شیرکانی هنرمند خورموجی در بخش آزاد حائز رتبه برگزیده کشوری شد.
وی یادآورشد:این هنرمند همراه با دیگر برگزیدگان در بهمن ماه در بخش بین الملل با شرکت کنندگان خارجی و ایرانی در تهران به رقابت می پردازند.
طوبی شیرکانی نیز گفت: در این جشنواره 38 شرکت کننده با چهل قصه گو در مجموعه ی فرهنگیان اصفهان به رقابت پرداختند.
هنرمند خورموجی افزود: در روز اول جشنواره نقل « شیر دشتی » با موضوع حماسه دلاوری خالو حسین دشتی به نقالی پرداختم که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.
وی ادامه داد: خوشبختانه فرصتی پیش آمد که به پیشنهاد عوامل جشنواره در اولین قهوه خانه سنتی اصفهان مربوط به دوره صفوی واقع در میدان امام خمینی به نقالی پرداختم.
شیرکانی اضافه کرد: در قهوه خانه سنتی اصفهان نقل « بانو گشسب » اجرا نمودم که به گفته مردمان آن دیار اولین زن نقال بود که در قهوه خانه سنتی در اصفهان به اجرا پرداخته است.
شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی با 40 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/ 6045**خبرنگار: علی اشکو ** انتشار دهنده: اکبر اقبال مجرد

نظر شما