شناسهٔ خبر: 22995484 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار ادوار هرمزگان:

هرمزگان نماد وحدت ملی در کشور است/استانداران در مناطق آزاد هیچ نقشی ندارند

نمایندگی هرمزگان / نمایندگی هرمزگان

‌استاندار ادوار هرمزگان با انتقاد از چندحاکمیتی در برخی مناطق استان هرمزگان، افزود: در منطقه آزاد، مدیرعامل است و فرماندار هم وجود دارد اما مسئولیت با کیست و استاندار چه اختیاراتی دارد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش ایسنا، ‌حسین هاشمی تختی صبح امروز در دومین گردهمایی استانداران ادوار هرمزگان با بیان اینکه در استان هرمزگان و در کل کشور طرح آمایش سرزمینی کار نشده است، تصریح کرد: استانداران ادوار چه نقشی در توسعه کشور دارند و دولت تا چه میزان از این دیدگاه ها استفاده می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در حال انتقال آب از خلیج فارس به عمق کشور است اما جناب ترکان در این جلسه گفتند امری اشتباه است، اضافه کرد: اگر امری اشتباه است پس چرا در برنامه‌های دولت قرار دارد و دولت آیا از این نظرات بهره برده است.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه به بهانه قاچاق با مردمی که زندگی‌اش از راه کوله بری می‌گذرد، برخورد می‌شود اما با قاچاق کلان برخورد آنچنانی نمی‌شود، تصریح کرد: مردم هرمزگان از عدم استفاده از نیروهای انسانی بومی دلخور هستند و به جمعیت شهروندان پایدار توجهی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه یک نفر از هیئت مدیره صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از نیروهای بومی نیست، خاطرنشان کرد: آنجا که نیرو نداریم اشکالی ندارد و از ظرفیت‌های بیرون استان بهره خواهیم برد اما باید به نیروهای متخصص بومی توجه شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه بحث تعرض به استان هرمزگان مردم را رنجانده است، خاطرنشان کرد: بخشی از استان فارس خواهان جدایی بخشی از پارسیان و الحاق به خودشان هستند که این موضوع به هیچ وجه مورد رضایت مردم نیست.

هاشمی تختی ادامه داد: این موضوع وحدت ملی را خدشه دار می‌کند و نباید به دنبال حاشیه سازی باشیم.

وی با انتقاد از چندحاکمیتی در برخی مناطق استان هرمزگان، افزود: در منطقه آزاد، مدیرعامل است و فرماندار هم وجود دارد اما مسئولیت با کیست و استاندار چه اختیاراتی دارد.

هاشمی تختی با بیان اینکه نباید یکپارچگی را خدشه دارد کرد، عنوان کرد: باید حداقل استاندار به عنوان رئیس هیئت مدیره منطقه آزاد انتخاب شود تا نقشی ایفا کند.

وی هرمزگان را نماد وحدت ملی دانست و عنوان کرد: در هرمزگان بومی و غیر بومی و سنی و شیعه و اصلاح طلب و اصولگرایی با وحدت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

استاندار ادوار هرمزگان با اشاره به اینکه باید سبب نارضایتی مردم نشویم، خاطرنشان کرد: باید برای مردم خدمت کرد و آن‌ها را نرجاند تا وحدت ملی خدشه دار نشود و انتظار دارم دولت به این موضوع کمک کند.

هاشمی تختی ضرورت توجه به بانکرینگ را از اولویت‌ها دانست اضافه کرد: در این زمینه کشور امارات متحده عربی 80 درصد بانکرینگ حوزه خلیج فارس را در اختیار دارد که این زیبنده نیست و باید در این بخش فعال کنیم و از این ظرفیت اقتصادی بهره ببریم.

وی در پایان با انتقاد از عدم نگاه مناسب هرمزگان در بحث اختصاص بودجه، تصریح کرد: هرمزگان در تأمین بودجه در رتبه پنجم هستیم اما در اختصاص بودجه در رتبه هجدهم قرار داریم و حتی مازاد درآمد قانونی و تکلیفی هم به هرمزگان تعلق نمی‌گیرد.


انتهای پیام

نظر شما