شناسهٔ خبر: 22995363 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از یازدهمین کنگره پیشگامان پیشرفت

اکبرزاده: لزوم مطالبه دانشجویان درباره ترویج گفتمان پیشرفت در محیط دانشگاه/ارائه 42 مقاله منتخب در کنگره

هادی اکبر‌زاده گفت: اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط نسل آینده‌ساز جامعه و کمک به همگانی کردن و ترویج گفتمان پیشرفت در بین جوانان و دانشجویان از دیگر برنامه‌های این کنگره است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، یازدهمین همایش پیشگامان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت صبح امروز(پنج‌شنبه 23 آذر ماه) به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی و به همت مرکز الگوی اسلامی پیشرفت در محل همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی با حضور اساتید دانشگاه، پژوهشگران و دانشجویان آغاز به کار کرد.
هادی اکبر‌زاده دبیر کنگره پیشگامان پیشرفت  تلاش برای مشارکت حداکثری دانشجویان در اندیشه‌ورزی درباره الگوی پیشرفت کشور و همچنین فرآیند تدوین و تحقق آن را از اهداف برگزاری این همایش توصیف کرد و ابراز داشت: اجرای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت توسط نسل آینده‌ساز جامعه و کمک به همگانی کردن و ترویج گفتمان پیشرفت در بین جوانان و دانشجویان از دیگر برنامه‌های این کنگره است.
وی درباره ظرفیت‌ها و افق این کنگره افزود: فعال‌سازی ظرفیت‌های بالقوه جوانان و دانشجویان کشور و دعوت از آنان برای تولید آثار علمی و هنری با موضوع پیشرفت، جهت‌دهی به تولیدات و آثار علمی و هنری دانشجویان و جوانان کشور در زمینه پیشرفت و ارزیابی و ارتقای مداوم افق آینده این رویداد است.
در ادامه سیده فاطمه امامی دانشجوی مقطع دکترای رشته جغرافیا و برنامه ریزی روستایی دانشگاه تهران «توزیع جغرافیایی پیشرفت و راهکارهای پیشرفت»، محمدرضا مهدیان دانشجوی دوره دکترای نفت «چالش‌های حال حاضر جهان و ایران درباره انرژی»، سید محمد حسینی دانش آموخته سطح ۳ حوزه علمیه قم «چالش های پیش روی کشور در زمینه پیشرفت» در رابطه با موضوع مطرح شده راهکارهایی را پیشنهاد دادند.
در ادامه علی آقاجانی مسئول حلقه‌های فکری جوانان توضیحاتی پیرامون این حلقه‌ها در مرکز الگوی اسلامی پیشرفت ارائه داد.
به گزارش فارس، ۴۲ مقاله منتخب از سوی دانشجویان و پژوهشگران دانشگاه‌های مختلف کشور به صورت جداگانه در حاشیه این کنگره ارائه می‌شود که برخی این مقالات در کمیسیون‌های «ظرفیت‌های پیشرفت ایران» در تالار ابوریحان بیرونی، «چالش‌ها و موانع پیشرفت ایران» در تالار علامه طباطبائی و «افق‌های پیشرفت ایران» در تالار خوارزمی طرح خواهند شد.
طبق اعلام دبیرخانه این کنگره، در مجموع ۱۱۱۵ اثر شامل ۷۱۷ مقاله علمی، ۱۱۵ پایان‌نامه کارشناسی ارشد، ۹۵ اثر تصویری، وب‌ نویسی و شبکه‌های اجتماعی، ۱۶۸ اثر در ادبیات پیشرفت و ۲۰ مورد فعالیت‌های مستمر دانشجویی در حوزه پیشرفت در یازدهمین کنگره پیشرفت مورد داوری قرار گرفتند.
انتهای پیام/و

نظر شما