شناسهٔ خبر: 22994845 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

خسارت 260 میلیارد تومانی زلزله به تأسیسات آب و فاضلاب کرمانشاه

نمایندگی کرمانشاه / نمایندگی کرمانشاه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: زلزله اخیر 260 میلیارد تومان به تأسیسات آب و فاضلاب استان خسارت وارد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دریافت خبر ایسنا، «علیرضا تخت‌شاهی» با اشاره به خسارت‌های زیادی که به صنعت آب و فاضلاب مناطق زلزله‌زده کرمانشاه وارد شد، میزان خسارت وارد شده را حدود 260 میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با بیان این‌که وسعت آسیب‌های ناشی از این زلزله بسیار زیاد بود، خاطرنشان کرد: 13 شهر تحت تاثیر زلزله قرار گرفت و در هشت شهر نیز منابع آبی را از دست دادیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه اسلام آبادغرب، ریجاب، تازه آباد، کرند، کرمانشاه، هرسین، گیلانغرب، قصرشیرین و ... را از جمله شهرهایی دانست که تأسیسات آب و فاضلاب آن‌ها تحت‌تأثیر زلزله قرار گرفته است.

تخت‌شاهی از افزایش کدورت آب در کرند، هرسین، گیلانغرب، سرپل ذهاب و... هم یاد کرد و افزود: در برخی موارد ناچار شدیم آب شبکه توزیع را از مدار خارج کنیم.

وی مهم‌ترین مشکل را افزایش کدورت آب سراب گرم به‌عنوان منابع تأمین آب سرپل ذهاب و قصرشیرین و 13 روستای اطراف دانست و گفت: البته با اقدامات جانبی و آبرسانی سیار در روزهای نخست توانستیم آب مورد نیاز مردم را تأمین کنیم.

این مسئول با بیان این‌که اکیپ‌های آب و فاضلاب تمام مدت برای برطرف مشکلات پای کار بودند، از همکاری اکیپ‌های امدادی استان‌های اصفهان، تهران، همدان، آذربایجان غربی، کرمانشاه و ... یاد کرد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه استقرار پنج دستگاه بسته‌بندی آب سیار در مناطق زلزله‌زده، چهار دستگاه آزمایشگاه سیار در شهرهای مختلف، تعمیرات بیش از 500 مورد شکستگی خطوط اصلی آب شرب و بیش از 300 مورد شکستگی خطوط اصلی فاضلاب،  تعمیرات و نصب 100 علمک و بیش از 100 مورد انشعابات خانگی هم‌چنین برطرف کردن بیش از 250 مورد شکستگی شبکه‌های اصلی و فرعی آب شرب و 150 مورد خطوط فاضلاب را از جمله اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده برشمرد.

وی یادآور شد: هم‌چنین ارسال 90 دستگاه تانکرآبرسانی سیار به نقاط حادثه‌دیده شهری و روستاها، توزیع بیش از دو و نیم میلیون آب بسته‌بندی در نقاط حادثه‌دیده، راه‌اندازی 120 حمام و ... نیز از دیگر اقدامات انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما