شناسهٔ خبر: 22991859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ادعای آمریکا در ارائه شواهدی از نقض تعهدات بین‌المللی از سوی ایران!

هیئت دیپلماتیک آمریکا مدعی شد نیکی هیلی امروز شواهد غیر قابل انکاری از نقض تعهدات بین‌المللی ایران ارائه می‌دهد(!).

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، هیئت دیپلماتیک آمریکا در بیانیه ای مدعی شد نیکی هیلی، نماینده این کشور در سازمان ملل امروز، پنج شنبه، اسناد غیرقابل انکاری را ارائه خواهد داد که نشان می دهد ایران بطور عمد پایبندی های بین المللی خود را نقض کرده و تلاش کرده است بر روی نقض تعهدات بین المللی خود سرپوش بگذارد(!).

هیئت دیپلماتیک آمریکا همچنین در این بیانیه اعلام کرده است: ایران در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقض تعهدات بین المللی خود (!) شکست خورده است.

قرار است نیکی هیلی امروز، پنج شنبه، نشستی مطبوعاتی در خصوص این ادعا که ایران فعالیت های بی ثبات کننده خود را در خاورمیانه و دیگر مناطق جهان ادامه می دهد (!)، برگزار کند.

نیکی هیلی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است در قبال ایران شدت عمل بیشتری از خود نشان دهد. هیلی مدعی شده است تهران معاملات تسلیحاتی غیرقانونی در یمن، لبنان و سوریه انجام داده است.

در گزارش محرمانه ای که به شورای امنیت فرستاده شده است، اعلام شده کارشناسان سازمان ملل باقیمانده موشک هایی را که نیروهای انصارالله به سوی عربستان شلیک کرده اند، مورد بررسی قرار دادند. طبق این گزارش شواهدی که ثابت کند این موشک ها از سوی ایران تأمین شده است، وجود ندارد.

همچنین آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در گزارشی که به دست خبرگزاری فرانسه رسیده است، اعلام کرده کارشناسان هنوز تجزیه و تحلیل اطلاعات را تمام نکرده اند.

انتهای پیام/

 

بهانه‌جویی‌های هیئت دیپلماتیک آمریکا علیه ایران

 

نظر شما