شناسهٔ خبر: 22990846 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

کدری چراغ خودرو را چگونه از بین ببریم؟

منبع: جام جم آنلاین / منبع: جام جم آنلاین

کدر شدن چراغ‌های اتومبیل تاثیر بسیار زیادی در ظاهر خودرو دارد و خودروهای با چراغ‌های تمیز و شفاف بسیار زیباتر و خوش جلوه‌تر از همان خودرو با چراغ‌های کدر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، کدر شدن چراغ‌های اتومبیل تاثیر بسیار زیادی در ظاهر خودرو دارد و خودروهای با چراغ‌های تمیز و شفاف بسیار زیباتر و خوش جلوه‌تر از همان خودرو با چراغ‌های کدر هستند. اگر خودروی شما به کدری چراغ‌های دچار شده است نگران نباشید! در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد تا به راحتی چراغ‌هایتان را به حالت اول بازگردانید.

کدری چراغ خودروها یک امر عادی است و در همه اتومبیل‌ها امکان این وجود دارد که چراغ‌های جلو دچار کدری و ماتی شوند. معمولا چراغ اتومبیل‌ها پس مدتی استفاده از آن‌ها دچار کدری می‌شوند؛ کدری و ماتی بوجود آمده بر روی چراغ جلو خودروها، معمولا به دلیل برخورد ذرات معلق در هوا با طلق یا شیشه چراغ جلو اتومبیل‌ها است، البته تابش مستقیم نور خورشید بی‌تقصیر نیست و در بسیاری از موارد باعث ماتی چراغ جلو خودروها می‌شود. ماتی و کدری بوجود آمده بر بر روی طلق پوششی چراغ جلو اتومبیل‌ها، باعث جلوگیری از عبور نور آن‌ها می‌شود و همچنین بر روی وضعیت ظاهری خودرو تاثیر منفی دارد.

وسایل مورد نیاز برای رفع ماتی چراغ اتومبیل

فرایند و عملیات رفع کدری چراغ خودرو، مانند هر فرایند دیگری نیاز به وسایل مناسب دارد؛ البته این وسایل و ابزار، تخصصی نیستند و شما به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

لیست وسایل مورد نیاز:

- یک شوینده نسبتا ضعیف و غیر اسیدی مانند شامپوهای شوینده سر یا شامپوهای شوینده مخصوص بدنه اتومبیل‌ها

- چسب نواری کاغذی

- سمباده 200 ، 400 ، 800 و همینطور یک سمباده نرم (تراکم 3000)

- پولیش نرم ( ترجیحا پولیش نرم محلول با شوینده) یا خمیر دندان

- دستمال نرم و یا اسفنج

- الکل یا اسپری پوششی نانو

مراحل رفع ماتی چراغ خودرو

اگر برایتان امکان پذیر است، قاب و همان طلق چراغ را قبل از شروع فرایند لکه‌برداری، از روی بدنه خودرو جدا کنید و به صورت جداگانه مراحل شستشو و لکه‌گیری را بر روی آن انجام دهید، در غیر این صورت با استفاده از یک چسب نواری قوی و ضد آب، دور تا دور قاب چراغ را بپوشانید تا در هنگام لکه‌گیری طلق چراغ خودرو، آب و مواد شوینده وارد سیستم داخلی چراغ نشوند.

در ابتدای فرایند رفع کدری چراغ خودرو، با بهره‌گیری از آب و شوینده‌ای که تهیه کرده‌اید، تمام قاب چراغ را به خوبی بشویید و سپس آن را با استفاده از یک دستمال تمیز و البته نرم خشک ‌کنید.

مرحله بعد، سمباده زدن است؛ از سمباده زبرتر یعنی سمباده 200 شروع می‌کنید و تمام قاب خودرو را سمباده می‌کشید، این عمل را تاجایی که تمام سطح رویه طلق صاف و صیقل شود، ادامه می‌دهید و پس از یک دست شدن سطح طلق، آن را با آب شسته و خشک می‌کنید؛ همین فرایند نیز برای سمباده‌های 400 و 800 صدق می‌کند و تا جایی این عمل را انجام دهید که طلق چراغ خودرو شما به صورت یک دست مات شود.

بعد از سمباده زدن نوبت به پولیش‌کاری است. شما می‌توانید با استفاده از یک دستگاه پولیش کوچک (بافر) و یا یک اسفنج شروع کنید به پولیش زدن چراغ خودروتان؛ اگر دسترسی به پولیش ندارید، می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید، اما قطعا پیشنهاد اول ما استفاده از پولیش‌های نرم است. بعد از پولیش قاب چراغ خودرو، با بهره‌گیری از یک سمباده نرم (مثلا 3000) و یک شوینده نسبتا قوی مانند مایع ظرف‌شویی، تمام سطح طبق چراغ خودرو را به آرامی تمیز کنید.

برای دریافت نتیجه بهتر، می‌توانید به جای مایع ظرف‌شویی از نوشابه یا محلول جوش شیرین و سرکه استفاده کنید. در نهایت با بهره‌گیری از آب و یک دستمال تمیز، سطح طلق چراغ خودرو را تمیز کنید و از نتیجه بدست آمده لذت ببرید.

نظر شما