شناسهٔ خبر: 22990823 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

طرح کلی «ترزا می» برای برگزیت در پارلمان انگلیس شکست خورد

پافشاری اکثریت اعضای پارلمان انگلیس برای اِعمال تغییرات در طرح کلی «برگزیت»، دولت این کشور را با چالشی جدی روبرو ساخت.

صاحب‌خبر -
ترزا می
طرح کلی دولت «ترزا می» نخست وزیر انگلیس برای «برگزیت» روز چهارشنبه در یک مراسم رأی گیری در پارلمان این کشور، با مخالفت جدی قانونگذارانی روبرو شد که خواهان اِعمال تغییراتی در این طرح بودند.

به گزارش نامه نیوز در رأی گیری روز چهارشنبه، ۳۰۹ تن از اعضای پارلمان انگلیس (در برابر ۳۰۵ رأی مخالف) به نفع اصلاحیه ای رأی دادند که به قانونگذاران برای نظارت بر توافق نهایی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اختیار و قدرت عمل بیشتری می دهد.

حتی تا آخرین دقایقِ مناظرات جنجالی در پارلمان انگلیس، تیم «ترزا می» می کوشید تا اعضای محافظه کار پارلمان را به انصراف از درخواست خود و همراهی با دولت انگلیس متقاعد نماید؛ دولتی که همچنان بیم آن دارد این اقدام پارلمان، موضع انگلیس را در مذاکرات سخت و دشوار با طرفهای اروپایی پیرامون برگزیت تضعیف نماید.

اعضای پارلمان انگلیس همچنان در حال بحث و مناظره بر سر لایحه خروج از اتحادیه اروپا هستند؛ لایحه ای که قرار است قانون مصوب در سال ۱۹۷۲- در خصوص پیوستن انگلیس به اتحادیه اروپا و نسخه برداری از قوانین کنونی اتحادیه اروپا در قوانین داخلی این کشور برای تضمین پیوستگی حقوقی- را پس از «روز خروج» در ۲۹ اُم مارس ۲۰۱۹ لغو نماید.

اصلاحیه ارائه شده به پارلمان انگلیس از سوی قانونگذار محافظه کار و دادستان کل پیشین- «دامینیک گریو»- از پارلمان این کشور می خواهد تا هرگونه توافقی در خصوص خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را پیش از نهایی شدن و درج در قانون، به رأی گیری گذارد.

سخنگوی دولت انگلیس در بیانیه ای اعلام کرد که دولت این کشور از نتایج رأی گیری روز چهارشنبه «مأیوس شد» و اضافه کرد که «این اصلاحیه دولت انگلیس را از آماده سازی یک اساسنامه برای روز خروج بازنمی دارد».

اما با توجه به نشست ترزا می و مقامات اتحادیه اروپا در روز پنج شنبه که با هدف ترغیب رهبران ۲۷ کشور عضو این اتحادیه به موافقت با رفتن به مرحله دوم مذاکرات برگزیت و آغاز بحث و گفتگو پیرامون روابط تجاری آتی برگزار می شود؛ این شکست داخلی شرایط بسیار دشواری را برای نخست وزیر انگلیس رقم زده است.

نظر شما