شناسهٔ خبر: 22990635 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمان:

وحدت سیاسی کشور را در جایگاه بین المللی قدرتمندتر خواهد کرد

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و فرهنگی در جامعه گفت: اگر وحدت سیاسی و همدلی داشته باشیم و مدیریت جهادی با شجاعت و درایت همراه باشد این کشور در جایگاه بین المللی قدرتمندتر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی شامگاه چهارشنبه در آیین جشن پیروزی مقاومت و بزرگداشت شهدای دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: نخستین وظیفه ما در پیروی از راه شهدا، حفظ وحدت سیاسی و عملیاتی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب است.
وی اظهار کرد: کشوری که تابع رهبری و همبستگی ملی داشته باشد کمتر شکست می خورد.
وی به جانفشانی شهدا اشاره و بیان کرد: شهدا یادآور نسلی هستند که جان خود را فدا کردند و امروز ما با این ایثار در نعمت امنیت بسر می بریم.
استاندار کرمان تصریح کرد: پیروزی هایی که در هشت سال اخیر در منطقه خاورمیانه بدست آمده، مرهون هدایت های هوشمندانه مقام معظم رهبری است.
وی تاکید کرد: اگر این هدایت ها نبود ما باید در مرزهای کشور با داعش می جنگیدیم و بخشی از کشور درگیر جنگ می شد.
رزم حسینی افزود: بدون تردید نقش سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی در این موفقیت ها انکار ناپذیر است که به برکت صداقت، فداکاری و شجاعتش بدست آمد.
وی با بیان اینکه نقش فرماندهی، هدایت و سازماندهی میدان بسیار مهم است ادامه داد: امروز مدیون مستشاران نظامی فداکار و ایثارگر با تجربه ای هستیم که با مردم عراق و سوریه جبهه ای بر ضد دشمنان تشکیل دادند.
وی با اشاره به اسارت شهید حججی در سوریه گفت: من با دیدن این صحنه به یاد سردار شهید احمد کاظمی افتادم و شهید حججی اگر زنده بود می توانست یک احمد کاظمی باشد.
استاندار کرمان بیان کرد: شهدای ما به شهادت رسیدند تا کشور همراه با احکام اسلامی و پیشرفته در عرصه بین المللی حضور داشته باشد.
وی با بیان اینکه باید امروز مسئولیت شناس باشیم تاکید کرد: امروز تک تک جوانان ما باید در میدان حضور پیدا کنند و عرصه سیاسی و فعالیت های توسعه ای در کشور فراهم است.
وی با اشاره به حضور خانواده شهید حججی در کرمان گفت: درود بر تمامی شهیدان والامقام و مدافعان حرم که حق زیادی بر گردن ما دارند و باید در برابر خانواده های آنها که چنین جوانانی تربیت کردن سر تعظیم فرود بیاوریم.
این آیین با حضور نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خانواده شهید حججی، جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در تالار حافظ دانشگاه آزاد اسلامی کرمان برگزار شد.
همچنین در این آیین از تمبر شهدای مقاومت استان کرمان نیز رونمایی شد.
شهید مدافع حرم پاسدار محسن حججی مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به شهادت رسید.
گروه تروریستی داعش به رهبری ابوبکر البغدادی از مجاهدین سلفی جدا شده از شبکهٔ القاعده در سال 2004 میلادی تأسیس و با دولت‌ های عراق و سوریه وارد جنگ شد.
براساس گزارش ها گروه تروریستی داعش ابتدا در نزدیکی مرز عربستان سعودی، در صحرای استان الانبار عراق که مرز وسیعی با عربستان دارد، شکل گرفت.
سردار سپاه ایران، قاسم سلیمانی در تاریخ ٣٠ آبان ١٣٩٦ طی نامه‌ای به فرمانده معظم کل قوا پایان سیطره داعش را اعلام کرد.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7437/3029

انتهای پیام /*

نظر شما