شناسهٔ خبر: 22990470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

اصلاح‌طلبان و اصولگرايان 
بدون پيش‌شرط گفت‌وگو كنند

خبرآنلاين: حجت‌الاسلام محمدتقي رهبر، عضو جامعه روحانيت مبارز، گفت: براي گفت‌وگو بين جريان‌هاي سياسي اصولگرا و اصلاح‌طلب نبايد هيچ شرط‌وشروطي گذاشت. وقتي روي اصول نظام همراهي داريم، صحبت درباره جزئيات امکان‌پذير است. مردم امروز مي‎گويند سياسيون زندگي راحتی دارند و در طرح اختلافاتشان دغدغه‌ خود را دنبال مي‌کنند، درواقع انتظار دارند که جريان‌هاي سياسي به ملت نزديک شوند، بنابراين اين گفت‌وگوها براي مردم آرامش قلب است. منفي‌بافي غلط است، هيچ گفت‌وگويي نيست که بي‌نتيجه باشد با اسرائيل يا کفار حربي طرف نيستيم که بگوييم گفت‌وگو و مذاکره ممکن نيست. دين، کشور و فرهنگ ما يکي است پس نبايد آيه يأس خواند. 

سخنراني کرباسچي در دانشگاه علوم پزشکي زنجان لغو شد
ايلنا: مراسم سخنراني غلامحسين کرباسچي، دبيرکل حزب کارگزاران، در دانشگاه علوم پزشکي زنجان بنا به دلايلي لغو شد. دبيرکل حزب کارگزاران با انتشار پيامي نسبت به اين موضوع واکنش نشان داد و نوشت: «از لطف شما عزيزان تشکر مي‌کنم. بسيار متأسف شدم که توفيق خدمت رسيدن پيدا نکردم و از زحماتي که متحمل شديد پوزش مي‌خواهم». در بخش ديگري از پيام او آمده است: «بايد با هم تلاش کنيم در هر حال و هر شرايطي اميد را براي سازندگي و آزادي از دست ندهيم. اين سوءتفاهمات و چالش‌ها روزي پايان مي‌يابد و همه خواهيم فهميد که راه نجات کشور و حل مشکلات احترام و اعتماد متقابل است». او با بيان اينکه اگر قدر نيروهاي نجيب و دلسوز و معتدل را ندانيم گرفتار کساني مي‌شويم که ندانيم با ناسازگاري‌ها و افراطی‌‌گري‌هايشان چه کنيم، گفت: در درياي توفاني اين‌‌همه مشکلات که بر سرمان از زمين و آسمان و داخل و خارج و چپ و راست فرود آمده، راهي جز ايجاد همدلي و تقويت وحدت ملي و کمک به رفع سوءظن‌هاي موهوم نيست.

سلفي‌ با موگريني مختومه شد
ايسنا: سخنگوي هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان از شکايت جمعي از مردم شيراز عليه نمايندگاني که با موگريني سلفي گرفته بودند، خبر داد و گفت اين موضوع خلاف شئون نمايندگي تشخيص داده نشد و پرونده مختومه است. محمدجواد جمالي در توضيح جلسه هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان، گفت: در اين جلسه، شکايت جمعي از مردم شيراز عليه نمايندگاني که با خانم موگريني سلفي گرفته بودند، مطرح و بررسي شد. با وجود اينکه اين شکايت شاکي مشخصي نداشت، موضوع باز هم خلاف شئونات نمايندگي تشخيص داده نشد و پرونده مختومه شد.

اميرعبداللهيان:
ايران از تماميت ارضي عراق  دفاع مي‌کند
خانه ملت: حسين اميرعبداللهيان، دستيار ويژه رئيس مجلس در امور بين‌الملل، در ديدار با جمعي از مديران استان بصره عراق بر اهميت توسعه و تحکيم روابط ايران و عراق در دوره پساداعش تأکيد کرد. اميرعبداللهيان گفت: توسعه و تحکيم روابط دو کشور در دوره پساداعش در همه عرصه‌هاي اقتصادي و سياسي حائز اهميت است و بايد در اين زمينه اهتمام ويژه‌اي داشت. او با اشاره به شکست نقشه‌هاي آمريکا و حاميان منطقه‌اي آن، گفت: «ملت و دولت عراق همان‌گونه که تاکنون با حفظ وحدت و يکپارچگي بر مشکلات و دسيسه‌هاي دشمن فائق آمده‌اند، در آينده نيز با بصیرت و هوشياري و درايت چالش‌هاي پيش‌رو را از سر راه بردارند». اميرعبداللهيان بر سياست ايران در حمايت از وحدت و تماميت ارضي عراق تأکيد کرد. مديران استان بصره عراق نيز در اين ديدار از حمايت‌ها و پشتيباني ايران در مبارزه با گروه‌هاي تروريستي قدرداني و روابط ممتاز ايران و عراق را حائز اهميت دانست و بر تقويت و گسترش هرچه بيشتر همکاري‌هاي دو کشور در همه عرصه‌ها تأکيد کرد.

نظر شما