شناسهٔ خبر: 22989954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

مدیر سابق فیسبوک احساس گناه می‌کند!

قائم‌مقام و مدیرسابق فیسبوک از این‌که ابزارهایی را توسعه داده که باعث پاشیده شدن جامعه از هم شده است، ابراز ندامت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، Chamath Palihapitiya که تا قبل از ترک فیسبوک در سال 2011 مسئول بخش افزایش تعداد کاربران بود، می‌گوید، امروز خود را گناهکار می‌داند چرا که ابزارهایی را توسعه داده است که کارکرد طبیعی جامعه را زیرسوال برده است.

وی که به سیل عظیم منتقدان از شبکه‌های اجتماعی پیوسته، می‌گوید، هیچ گفتمان مدنی، هیچ مشارکت فیزیکی در شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد و اطلاعات غلط و نبود ‌اعتماد در این شبکه‌ها موج می‌زند.

وی که در ماه نوامبر در مدرسه بیزینس‌استنفورد سخنرانی کرده و اخیرا حرف‌هایش رسانه‌ای شده، ادامه می‌دهد که بحث در مورد تبلیغات روسی نیست، بلکه مشکل جهانی درباره شبکه‌های اجتماعی وجود دارد که باعث تخریب پایه‌های اصلی رفتار میان مردم شده است و من نمی‌توانم بر تصمیمات خود یا فرزندانم مدیریتی داشته باشم.

برخی از کارشناسان بخشی از نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا و رفراندوم برگزیت در انگلیس را به اتاق‌های ایدئولوژیکی که توسط الگوریتم‌های فیسبوک طراحی شده ربط داده‌اند و گسترش اخبار جعلی، توطئه و تبلیغ سیاسی در کنار منابع قانونی خبر را بخشی از انحرافات شبکه‌های اجتماعی نظیر فیسبوک می‌دانند.

سوزان گلیک سخنگوی فیسبوک در پاسخ به Chamath Palihapitiya گفت، وی شش سالی است که از فیسبوک دور بوده است و بسیاری از اتفاقاتی که در کمپانی رخ داده را نمی‌داند. وی افزود Chamath در آن سال‌ها مسئول افزایش تعداد کاربر بود و بعدا ما سعی کردیم مسئولیت‌پذیری خود را در قبال افزایش تعداد کاربر بالا ببریم و در این کار بسیار جدی هستیم تا جایی که دیگر به سود مادی نمی‌اندیشیم.

نظر شما