شناسهٔ خبر: 22989846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

خبر کوتاه

صاحب‌خبر -

شناسایی بیش از ۱۵۰ صرافی مخفی داعش 

الشرق الاوسط: سازمان مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم در وزارت کشور فرانسه اعلام کرد که ۱۵۰ تا ۲۰۰ صراف مخفی که حمایت مالی از داعش را در لبنان و ترکیه بر عهده داشتند مشخص کرده است. «ونو دال» مدیر این سازمان در ارائه گزارش خود با محوریت خطرات پولشویی‌ها و حمایت مالی از تروریسم گفته است: آن صراف‌های پنهانی داعش که به صورت مخفیانه فعالیت می‌کنند اموالی را دریافت می‌کنند تا به داعش قدرتی را برای ادامه فعالیتش بدهند.

آمریکا به دنبال کاهش بودجه سازمان ملل

خبرگزاری فرانسه: دیپلمات‌ها می‌گویند، آمریکا به دنبال کاهش ۲۵۰ میلیون دلاری بودجه اصلی سازمان ملل برای ۲۰۱۸-۲۰۱۹ است که جدای از ۲۰۰ میلیون دلار کاهش پیشنهادی دبیرکل سازمان ملل است. این بودجه در دست بررسی کمیته مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که انتظار می‌رود پیش از دسامبر آن را تصویب کند.

حمایت شیخ الازهر از انتفاضه سوم

الیوم السابع: «شیخ الازهر» در تماس تلفنی با اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد، از انتفاضه ملت فلسطین برای برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس حمایت می‌کند. شیخ الازهر بر موضع خود مبنی بر حمایت از ملت فلسطین، مبارزه تا بازپس‌گیری سرزمینشان وبرپایی کشور مستقل و پایتخت آن قدس تاکید کرد.

دعوت وزیر اسرائیلی از پادشاه و ولیعهد عربستان

روسیا الیوم: وزیر حمل و نقل و اطلاعات اسرائیل از پادشاه عربستان و ولیعهد این کشور برای سفر به اراضی اشغالی دعوت کرد.او از مسئولان عربستانی خواست تا در ریاض با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با هدف پیشبرد روند صلح در منطقه دیدار کنند.
 

نظر شما