شناسهٔ خبر: 22989233 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

هفته‌نامه

صاحب‌خبر -

اتفاق هفته
قهرمانی شاگردان برانکو ایوانکوویچ در نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال اتفاقی معمولی نیست. پرسپولیس که‌ سال گذشته هم یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های فوتبال ایران را کسب کرد، در نیم‌فصل اول لیگ هفدهم هم آماری فوق‌العاده را به خود اختصاص داد. پرسپولیس برانکو رکورد امتیازگیری در لیگ برتر را شکست و بهترین تفاضل گل تاریخ لیگ برتر را به نام خودش ثبت کرد. این تیم بهترین خط حمله و دفاع این فصل را داشته و با ۳۶ امتیاز در نیم‌فصل اول رکورددار شد، چون تاکنون در تاریخ لیگ هیچ تیمی در نیم‌فصل اول ۳۶ امتیاز کسب نکرده بود.
چهره هفته
احسان حاج‌صفی که در هفته‌های اخیر نمایش خوبی در دفاع چپ پانیونیوس داشته، با حاشیه‌های عجیبی روبه‌رو شده است. بعد از کنار گذاشته‌‌شدن مسعود شجاعی از تمرینات پانیونیوس، حاج‌صفی پستی حمایتی از هموطن و همبازی خود در اینستاگرام منتشر کرد و قلب‌هایی به رنگ زرد و مشکی برای عکس شجاعی گذاشت. این اتفاق درحالی رخ داد که شجاعی در هفته‌های اخیر با پیشنهاد تیم AEK آتن روبه‌رو شده بود و استفاده از قلب‌های زرد و مشکی توسط احسان که ظاهرا نماد باشگاه AEK هستند، جنجال زیادی به پا کرد و حاج‌صفی با اتهام عجیب خیانت به پانیونیوس از طرف هواداران این تیم روبه‌رو شد.
طنز هفته
وینفرد شفر ترجیح می‌دهد اوقات فراغت خود در تهران را به تماشای مسابقات ورزشی بپردازد. حضور شفر در جایگاه ویژه دیدار پرسپولیس و صنعت نفت از اتفاقات جالب هفته جاری بود. هواداران پرسپولیس که از برد تیمشان در این دیدار مطمئن بودند، برای این‌که حسابی سر به سر شفر بگذارند، با اسم «مجید» او را صدا می‌کردند تا این‌که شفر متوجه شد از طرف هواداران رقیب سرکار گذاشته شده است. او هم برای جبران این کار مدام دست به صورت خود می‌کشید تا دستبند آبی‌رنگش با آرم استقلال را به پرسپولیسی‌ها نشان دهد.
لایک هفته
تیم ملی کشتی ایزی پایپ کاشان در جام باشگاه‌های کشتی جهان مقام ارزشمند قهرمانی را کسب کرد. این تیم با کشتی‌گیران شاخصی همچون علیرضا کریمی دارنده مدال برنز بزرگسالان جهان و طلای جوانان جهان، ولادیمیر خینچگاشویلی قهرمان المپیک، گنو پتریاشویلی دارنده طلای جهان و برنز المپیک مقابل تایتان مرکوری آمریکا برنده شد تا برای سومین ‌سال متوالی قهرمانی به تیم‌های ایرانی اختصاص پیدا کند. تیم آمریکایی درحالی مقابل ایزی پایپ شکست خورد که از کشتی‌گیران قدرتمندی که سابقه قهرمانی در جهان و المپیک را دارند، برخوردار بود.

 

نظر شما