شناسهٔ خبر: 22988137 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -


ملوان - مس رفسنجان؛ آخرین بازی نیم فصل لیگ یک
آخرین دیدار نیم فصل اول لیگ دسته یک امروز(پنجشنبه) در بندرانزلی بین دو تیم ملوان و مس رفسنجان برگزار می شود. این بازی معوقه لیگ برای هر دو تیم به ویژه ملوانی‌ها مهم است. شاگردان دست‌نشان در صورت پیروزی در این مسابقه می‌توانند تا رده ششم جدول صعود کنند و در نیم فصل دوم خود را به جمع مدعیان برسانند. مس رفسنجان هم قطعا برای برد به میدان می‌آید تا شاید بتواند ۲ پله صعود کند و به رده دهم جدول برسد. ملوان هفته گذشته برد مهمی مقابل شهرداری تبریز به دست آورد و  این اولین پیروزی خارج از خانه ملوان در این فصل بود. مس رفسنجان اما بازی برده را با مساوی عوض کرد و امتیازات را با نفت مسجد سلیمان تقسیم کرد. اکنون کویرنشینان در بندانزلی به دنبال صید سه امتیاز هستند اما ملوان در خانه به سختی امتیاز از دست می‌دهد.
تراکتورسازی چند بازیکن می‌تواند جذب کند؟
تیم فوتبال تراکتورسازی بعد از اتمام نیم فصل نقل و انتقالات قصد دارد با جذب بازیکنان جدید تیم خود را تقویت کند و از تمامی ظرفیت‌های لیست خود استفاده کند. باشگاه تراکتورسازی به دلیل شکایت بازیکنان خارجی خود از دو پنجره نقل و انتقالات محروم شد و در فصل جاری از مشکلاتی مثل کمبود بازیکن رنج می‌برد. این روزها تراکتورسازی در صدر اخبار نقل و انتقالات است و صحبت‌های زیادی در مورد جذب بازیکنان مختلف در این تیم مطرح می‌شود که این مسئله این شائبه را در اذهان ایجاد می‌کند که مگر هر تیم در نیم فصل نقل و انتقالات چند بازیکن می‌تواند جذب کند؟ در همین رابطه فریبرز محمودزاده در مورد اینکه هر تیم چند سهمیه برای جذب بازیکن جدید دارد، گفت: در نقل و انتقالات نیم فصل 6 بازیکن می‌تواند جذب کند. در این بین یک قانون پزشکی هم وجود دارد. اگر ایفمارک تائید کند یک بازیکن مصدوم است و حداقل نیم فصل نمی‌تواند بازی کند باشگاه می‌تواند به جای او بازیکن دیگری را جذب کند. این قانون سال‌هاست که وجود دارد.وی در مورد اینکه باشگاه‌ها چه زمان می‌توانند از سهمیه آزاد استفاده کنند، تصریح کرد: هر تیم سه سهمیه آزاد فیفا دارد و اگر لیست خالی باشد هر زمان که بخواهند می‌توانند از این سه سهمیه استفاده کنند. با توجه به صحبت‌های محمودزاده تراکتورسازی مثل هر تیمی می‌تواند 6 بازیکن جدید جذب کند که تا به این لحظه 5 بازیکن از سهمیه‌های خود را گرفته است.دانیال اسماعیلی‌فر، احسان پهلوان، مهدی مهدی‌پور، قائم اسلامی‌خواه و رضا شربتی مدافع چپ سیاه‌جامگان بازیکنان جدیدی هستند که تاکنون به جمع تراکتورسازان پیوسته‌اند.
اسکولاری به نیمکت استرالیا نزدیک شد
لوئیس فیلیپه اسکولاری به حضور روی نیمکت استرالیا در جام جهانی تمایل نشان داده و حتی از انجام مذاکرات در این زمینه خبر داد. بعد از کناره‌گیری آنژه پوستج اوغلو از تیم ملی استرالیا، سران فدراسیون فوتبال این کشور نتوانسته‌اند سرمربی تیم ملی این کشور را انتخاب کنند. لوئیس فیلیپه اسکولاری که همراه برزیل قهرمانی در جام جهانی را به دست آورده است و در دوره قبل روی نیمکت تیم ملی این کشور نشست گفت: در روزهای اخیر تماس‌هایی با من برای حضور روی نیمکت تیم ملی استرالیا گرفته شده است و خودم هم دوست دارم این اتفاق رخ دهد و سرمربی استرالیا شوم. این مربی ۶۹ ساله برزیلی بعد از جدایی از گوانگژو و قهرمان کردن این تیم در لیگ چین، بیکار بوده است و هنوز هدایت تیمی را بر عهده نگرفته است.فدراسیون فوتبال استرالیا یک کمیته سه نفره شامل مارک برشیانو، استن لازاریدیس، مارک شوارتزر را برای انتخاب سرمربی جدید تشکیل داده ولی تلاش این تیم برای انتخاب سرمربی جدید استرالیا به نتیجه نرسیده است.
شرط دایی برای بخشیدن 3 میلیارد تومانش
به باشگاه پرسپولیس
سرمربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس برای بخشش طلب سه میلیاردی خود از این باشگاه یک شرط تعیین کرده است. باشگاه پرسپولیس بابت قرارداد علی دایی در زمان سرمربیگری این تیم محکوم به پرداخت مبلغ سه میلیارد تومان شده است. رقم بالایی که در زمان مدیرعاملی علی‌اکبر طاهری پرداخت نشد تا حمیدرضا گرشاسبی سرپرست باشگاه پرسپولیس مجبور شود این رقم را پرداخت کند. جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در سه مرحله زمانی مختلف با علی دایی تماس تلفنی داشته است و از او خواسته تا در دریافت طلب خود به باشگاه پرسپولیس تخفیف دهد. گویا علی دایی باز هم راضی شده است به ازای دریافت میزان مالیات قرارداد خود به باشگاه پرسپولیس، طلب خود را تمام و کمال ببخشد. رقمی نزدیک به یک میلیارد تومان که باشگاه پرسپولیس متعهد به پرداخت آن بوده است.حمیدرضا گرشاسبی قرار است این مبلغ را پس از دریافت قسط دوم قرارداد باشگاه پرسپولیس با اسپانسر اصلی در هفته آینده به نماینده قانونی علی دایی پرداخت کند.
داور ال کلاسیکو مشخص شد
سانچس مارتینس دیدار رفت رئال مادرید و بارسلونا در لالیگا را قضاوت خواهد کرد. رئال مادرید و بارسلونا دوم دی در هفته هفدهم لالیگا به مصاف هم می‌روند. کمیته برگزاری این بازی‌ها دیروز اعلام کرد که قضاوت ال کلاسیکو را سانچس مارتینس بر عهده خواهد گرفت. دیدار مادرید و بارسا شنبه ساعت ۱۵:۳۰ برگزار می‌شود.
پاداش جالب توجه برای بازیکنان آلمان
اتحادیه فوتبال آلمان در حالی که چند ماه تا شروع جام جهانی زمان باقی است اعلام کرد آنها در صورت قهرمانی در جام جهانی به هر کدام از بازیکنان این کشور ۳۵۰ هزار یورو خواهند داد.در صورت نایب قهرمانی به هر کدام از بازیکنان ۲۰۰ هزار یورو تعلق خواهد یافت و در صورت کسب مقام سوم ۱۵۰ هزار یورو نصیب ژرمن‌ها خواهد شد. ژاپن در گروه F جام جهانی با مکزیک در مسکو دیدار خواهد کرد و در ادامه به مصاف سوئد و کره جنوبی خواهد رفت.

نظر شما