شناسهٔ خبر: 22987677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش مازندران:

شهرستان های مازندران به پژوهش سرا مجهز شدند

ساری - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران گفت: تمامی شهرستان‌های استان به پژوهش سرا مجهز هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار نظری شامگاه چهارشنبه در گردهمایی آموزشی توجیهی استقرار پایه دوازدهم بابیان اینکه تمامی شهرستان‌های مازندران به پژوهش سرا مجهز هستند، گفت: یک مرکز آزمایشگاه دانش‌آموزی پلاسمای هسته‌ای نیز در شهرستان نکا مشغول به فعالیت است.

وی بیان اینکه با توجه به بافت حال حاضر دنیا تغییرات در نظام‌های آموزشی امری اجتناب‌ناپذیر تلقی می‌شود، اظهار داشت: انجام این تغییرات در نحوه نگرش، رویکردها و رویه‌ها باید به سمت محیط متفکر پیش رود.

اسفندیار نظری چابک سازی نظام‌های آموزشی را ضروری دانست و افزود: این روند توانایی سازمان و نظام‌های آموزشی را برای درک بهتر تغییر محیطی و پاسخگویی سریع شرایط رقابتی بالاتر خواهد برد.

وی یادآور شد: نظام آموزش‌وپرورش به دلیل کثرت ارباب‌رجوع و نیاز بیشتر به درک خواسته‌های آن‌ها در راستای بالندگی و تعالی خود درزمینهٔ‌های دیگر در جهت ارائه بهتر خدمات به‌چابکی نیاز دارد.

این کارشناس آموزشی تصریح کرد: دانش و آگاهی بینش مثبتی به سازمان‌ها خواهد داد و افق تصمیم‌گیری‌های آنان را وسیع‌تر خواهد کرد.

وی بابیان اینکه اگر قرار است چابک سازی سریع در سازمان آموزش‌وپرورش اتفاق بیفتد نیازمند خلق راهبردهای نوآورانه است، تأکید کرد:، شنیدن صداهای جدید، استقبال از تجربه‌های نو، ایجاد شورو شوق تازه به همراه چهارچوب‌های فکری نو از ملزومات چابک سازی سازمان‌ها به شمار می‌رود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران با اعلام اینکه ۴۲ هزارو ۵۳۴ نفر در کنکور سراسری سال ۹۶ شرکت کردند، اظهار داشت: از این تعداد ۵۹.۶ درصد آن را دختران و مابقی را نیز پسران تشکیل می‌دادند.

نظری به آمار تفکیکی رشته‌ها اشاره کرد و افزود: در رشته ریاضی رتبه سوم، رشته تجربی رتبه پنجم، رشته انسانی رتبه سوم، هنر رتبه هشتم و در رشته زبان نیز رتبه نهم را در کشور داریم.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران بابیان اینکه در امتحانات نهایی رتبه ششم را در کشور داریم، ادامه داد: در میانگین نهایی نمرات امتحان نهایی در سه رشته درصد قبولی در این امتحانات در کشور ۸۳.۶۳ درصد بوده است که در استان این رقم ۹۰.۸۵ درصد است.

وی به بیان توضیحات بیشتر در این خصوص پرداخت و گفت: به تفکیک آماری در رشته ریاضی ۸۸.۶۱ و رتبه دهم، در رشته تجربی ۹۴.۱۲ رتبه دوم، در رشته انسانی ۸۸.۶۱ و رتبه ششم را کل کشور داریم.

وی به شرکت هشت هزار و ۳۸۳ نفر در المپیادهای علمی اشاره کرد و افزود: تعداد ۴۷۳ نفر به مرحله دوم این المپیاد راه پیدا کردند که از این تعداد ۱۲ نفر به مرحله نهایی رسیدند.

نظری یادآور شد: از این میان می‌توان از کسب یک مدال طلا، یک نقره و یک برنز در المپیاد ادبی، سه مدال طلا و یک برنز در المپیاد ریاضی، یک مدال برنز در رشته زیست‌شناسی و یک طلا و دو برنز درزمینهٔ سلول‌های بنیادی نام برد.

نظری هدایت تحصیلی را از برنامه‌های آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی خواند و از رشد ۱.۴ دهم درصدی در این زمینه خبر دادو تصریح کرد: در این طرح از تعداد ۳۹ هزار و ۸۱۷ دانش‌آموز پایه نهم ۶۰ درصد به رشته‌های نظری و مابقی به رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شدند که نسبت به سال گذشته ۸۶۰ نفر بیشتر به رشته‌های فنی علاقه‌مندی نشان دادند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش مازندران به برنامه تعالی اشاره کرد و از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در این زمینه یادکرد و افزود: در سال گذشته ۳۲۴ مدرسه در برنامه کاری قرار داشت که در روز ملی کیفیت ۴ مدرسه در استان توانستند رتبه ممتاز را کسب کنند و در این طرح ۶۲۷ مدرسه در ارزیابی سالانه قرار خواهند گرفت.

نظری از کسب رتبه دوم المپیاد نانو در کشور خبردادو بیان داشت: و چهار شهرستان مازندران به آزمایشگاه نانو مجهز هستند و پنجمین آزمایشگاه در این زمینه نیز در آینده نزدیک در رامسر افتتاح خواهد شد.

نظر شما