شناسهٔ خبر: 22987619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

رکودی وحشتناک بر بازار برنج حاکم است

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه بالغ بر ۸۰۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می شود، گفت: از این میزان، ۴۵۰ هزار تن انبار شده و یک رکود وحشتناک بر بازار برنج حاکم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شما نیوز ، محمدحسین قربانی در شورای اداری استان گیلان که با حضور رئیس قوه مقننه در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، ضمن قدردانی از حضور دکتر لاریجانی در گیلان همزمان با روزهای پرمشغله بررسی لایحه بودجه در مجلس، اظهار کرد: امروز مطالبات سفر چهار ماه گذشته رئیس مجلس به گیلان پیگیری خواهد شد.

وی کشاورزی، اشتغال و پسماند را اولویت های گیلان دانست و افزود: با ادامه روند واردات بی رویه، محصولات کشاورزی گیلان از حیز انتفاع خارج خواهد شد. اگر نگاه ویژه دولت و حمایت مجلس شورای اسلامی نباشد، بر سر تولید برنج گیلان همان خواهد آمد که بر سر چای و نوغان آمد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه با وجود اقدامات صورت گرفته هنوز نتوانسته ایم فضای خاص برای چای تعریف کنیم، گفت: متاسفانه واردات بی رویه برنج در قالب قانون دیده شده و اگر غفلت کنیم، مصیبت برنج مشکل ساز می شود.

قربانی، از سفر دوروزه وزیر کشاورزی به گیلان خبر داد و تصریح کرد: بالغ بر ۸۰۰ هزار تن برنج در گیلان تولید می شود که ۴۵۰ هزار تن آن انبار شده و یک رکود وحشتناک بر بازار برنج حاکم است.

نماینده آستانه اشرفیه خواستار توجه ویژه به ظرفیت گردشگری گیلان شد و عنوان کرد: معاون رئیس جمهور مکلف به استقرار در گیلان و مدیریت گردشگری استان شود. قطعا اگر نتوانیم از ظرفیت های گردشگری گیلان استفاده کنیم، باید برای فضای اجتماعی گیلان و معیشت مردم گریه کنیم.

قربانی، عملیاتی بودن بودجه را شعار دولت دانست و متذکر شد: نگاه ویژه مجلس به بودجه برای مدیریت پسماند مشکل را حل می کند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان، با بیان اینکه سدهای در دستور کار استان نگران کننده شده است، اضافه کرد: باید سد پلرود، سد شفارود و معضلات بالادست سد شهر بیجار دیده شود تا با حمایت مجلس آب های مرزی را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت آب های مرزی در گیلان به عنوان یک استان با مرز ساحلی دیده نشده است، تاکید کرد: می توانیم از فضای بودجه ریزی کشور برای مدیریت آب های مرزی استفاده کنیم.

قربانی، با اشاره به تسهیلات ۱۰۰ میلیون تا ۲ میلیارد تومانی کارگروه اشتغال، یادآور شد: باید بتوانیم از ظرفیت کشاورزی، گردشگری و آبزی پروری(پرورش ماهی در قفس) استفاده کنیم و لذا می طلبد مدیران ارشد استان با نمایندگان همکاری بهتر و بیشتر داشته باشند.

نظر شما